نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تعداد افراد دارای شرایط کار کردن در کشور را در حال حاضر، 25 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر از این تعداد بیکارند و نرخ بیکاری 12.6درصد است.
کد خبر: ۴۴۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 23 June 2017
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه و تبدیل آن به ریال خبر داد وگفت: این مبلغ به منظور ایجاد اشتغال به استانها اعطا می شود.

به گزارش ایسنا حمیدرضا حاجی بابایی در آئین روز ملی بزرگداشت اصناف در استان همدان اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه 22 موضوع، مشکل و یا اولویت را تعیین کرده ایم که باید درجامعه مورد توجه قرار گیرد تا از وضعیت موجود بیرون برویم و در وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور رونق به وجود بیاید.

وی با تاکید بر لزوم همبستگی مجلس، دولت و بازاریان و اصناف برای مقابله با غول سیاه بیکاری افزود: این مشکل که امروزه جامعه را تهدید می کند به عنوان دشمن واحدی است که باید همگی با آن مبارزه کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تعداد افراد دارای شرایط کار کردن در کشور را در حال حاضر، 25 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر از این تعداد بیکارند و نرخ بیکاری 12.6درصد است.

حاجی بابایی تعداد دوسوم جمعیت بیکاران کشور را دارای مدرک دانشگاهی بالای لیسانس و دکترا اعلام کرد و افزود: در سال جدید نیز یک میلیون و 200 هزار نفر نیروی جوان به جمعیت جویای کار افزوده می شود و در اصل ما با 4 و نیم میلیون نفر بیکار مواجه هستیم.

وی ایجاد 3 میلیون و 300 شغل را سبب صفر شدن ضریب رشد اشتغال عنوان کرد و گفت: اگر امسال یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کنیم، هرساله کاهش 0.8درصدی نرخ بیکاری در کشور خواهیم داشت.

وی سرمایه لازم برای ایجاد این تعداد شغل را 770هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان سرمایه باید از محل صندوق توسعه، سرمایه گذاری خارجی، تسهیلات بانک ها و مشارکت عمومی مردم تامین شود.

حاجی بابایی 45 درصد از نقدینگی بانکهای کشور را فریز شده معرفی کرد و یادآور شد: این میزان نقدینگی در چرخه اقتصاد وجود ندارد و مانند توموری که مقدار زیادی خون را در خود بلااستفاده جمع کرده مانع چرخش این سرمایه در سیستم اقتصادی کشور و در نتیجه ناتوانی در بخش هایی مانند اشتغال و تولید شده است.

وی شرط ایجاد یک و نیم میلیون شغل را مشارکت عمومی مردم و اصناف با دولت و سایر ارگان های کشور معرفی کرد و گفت: در استان همدان در سال گذشته 555 هزار نفر دارای شرایط کار هستند که 53 هزار نفر از این تعداد بیکارند و امسال نیز 27 هزار نفر به این جمعیت افزوده می شود و تعداد بیکاران استان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در استان همدان به ایجاد 80 هزار شغل نیاز داریم خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استا 16 درصد است و باید در سال جاری تعداد 30 هزار شغل در استان ایجاد شود.

حاجی بابایی در ادامه از برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه و تبدیل آن به ریال خبر داد وگفت: این مبلغ به منظور ایجاد اشتغال به استانها اعطا می شود.

وی همچنین از ایجاد 10 هزار شغل در سال گذشته در استان سخن گفت و اظهار کرد: امسال باید این رقم دوبرابر شود و از اصناف توقع داریم منطقه ای عمل کنند و با توجه به نقش کلیدی خود در 40 هزار واحد صنفی موجود در استان هر یک به ایجاد حداقل یک شغل مبادرت کنند تا لا اقل 40 هزار شغل جدید ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار