فرماندار رزن بابیان اینکه بحث بیکاری و اشتغال مهم‌ترین چالش جامعه است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال ۹۴، یک هزار و ۵۳۷ شغل و طی سال گذشته نیز یک هزار ۲۹۹ شغل در رزن ایجادشده اما همچنان شاهد سیل بیکاران در شهرستان هستیم.
کد خبر: ۴۴۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 20 June 2017
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل بیکاری جوانان کشور تنها در نبود سرمایه گذار خلاصه نمی شود بلکه سیاست گذاری ها در این راستا جوابگو نیست.

به گزارش مهر، حسن لطفی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رزن مهمترین مشکل اشتغال کشور را عدم وجود سیاستگذاری عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکل اشتغال کشور به عدم وجود سیاستگذاری مرتبط است و در نبود سرمایه گذار خلاصه نمی شود.

وی با بیان اینکه چرا باید از بازنشستگان و چند شغله ها و کارگران بیگانه در کشور استفاده کرد، افزود: یکی از مشکلاتی که اکنون کشور با آن دست و پنجه نرم می کند اشتغال دوباره بازنشستگان و چندشغله ها است که دولت باید در این زمینه تدابیر ویژه ای بیندیشد.

وی عنوان کرد: قوانین بانکی، سختگیری های مالیاتی و تامین اجتماعی از مهمترین موانع اشتغال در کشور محسوب می شوند که این مهم نیازمند فرهنگ سازی و همچنین سیاست گذاری است.

فرماندار رزن نیز با بیان اینکه بحث بیکاری و اشتغال مهمترین چالش جامعه است، گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال ۹۴، یک هزار و ۵۳۷ شغل و طی سال گذشته نیز یک هزار ۲۹۹ شغل در رزن ایجاد شده اما همچنان شاهد سیل بیکاران در شهرستان هستیم.

فتحعلی حسینی اظهار داشت: امسال و  با تزریق ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبار یک هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تهیه و تدوین پتانسیل های اشتغال، نیازسنجی در خصوص واحدهای نیازمند تسهیلات، توجه به خروج سرمایه به صورت مستقیم و غیرمستقیم از شهرستان و همچنین افزایش سهم اعتبار مشاغل خانگی از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: شهرستان رزن دارای مزیت های از قبیل تولید ۲۷ درصدی محصولات زراعی استان و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار