معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اعلام این‌که نه تنها ورزش حرفه‌ای هیچ منافاتی با روزه گرفتن ندارد بلکه علاوه بر جلوگیری از تجمع چربی در اندام ورزشکار باعث تعدیل سوخت‌وساز بدن نیز خواهد شد، برای اثبات ادعای خود به روزه‌داری ورزشکاران سرشناس دنیا ازجمله فوتبالیست‌های مطرح مسلمان در باشگاه‌های بزرگ اروپایی اشاره کرد.
کد خبر: ۴۴۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 18 June 2017
معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: فعالیت‌های ورزشی در استان همدان طی ماه مبارک رمضان مدیریت می‌شود.

به گزارش تسنیم، علی ضمیری کامل با بیان این که برای حفظ حرمت و شان ماه مبارک رمضان و همچنین حفظ سلامت ورزشکاران، ورزش و فعالیت‌های بدنی هم در سطح قهرمانی و هم در سطح همگانی باید در این ماه مدیریت شود اظهار داشت: همانند سال‌های گذشته در سال 96 نیز دستورالعمل نحوه فعالیت‌های ورزشی و ساعات کار استخرها و سالن‌ها در ماه مبارک رمضان به روسای هیئت‌ها و متولیان اماکن ورشی استان ابلاغ شده است.

وی افزود: در طول این ماه مسابقات قهرمانی کشوری و استانی و همچنین لیگ‌های کشوری و استانی برگزار نخواهد شد؛ البته در مواردی که ضرورت ایجاد ‌کند با درخواست کتبی فدراسیون مربوطه و حفظ ملاحظات و شئونات ماه رمضان به ویژه در رابطه با روزه‌ خواری می‌توان معدود مسابقاتی را برگزار کرد.

ضمیری کامل با بیان این که برگزاری تمرینات و کلاس‌های مدارس ورزشی با حفظ شئونات در ماه مبارک رمضان ممنوعیتی ندارد در رابطه با ساعات فعالیت استخرها و فضاهای ورزشی استان همدان در ماه میهمانی خدا عنوان کرد: فعالیت کلیه استخرهای دولتی و خصوصی از اذان صبح تا اذان مغرب در ماه رمضان ممنوع است و سانس استخرها از سوی متولیان باید در فاصله افطار تا سحر تعیین شود، اما سالن‌های ورزشی می‌توانند در کل ساعات روز میزبان تمرینات تیم‌ها و ورزشکاران استان باشند.

وی افزود:در روزهای 19، 21 و 23 رمضان مصادف با ایام قدر و شهادت حضرت علی (ع) نیز استخرهای همدان و سالن‌های ورزشی تعطیل می‌باشند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این که هیئت‌های ورزشی می‌توانند مسابقات فرهنگی ورزشی را در رشته‌های مختلف تحت عنوان جام رمضان یا یادواره شهدا از فاصله اذان مغرب تا اذان صبح در اماکن ورزشی استان برگزار کنند گفت:نامه‌ای را به هیئت‌های ورزشی استان ارسال کردیم و از روسای ‌هیئت‌ها خواستیم در صورت تمایل به برگزاری مسابقات جام رمضان این موضوع را به اداره کل گزارش دهند که در چند رشته نامه درخواست آن به اداره کل ارسال شده و جام رمضان در این رشته‌ها از جمله فوتبال برگزار خواهد شد.

ضمیری کامل گفت: در صورت برگزاری مسابقات جام رمضان در هر رشته ورزشی زمان و شرایط ثبت نام تیم‌ها و همچنین تاریخ برگزاری مسابقات از طریق روابط عمومی هیئت‌های ورزشی استان و نیز روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: اماکن ورزشی استان برای برگزاری این مسابقات بعد از افطار تا سحر ممنوعیتی ندارند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اعلام این که نه تنها ورزش حرفه‌ای هیچ منافاتی با روزه گرفتن ندارد بلکه علاوه بر جلوگیری از تجمع چربی در اندام ورزشکار باعث تعدیل سوخت و ساز بدن نیز خواهد شد، برای اثبات ادعای خود به روزه داری ورزشکاران سرشناس دنیا از جمله فوتبالیست‌های مطرح مسلمان در باشگاه‌های بزرگ اروپایی اشاره کرد.

وی در رابطه با نحوه صحیح تمرینات ورزشی در ماه رمضان ،گفت: به دلیل آن که ورزشکاران در طول روز نمی‌توانند غذا و آب مصرف کنند باید فشار و حجم تمرینات خود را در این یک ماه کاهش دهند. همچنین باید از دفعات تمرین خود در طول هفته نیز بکاهند.

ضمیری کامل افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با فصل گرما ورزشکاران باید میزان آب بدن خود را کنترل کنند و به مصرف مناسب آب و مایعات در فاصله افطار تا سحر توجه داشته باشند.

وی با درخواست از ورزشکاران برای تقسیم حجم مواد غذایی مصرفی خود بین ساعات افطار تا سحر خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان ورزشکاران باید از خوردن غذاهای چرب نیز پرهیز کنند. اگر تمرینات مدیریت و انرژی لازم و آب لازم در طول ساعات افطار تا سحر تامین شود و همچنین ورزشکار استراحت کافی در طول روز داشته باشد ورزش و فعالیت‌های بدنی در ماه مبارک رمضان هیچگونه مشکلی برای افراد ایجاد نخواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار