مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی همدان بیان کرد: اردوهای جهادی تیم‌های دانشجویی در حال آماده‌سازی و شناسایی مناطق محروم استان هستند که پس از اتمام این مرحله، اردوهای آنها از 20 تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه نیز ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۴۵۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 11 July 2017
مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی همدان از اجرای طرح "جهاد اجتماعی" در همدان خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی به ۹۰ روستای محروم استان اعزام شدند.

به گزارش تسنیم؛ حسین عابدی‌مهر با بیان اینکه20 گروه جهادی در عرصه دانشجویی فعال هستند، اظهار داشت: با شروع فصل تابستان این تیم‌ها برای برگزاری اردوهای جهادی از 20 دانشگاه موجود در استان همدان فراخوان شده و به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی افزود: این افراد در تابستان امسال 90 روستای محروم در سطح استان را پوشش داده و خدمات فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی، مهارتی و مذهبی را به مردم منطقه ارائه می‌دهند.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی همدان بیان کرد: اردوهای جهادی تیم‌های دانشجویی در حال آماده‌سازی و شناسایی مناطق محروم استان هستند که پس از اتمام این مرحله، اردوهای آنها از 20 تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در هریک از این گرو‌ه‌ها 30 نفر فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: اردوهای جهادی دانشجویی استان همدان 10 روزه بوده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اردوهای جهادی امسال مقدمه‌ای برای استمرار فعالیت‌ها در مناطق محروم استان است.

عابدی‌مهر تشریح کرد: تیم جهادی دانشجویی در مناطق محروم استان خدماتی مانند ساخت منزل برای محرومان، ساخت فضاهای بازی و ورزشی در روستاهای دارای زمین مناسب، برگزاری کلاس‌های قرآنی، عقیدتی، جشن تکلیف، یادواره شهدا، نماز جماعت، کلاس‌های مهارت‌های زندگی، روانشناسی، تربیت فرزند و غیره ارائه می‌دهند.

وی در ادامه گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی برای آمادگی ورود به عرصه اشتغال با حضور اساتید فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم، اجرای پروژه غربالگری بیماری‌ها در منطقه، توزیع اقلام بهداشتی و آموزش‌های بهداشت فردی از دیگر برنامه‌های تیم جهادی دانشجویان در مناطق محروم است.

مسئول اردوهای جهادی بسیح دانشجویی همدان تاکید کرد: برگزاری کلاس‌هایی مانند صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال‌آفرینی و با تکیه بر ترویج اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم استان همدان اجرا می‎شود.

وی از اجرای طرح "جهاد اجتماعی" خبر داد و تصریح کرد: این طرح با ورود جمعیت امام حسن مجتبی(ع) و با رویکرد اجتماعی، پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و موضوعاتی مانند کودکان کار، محرومان و غیره در پارک‌های همدان انجام می‌شود.

عابدی‌مهر افزود: مقدمات اجرای این طرح در استان همدان فراهم شده و با اتمام مرحله مطالعات در عرصه اجرایی، مرحله اجرایی این طرح از مهرماه آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار