مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: از سال 93 تاکنون 50 درصد به حقوق مستمری بگیران صندوق‌های بیمه روستایی اضافه شده و در حال حاضر یک هزار و 700 تن در استان همدان از این صندوق حقوق دریافت می کنند.
کد خبر: ۴۵۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 05 July 2017
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان استان همدان گفت: امسال یک هزارو 100 تن در استان همدان مشمول طرح بیمه بازنشستگی روستایی می شوند.

به گزارش ایرنا، مهدی سماواتی در آیین گرامیداشت روز دهیار در جمع دهیاران شهرستان ملایر اظهار کرد: در طرح بیمه بازنشستگی روستایی افراد بالای 70 سال با سابقه 10 سال بیمه می توانند از طرح بیمه بازنشستگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: تا سی ام تیرماه امسال افراد فاقد بیمه بالای 50 سال در روستاها مجاز به ثبت نام در صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که باید از این فرصت هر چه سریعتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ده گردشی در سال جاری برای ثبت نام روستاییان بیان کرد: در این طرح با کمک دهیاران، معتمدان روستاها و شوراهای اسلامی روستا به صورت خانه به خانه افراد بالای 50 سال زن و مرد شناسایی و در صندوق بیمه بازنشستگی ثبت نام می شوند.

سماواتی تاکید کرد: دهیاران در اجرای این طرح به کارگزاران ما کمک کنند تا بتوانیم با اتمام ثبت نام روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی روستایی وعشایری نخستین جشن شکرانه بیمه را در این شهرستان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه روستایی و عشایری و صندوق بیمه بازنشستگی به عنوان یه ضرورت در برنامه ششم توسعه دیده شده، افزود: دولت در نظر دارد در آینده نزدیک بیمه روستاییان و عشایران به بیمه فراگیر تبدیل شود.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: از سال 93 تاکنون 50 درصد به حقوق مستمری بگیران صندوق‌های بیمه روستایی اضافه شده و در حال حاضر یک هزار و 700 تن در استان همدان از این صندوق حقوق دریافت می کنند.

سماواتی استان همدان طی سه سال متوالی در سال 93، 94 و 95 از نظر میزان جذب بیمه در این صندوق موفق به کسب رتبه دوم و سوم کشوری شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 78 هزار تن در استان همدان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند، بیان کرد: 12 هزارو 800 تن در شهرستان ملایر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که با توجه به سهمیه تکلیفی که برای کارگزاران مشخص کرده ایم، این رقم باید به 16 هزار تن برسد.

سماواتی افزود: افراد 18 سال به بالا در روستاها نیز می توانند خود را بیمه کنند و در هر خانواده بدون ممنوعیت می تواند نسبت به بیمه خود در این صندوق اقدام کند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان نیز با اشاره نقش موثر دهیاران در عمران و آبادانی روستاها گفت: دهیارانی که نتوانند مردم روستا را مجاب به همکاری در توسعه و عمران روستاها کنند،به طور قطع نمی توانند سهم عمده‌ای از پروژه‌ها داشته باشند.

فریدون عربی به انجام کار علمی در کنار موارد قانونی توسط دهیاران و حسابداران در روستاها تاکید کرد و افزود: دهیار، حسابدار و ناظر فنی در روستاها از این پس به صورت علمی‌ تر انتخاب خواهند شد.

وی بر لزوم توجه دهیاران به کار‌های فرهنگی و اجتماعی در روستاها در کنار اقدامات عمرانی تاکید و بیان کرد: با وجود اینکه تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال اعتبارات توسط دولت به حساب دهیاری‌های کشور واریز شده، اما کار چشمگیر و مورد رضایت مردم در روستا‌ها انجام نشده است.

عربی خواستار تعامل بیشتر دهیاران با دستگاه های اجرایی شهرستان شد و گفت: طی دو ماهه گذشته بیش از 90 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری‌های استان همدان واریز شده است.

14 تیرماه به نام روز دهیاری ها و شهرداری ها نامگذاری شده است.

شهرستان ملایر با 208 روستا، دارای 141 دهیاری فعال است و 12 هزارو 800 تن از جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری استان همدان هستند.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار