کد خبر: ۴۵۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶ 11 September 2017
ایران سال‌ها تحت تأثیر تحریم‌های اقتصادی ظالمانه‌ای قرار دارد که ثمره آن فاصله‌ی صنعت گردشگری و صنعت هتل‌داری در رقابت با کشورهای مطرح و استانداردهای جهانی بود و اکنون با لغو تحریم‌ها به نظر می‌رسد که توسعه هتل‌ها در ایران یک فرصت سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی است که می‌تواند با اقدامات  مناسب رونق تازه‌ای بگیرد.

هتل‌داری یک صنعت پررونق در جهان محسوب می‌شود و هتلداران با ارائه راهکارهای خلاقانه می‌توانند از این صنعت به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارشتابناک همدان؛ از سوی دیگر خدمات هتل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک هتل محسوب می‌شود که باید موردتوجه هتل‌داران ایرانی قرار گیرد که زمینه جذب گردشگران خارجی را بیشتر فراهم نماید.

گردشگری به‌عنوان یکی از مزیت‌های اصلی هر شهری محسوب شده و صنعت هتلداری جزء لاینفک آن به شمار می‌آید بنابراین هتل و هتلداری به‌عنوان یک صنعت می‌تواند نقش به سزایی در توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم داشته باشد و ایجاد هتل درواقع یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

استان همدان ازجمله استان‌هایی است که در صنعت گردشگری در چند سال اخیر توانسته قدم‌های خوبی را برداشته گرچه کافی نیست ولی بعد از سال‌ها صدور مجوز ساخت هتل و اقامتگاه‌های جدید گردشگری از اقدامات خوبی است که از چشم گردشگران دور نمی‌ماند.
 
یکی از هتل‌هایی که در همدان در کمترین بازه زمانی  پا به عرصه فعالیت گذاشت هتل امیران است که توسط بخش خصوصی ساخته شد، هتلی که با زیر بنایی بالغ‌بر ۸٬۴۰۰ متر و با زمینی به مساحت ۱٬۵۶۰ متر در ۱۲ طبقه،۶۰ واحد اقامتی و ۲۰۰ تخت پا به عرصه رقابت گذاشت.

مدیریت هتل امیران درگفتگو با تابناک همدان؛ موفقیت خود را مدیون همکاری ارگان‌های دولتی درزمینه تسهیل در پروسه صدور مجوزها دانست و گفت: همه ادارات دولتی مرتبط همکاری لازم را داشته ازجمله سازمان میراث فرهنگی استان همدان که بیشترین همکاری را با مجموعه ما داشتند.

داود خلجی با اشاره به همکاری شایسته میراث فرهنگی درزمینه سهولت در بروکراسی اداری افزود: نظارت‌های کامل و ارائه راهکارهای مناسب و مشاوره از سوی سازمان میراث فرهنگی و کارشناسان باعث تسریع درروند ساخت‌وساز و به ثمر رسیدن هتل امیران شد.

وی در ادامه از افتتاح هتل امیران دو در نوروز ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری موجود بین دستگاه‌ها مجموعه امیران در نظر دارد هرسال با یک مجموعه گردشگری قدم بزرگ‌تری در صنعت گردشگری استان بردارد. 

خلجی با تأکید بر این موضوع که سازمان میراث فرهنگی استان یکی از سازمان‌های سالم اداری است،گفت: سازمان میراث فرهنگی تاکنون مبلغی برای صدور مجوزها و ارائه مشاوره‌ها و نظارت ازما دریافت نکرده و همواره همکاری و حمایت‌های لازم را از مجموعه ما داشته است.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به وضعیت گردشگری در کشور گفت: از مهم‌ترین عوامل و زیرساخت‌های موردنیاز صنعت گردشگری ساخت هتل با استانداردهای جهانی است که بتوانند توان رقابت را در این عرصه داشته باشند و تمام تلاش مجموعه ما این است که بتوانیم در این صنعت بالاترین کیفیت را در خدمات ارائه بدهیم و ارایه خدمات باکیفیت خود تبلیغ کار ما خواهد بود.

خلجی بابیان اینکه استان همدان نیازمند ساخت اقامتگاه‌های بیشتری است، افزود: برای ارتقا و رونق صنعت گردشگری در استان باید همه سلیقه‌ها را درنظر گرفت و افزایش هتل و اقامتگاه‌ها می‌تواند قدرت انتخاب مسافر و گردشگر را فراهم نماید.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار