حجت الاسلام گنجعلی افزود: متاسفانه در برخورد با قانون‌شکنان مانند بی‌حجابان و بدحجابان کوتاهی شده است در صورتی که حجاب یک ضرورت قرآنی است و با بی‌حجابانی که ضرورت دین را زیرپای می گذارند باید برخورد جدی کرد.
کد خبر: ۴۵۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 10 July 2017
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان همدان ابراز کرد: در بعد معرفتی، بصیرتی و شناختی، کوتاهی‌های زیادی صورت گرفته، حتی این موضوع در مدارس به طور جدی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بسیاری ازمعلمان توانایی پاسخ گویی به شبهات و سوالات دانش آموزان را ندارند.

به گزارش ایکنا حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم گنجعلی، مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان همدان ظهر امروز در جلسه هفته، عفاف و حجاب عنوان کرد: دشمن در حال طراحی نقشه‌های شوم برای سوق دادن ذهن جوانان به سوی خود و نابودی آنان است.

وی ادامه داد: حجاب به معنای پوشش ومخفی کردن عفاف به معنای طهارت و پاکی دورنی است و بانوان با حجاب و مردان با غیرت خود دین را اینگونه معرفی می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان همدان با بیان اینکه در جامعه ما تصور بر این است که حجاب مختص بانوان است و مردان از این موضوع جدا هستند در حالی که این گونه نیست، ابرازکرد: حجاب منحصر به لایه بیرونی نیست و بیشتر منحصر به لایه‌های درونی جامعه است.

حجت الاسلام گنجعلی تشریح کرد: حجاب و عفاف اختصاصی نیستند بلکه تنها میزان رعایت آن در مردان و زنان میزان تفاوت دارد.نگاه غرب‌گرایانه باعث از بین رفتن پوشش اصیل اسلام شده است.

وی ابراز کرد: باید در نظر بگیریم که اصل حجاب و عفاف یک اصل پذیرفته شده است و انکار آن جزء انکار ضروریات دین است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان همدان خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شور انقلابی همراه شعور انقلابی در جامعه حاکم شد، مردم به سوی پوشش اسلامی رفتند ولی امروزه شکل و شمایل و نوع پوشش جوانان دهه ۶۰ با جوانان حال حاضر بسیار تفاوت دارد وعوامل بسیاری در تغییر این نوع پوشش جوانان تاثیر داشته که باید مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام گنجعلی بعد انسانی را یکی از عوامل این تغییر و تحولات جوانان معرفی کرد و گفت: بعد انسانی، فرد را به سوی تمایلات نفسانی و دنیایی وبعد روحی فرد رابه سمت خداوند وتعالی سوق می‌دهد.

وی ابراز کرد: وسوسه‌های شیطانی از عوامل تغییر و تحولات جوانان است، انسان همواره باید به خداوند تمسک جوید و برای رضای خدا و تعالی خود در راه درست و صحیح قدم بردارد و به تعالی دیگران نیز کمک کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان همدان اذعان کرد: آمریکا همواره در حال طراحی نقشه برای نابودی جوانان ما است و کم کاری نیروهای داخلی نیز یکی دیگر از عوامل تغییر و تحولات جوانان در جامعه امروزی است.

 نیروهای فرهنگی و انقلابی در بعد حجاب کم کاری می‌کنند

حجت الاسلام گنجعلی ادامه داد: روحانیت در بعد حجاب و عفاف تلاش خود را کرده است، رسالت خود را انجام داده ولی متأسفانه احکام دینی به حاشیه رفته و به خوبی بیان نمی‌شود، این نشان از کم کاری در نیروهای فرهنگی و انقلابی در بعد عفاف و حجاب است شورای عالی فرهنگی، سیاست گذراران و دولت مردان در همه دوره ها در این بعد کوتاهی کرده اند.

وی با انتقاد به عملکرد دولت‌مردان عنوان کرد: دولت‌مردان به این بعد توجهی ندارند، شعار آزادی بیشتر را می‌دهند و نمی‌دانند مراد از آزادی بیشتر چیست؟ نیروهای داخلی و به‌خصوص مسئولان این حوزه کم کاری  کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان همدان گفت: متاسفانه در بعد معرفتی، بصیرتی و شناختی، کوتاهی‌های زیادی صورت گرفته، حتی این موضوع در مدارس به طور جدی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بسیاری از معلمان توانایی پاسخ گویی به شبهات و سوالات دانش آموزان را ندارند.

با بی‌حجابان باید برخورد جدی صورت بگیرد

حجت الاسلام گنجعلی افزود: متاسفانه در برخورد با قانون‌شکنان مانند بی‌حجابان و بدحجابان کوتاهی شده است در صورتی که حجاب یک ضرورت قرآنی است و با بی‌حجابانی که ضرورت دین را زیرپای می گذارند باید برخورد جدی کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان همدان اظهار کرد: تا زمانی که حجاب و عفاف دولتی نشود این مشکل حل نخواهد شد و  دولت مردان در همه دوره‌ها باید در ابتدا مجموعه‌ها، نهادها و ادارات را ملزم به رعایت حجاب و عفاف کنند.

حجت الاسلام گنجعلی در پایان خطاب به بانوان، تأکید کرد: در جامعه کنونی به همه شکلی مورد هجمه، توهین و تمسخر هستیم ولی حتی اگر مسخره هم کردند بانوان نباید چادر را زمین بگذارند اگر زنان برتر عالم را دوست دارید باید این پوشش را به عنوان جهاد حفظ کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار