مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: هنرمندان از جایگاه ویژه‌ای در سطح جامعه برخوردار هستند و در مسائل مختلف تأثیرگذارند و از این میان هنر خوشنویسی در این شهرستان با حضور اساتید برجسته و هنرمندان بسیار خلاق و خوش‌ذوق همواره یکی از نقاط قوت ما است.
کد خبر: ۴۶۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ 15 July 2017
مراسم تجلیل از هنرمندان تئاتر و خوشنویسی در محل انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در این مراسم گفت: هنرمندان از جایگاه ویژه‌ای در سطح جامعه برخوردار هستند و در مسائل مختلف تأثیرگذارند و از این میان هنر خوشنویسی در این شهرستان با حضور اساتید برجسته و هنرمندان بسیار خلاق و خوش‌ذوق همواره یکی از نقاط قوت ما بوده و تربیت هنرمندان خوشنویس در دوره‌های گوناگون و در رتبه‌ها و سطوح عالی شاهدی است بر این ادعا.

وی افزود: هنر خوشنویسی برگرفته از روح پاک و خداجوی هنرمند خطاط است که به بهترین نحو و حالت ممکن بر کاغذ نقش می‌بندد و تصویری زیبا و خارق‌العاده را در معرض دیدگان ما قرار می‌دهد و زمانی که این زیبایی برگرفته از آیات قرآن کریم باشد زیبایی و تأثیر گذاری بسیار بالاتری خواهد داشت.

محمود مصباح: آموزش، پژوهش و تحقیق را در رشته‌های مختلف هنری ضروری دانست و افزود: زمانی که آموزش، پژوهش و تحقیق در رشته‌های مختلف هنری به‌کار گرفته شود این رشته‌ها ماندگار و تأثیر گذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: استادان، هنرمندان و انجمن‌های این شهرستان از پتانسیل خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه‌ های مختلف تأثیرگذار باشند.

وی خاطرنشان کرد تجلیل از هنرمندان بسیار ارزشمند است و باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در هنرمندان می‌شود.

وی افزود: نهاوند شهر فرهنگ و هنر است و مردم این دیار از دیرباز در پی دانش و علم‌اندوزی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان خود نوعی ظرفیت‌سازی است که روحیه کار مشارکتی و احترام متقابل هنرمندان و فعالان دیروز و امروز را بهبود می‌بخشد و اگر می‌خواهید فرهنگ و هنر شهرستان رشد بیشتری داشته باشد، باید در کنار هم قرارگرفته و روحیه مشارکت جمعی داشته باشید.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بابیان اینکه زبان هنر بسیار تأثیرگذار است، افزود: زبان هنر می‌تواند در انتقال مفاهیم نقش قابل‌توجهی داشته باشد.

برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان خوشنویس

در ادامه استاد محمدتقی قیاسی مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان نهاوند نیز گفت: هنر خوشنویسی در این شهرستان نهادینه‌شده و ما شاهد تبلور هنرمندان خوشنویس برجسته‌ای در نهاوند بوده و خواهیم بود.

وی افزود: تعلیم و آموزش بیش از ۱٬۵۰۰ هنرجوی خوشنویس. کسب عناوین برگزیده در جشنواره‌های گوناگون. برپایی نمایشگاه‌های مختلف خوشنویسی در مناسبت‌های مختلف سال و حمایت تولیدات هنرمندان خوشنویس از اقدامات انجام‌گرفته توسط این انجمن در شهرستان است و اظهار امیدواری نمود با حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور فعال‌تر خوشنویسان برگزیده در انجمن شاهد رشد و ارتقای هر چه بیشتر هنر خوشنویسی در نهاوند باشیم.

در پایان این مراسم نیز با اهدا لوح  از سال‌ها تلاش و فعالیت آقایان تیمور نجیبی. حسن فرهادی. صمد سوری. محمدحسین جعفری. سید بهاءالدین حسینی. سجاد مفرد طاهری. علی میرزایی. علی شهبازی و حسین سلگی در عرصه خوشنویسی شهرستان تقدیر و هدایایی به‌رسم یادبود به آنان اهدا گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار