مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه برداشت محصول سیب زمینی در این شهرستان کاملا مکانیزه انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 240 هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود که علاوه بر نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 11 July 2017
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: برداشت سیب‌زمینی از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش فارس؛ هوشنگ کرمی اظهار داشت: شهرستان بهار به علت داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و زمین های حاصلخیز یکی از مهم ترین قطب های تولید سیب زمینی در کشور به شمار می رود.

وی سطح زیر کشت سیب زمینی در این شهرستان در سال جاری را 6 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته 100 هکتار کاهش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه  برداشت محصول سیب زمینی در این شهرستان کاملا مکانیزه انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 240 هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود که علاوه بر نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

وی تامین نهادهای مورد نیاز، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های فنی به سیب‌زمینی‌کاران و معرفی کشاورزان به مراکز تهیه بذر مطمئن و گواهی شده را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان بهار اعلام کرد.

کرمی ارقام کشت شده محصول سیب زمینی در شهرستان را آگریا، مارفونا، بانبا، سانته و سایر ارقام اعلام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به تاخیر 20 تا 30 روزه در کشت، در صورت برداشت زودهنگام و عدم رشد مناسب، غده‌های ریز و بی‌کیفیت تولید خواهد شد از کشاورزان خواست در برداشت محصول تعجیل نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار