خاکسار بابیان اینکه ماندگاری مسافران در همدان از یک شب به دو شب اقامت افزایش‌یافته است، گفت: این امر نشان‌دهنده این مطلب است که همدان از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۴۴۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 20 June 2017
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه ماندگاری مسافران در همدان از یک شب به دو شب اقامت افزایش یافته است، گفت: همدان از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم، علی خاکسار در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: در اماکن گردشگری گنجنامه، آرامگاه بوعلی‌سینا،غارعلیصدر و هگمتانه که پربازدیدترین مکان‌ها اعلام شدند از 2 هزار مسافر استان در نوروز 96 نظرسنجی به عمل آمد.

خاکسار بیان کرد: در نظرسنجی‌هایی که توسط تیم‌های نظرسنجی از مسافران گرفته شده، اکثر آنان از وضعیت گردشگری و ارائه خدمات همدان راضی بودند و براساس نتایج استخراج شده از این پرسشنامه‌ها بیشترین مسافران به ترتیب از استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، گیلان و مازندران به همدان سفر کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال هیچ شکایتی از سوی مسافران از هیچ بخشی وجود نداشت و یا تعداد خیلی محدود بود، گفت: 329 نفر از این دو هزار نفر با انگیزه گردشگری، یک هزار و 81 نفر برای تفریح و مابقی مسافران به قصد دید و بازدید به همدان سفر کرده بودند.

خاکسار اعلام کرد: 89 درصد مسافران نوروزی با وسیله حمل و نقل شخصی و 6 درصد افراد با اتوبوس و هواپیما به همدان سفر کرده بودند که این رقم بسیار کم است و تمایل افراد برای مسافرت با وسیله شخصی را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان اظهار داشت: 29 درصد مسافران در هتل‌ها، 34 درصد در منزل اقوام و 17 درصد در مدارس اسکان یافتند.

خاکسار با بیان اینکه ماندگاری مسافران در همدان از یک شب به دو شب اقامت افزایش یافته است، گفت: این امر نشان دهنده این مطلب است که همدان از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: 31 درصد مسافران به میزان دو شب اقامت، 20 درصد 3 شب اقامت و 16 درصد از آنها بیش از 3 شب در همدان اقامت یافتند.

معاون گردشگری همدان با اشاره به نقش صدا و سیما و رسانه در توسعه و رونق گردشگری گفت: با پخش سریال علی البدل در ایام نوروز بسیاری از مسافران برای بازدید از روستاهای گردشگری همدان ترغیب شدند و طبق نظرسنجی‌ها 46 درصد مسافران از طریق صدا و سیما با همدان آشنا شدند.

خاکسار با بیان اینکه 50 درصد از مسافران خدمات‌رسانی را در حد خوب و 24 درصد در حد عالی عنوان کرده بودند عنوان کرد: بیشترین میزان شناخت مسافران از غار علیصدر، گنجنامه، تپه باستانی هگمتانه و سراب های نهاوند بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار