استفاده از رقبا چگونه امکان پذیر است؟! شرکت های تجاری همیشه ترس فراوانی دارند که رقبای آن ها ایده های کسب و کاری شان را بدزدند، اما همکاری با بزرگ ترین رقیب شما می تواند فرصتی باشد برای حضور شما در صحنه کسب و کار، برای رسیدن به آرزهای بزرگ خود باید خطراتی را تحمل کنید.
کد خبر: ۴۴۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 27 June 2017
استفاده از رقبا چگونه امکان پذیر است؟! شرکت های تجاری همیشه ترس فراوانی دارند که رقبای آن ها ایده های کسب و کاری شان را بدزدند، اما همکاری با بزرگ ترین رقیب شما می تواند فرصتی باشد برای حضور شما در صحنه کسب و کار، برای رسیدن به آرزهای بزرگ خود باید خطراتی را تحمل کنید.

به گزارش تابناک همدان؛ هدف شما از کار با رقیبتان ایجاد فرصتی برای سود بیشتر است. اما این سود باید بدون ضرر به دست آید. این استراتژی برای شرکت های تازه تاسیس مفید می باشد. شرکت های نوظهور برای توسعه کسب و کار خود با رقبا همکاری می کنند. و فرصت های جدیدی به دست خواهند آورد.


هر دو شرکت باید بازار کار خود را خلق کرده باشند

برای استفاده از رقبا ، هم رقیب شما و هم خودتان نقاط قوت متفاوتی دارید. با استفاده از نقاط قوت خود می توانید در بازار استراتژی هایی وضع کرده و موفق باشید. همکاری کردن به معنای رها کردن کارها برای رقیب نیست. همه فعالیت های شما باید مساوی باشد تا در مدت زمان معینی به آن چه که می خواهید برسید.

تقسیم تمام هزینه ها و ذخیره سود

تمام شرکت هایی که با هم کار می کنند فکر می کنند می توانند در مقطع معینی با هم همکاری داشته باشند. و هزینه های متفاوت را کاهش دهند. اما این یک فکر اشتباه است. زیرا همکاری دو رقیب دلالت بر کاهش هزینه های مواد مصرفی یا حقوق کارکنان نبوده و می تواند خطراتی را برایتان به همراه آورد. استفاده از رقبا با این تفکر مشکل ساز است.

شرکت ها از نقاط قوت خود برای پوشش دهی عیب ها و نقص های محصولات همدیگر استفاده می کنند. پس از این استراتژی سعی می کنند سود حاصل را ذخیره کرده یا به بخش تولید اضافه نمایند. اگر رقیب تان از تمام دستگاه ها و ابزار شرکت شما استفاده می کنند می توانید در یک جلسه به این موضوع اشاره کرده و مبلغی بابت این کار دریافت نمایید. به این کار فروش دوبرابر گفته می شود. شما هم محصولات خود را به فروش می رسانید هم مبلغی بابت استفاده از دستگاه ها دریافت خواهید کرد.

ادغام دو محصول برای خلق محصولی جدید، تبادل مشتری

اگر رقیبی دارید که محصولی مشابه محصول شما تولید می کند، پس می تواند محصول تان را تکمیل کند. بعد از مذاکرات اولیه با رقیب قراردادی را امضا کرده و محصولات هر دو شرکت را جهت تولیدی نو ادغام نماید. با خلق محصولی جدید از ادغام دو محصول دیگر رقبا را قافلگیر نموده و محبوب بازارهای جهانی شوید.

به طور مثال اگر مجله های محصولی را به فروش می رسانید با ارائه ویدئویی همراه مجله فروش خود را افزایش دهید. شما در حال حاضر افرادی را که مجله خریداری می کنند مورد هدف قرار داده اید و خدماتی به آن ها ارائه می دهید. اگر رقیب شما در بازار کارتان وارد نشده است، می توانید با ارسال محصولات خود برای هم بدون اینکه مشتریان خود را از دست دهید، درباره کار خود مشارکت و مشورت داشته باشید. این نوع بازاریابی یکی از راه های فعال و آسان برای فروش به شمار می رود. به این ترتیب استفاده از رقبا ممکن می گردد.

سرمایه گذار بالقوه

بعد از تاسیس شرکت با ارزش خود و شراکت ممکن است همکاری های شما با رقیبتان به سرمایه گذاری هم بیانجامد. برخی از رقبا سرمایه لازم برای سرمایه گذاری را دارند و این چیزی ست که شما برای شرکت تازه تاسیس خود نیاز دارید. شاید در حال حاضر این سرمایه گذار بهترین گزینه برای همکاری باشد زیرا هم تجربه و هم سرمایه لازم را داراست. برای مشارکت و سرمایه گذاری رقیب خود احتیاط لازم را به عمل آورید تمام گزینه های همکاری دو شرکت را تعیین نمایید تا بدانید در چه مواردی همکاری کنید و در چه مواردی رقابت داشته باشید.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار