فرمانده بسیج دانش‌آموزی همدان گفت: امسال در اردوهای طرح هجرت ۳، طرح منتظران خورشید توسط بسیج جامعه زنان برای بانوان مناطق محروم و با محوریت مهارت‌آموزی و آموزش مهارت‌های زندگی برگزار و در بخش برادران نیز برنامه‌های بهسازی، نوسازی، زیباسازی مدارس و تعمیر وسایل انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 18 June 2017
فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار دانش‌آموز همدانی در اردوهای طرح هجرت۳ بسیج شرکت کنند.

به گزارش تسنیم، محمدتقی امیدی ساکت با تشریح برنامه‌های این نهاد در تابستان اظهار داشت: امسال در تعطیلات نوروزی قرار بود یک تیم دانش‌آموزی از استان همدان برای شرکت در طرح جنگل کاری و مقابله با ریزگردها عازم خوزستان شود که به دلیل عدم توانایی جسمی آنها برای انجام چنین کاری، این برنامه در استان انجام شد.

وی افزود: در اوایل امسال روستای گلیان و یعقوب آباد در تویسرکان و شیرآوند درنهاوند برای اجرای طرح محرومیت‌زدائی در استان همدان انتخاب شده و با هماهنگی نهادهای مربوطه و با حضور 320 نفر از دانش‌آموزان در اردوی 10روزه برخی کارها در حوزه محرومیت زدائی انجام شد.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی همدان بیان کرد: امسال با توجه به رهنموردهای مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به مهارت‌آموزی در دانش آموزان، با همکاری وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان دوره‌های هنرستان و کارودانش می‌توانند دوره‌های کارورزی خود را با حضور در اردوهای طرح هجرت و محرومیت‌زدائی سپری کنند.

وی عنوان کرد: مطابق باپیش‌بینی ما انتظار می‌رود هزار نفر اردو برابر با 10 هزار نفر دانش آموز بسیجی در اردوهای طرح هجرت 3بسیح دانش آموزی استان همدان که با همکاری این نهاد، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

امید ساکت ابراز کرد: هدف ما در برگزاری اردوهای طرح هجرت صرفا انجام کارهای پیمانکاری نیست بلکه ما به دنبال افزایش مهارت آموزی، بالابردن روحیه انجام کار تیمی، ایجاد محیطی امن برای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان و افزایش دوستی‌ها در بین افراد هستیم.

وی بیان کرد: علاوه بر پیش‌بینی حضور 10 هزار دانش‌آموز بسیجی، 7 هزار دانش‌آموز دیگر نیز از مدارس هنرستان و کارودانش استان همدان عازم اردوهای طرح هجرت می‌شوند تا دوره‌های کارورزی خود را در این عرصه سپری کنند که در این صورت آمار شرکت کنندگان در اردوهای طرح هجرت استان همدان به 17 هزار نفر افزایش می‌یابد.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی همدان گفت: امسال در اردوهای طرح هجرت3، طرح منتظران خورشید توسط بسیج جامعه زنان برای بانوان مناطق محروم و با محوریت مهارت‌آموزی و آموزش مهارت‌های زندگی برگزار و در بخش برادران نیز برنامه‌های بهسازی، نوسازی، زیباسازی مدارس و تعمیر وسایل انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال اردوی طرح هجرت 3 با اولویت‌بندی مناطق محروم و در تمامی 23 حوزه بسیح دانش‌آموزی فعال در سطح استان برگزار می‌شود و با این کار به نوعی تمام استان را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

امیدی ساکت با اشاره به اینکه سال گذشته 22 هزار و 900 نفر در اردوهای 10 روزه، هزار و 400 نفر در اردوهای 7 روزه و 712 نفر نیز در اردوهای یک روزه طرح هجرت شرکت کردند، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش مدت زمان اردوهای طرح هجرت3 از 7 روزه به 10 روزه، پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد شرکت کننده نیز افزایش یابند.=-

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار