مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: خانواده داغدار مرحوم علی مولوی اهل روستای وشت از توابع شهرستان نهاوند با اهداء عضو بدن جوان ۴۵ ساله خود به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید تا طپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.
کد خبر: ۴۴۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳ 23 June 2017
مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: خانواده داغدار  مرحوم علی مولوی اهل روستای وشت از توابع شهرستان نهاوند با اهداء عضو بدن جوان ۴۵ ساله خود به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید تا طپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

دکتر مومنعلی دارابی در گفتگوی با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اظهار داشت: متأسفانه علی مولوی جوان ۴۵ ساله ساکن روستای  وشت از توابع شهرستان نهاوند چند روز پیش پزشکان مرگ مغزی او را تأیید کردند.

دکتر دارابی گفت: با اعلام مرگ مغزی این جوان، پزشکان با خانواده داغدار این جوان ناکام صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات‌صالحاتی برای بیمار شد که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند بابیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد گفت: خانواده مرحوم علی مولوی با اهداء اعضای بدن جوان ۴۵ ساله خود به ۳ نفر زندگی دوباره‌ای بخشیدند تا طپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

دکترمومنعلی دارابی بیان داشت: اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌های ایرانی برای نجات بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم است.

وی با اشاره به مراحل اهداء عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تأیید پزشک قانونی به‌عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت‌نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار