مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: استان همدان دارای پیشینه ورزشی پرافتخاری است و پیشکسوتان بسیاری در رشته‌های مختلف ورزشی کشور از مردم ورزش دوست استان همدان هستند که این پیشینه غرورآمیز و این چهره‌های نام‌آشنای ورزش استان باید به‌عنوان بخشی از میراث ورزش همدان به نسل جوان معرفی شود.
کد خبر: ۴۴۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 18 June 2017
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه باید جایگاه پیشکسوتان ورزشی را ارتقا داد، اظهار داشت: پیشکسوتان ورزش به‌واقع سرمایه‌های گذشته، حال و آینده نسل امروز ورزشکاران هستند و سرزمین کهن ما همواره شاهد عزم، اراده، همت و مردانگی آنان بوده که ارزش وار، جان خود را در کمال عزت و افتخار نهاده و ارزش‌های ملی ملت را در میدان‌های مختلف ورزشی متجلی ساخته‌اند.

به گزارش مهر؛ رسول منعم افزود: پیشکسوتان ورزش کشور جزو ارکان اصلی ورزش محسوب می‌شوند و بدون شک بخش عظیمی از افتخاراتی که امروزه ورزشکاران ایران در میادین آسیایی و جهانی کسب می‌کنند را باید مرهون زحمات این عزیزان دانست.

وی با اشاره به راه اندازی انجمن پیشکسوتان استان‌همدان گفت: انجمن پیشکسوتان ورزش همدان با حمایت دستگاه ورزش و با همکاری گروهی از پیشکسوتان اصیل ورزش نخستین گام را در این راه با دعوت از تنی چند از چهره‌ها و نخبگان ورزشی که عمر گران‌مایه خود را در ورزش صرف کرده‌اند، برداشت.

منعم تاکید کرد: برپایی چندین جلسه هم‌اندیشی با حضور مسئولین استانی محور اصلی این نشست‌ها بود که درنهایت منجر به برگزاری نخستین مجمع پیشکسوتان ورزش استان شد.

وی گفت: بدون شک اهداف اصلی این باشگاه، سهیم کردن پیشکسوتان عرصه ورزش در مجامع هیئت‌ها و بهره‌مندی از تجربیات آن‌هاست.

باید از تجربه پیشکسوتان ورزشی در همه عرصه‌ها استفاده کرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان بابیان اینکه باید از تجربه پیشکسوتان ورزشی در همه عرصه‌ها استفاده کرد، افزود: پیشکسوتان با سال‌ها تجربه در عرصه‌های ورزشی می‌توانند به‌عنوان بازوان مشاوره به توسعه ورزش استان همدان کمک کنند که در این راستا از طرح‌ها و پیشنهادهای آنان استقبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تشکیل انجمن پیشکسوتان ورزش استان‌همدان اقدام قابل‌تحسینی است و با استفاده از تجربه آن‌ها می‌توان موجبات رشد و پیشرفت ورزش استان را فراهم آورد.

منعم بابیان اینکه سیاست‌گذاری ما توجه ویژه به پیشکسوتان است، گفت: دستگاه ورزش استان توجه ویژه‌ای به پیشکسوتان ورزش داشته و از دو سال قبل انجمن پیشکسوتان در کنار ۴۸ هیئت ورزشی همدان موردحمایت مالی و معنوی قرار گرفه اند و با حمایت مسئولان و پیگیری دستگاه ورزش برای نخستین بار برای این انجمن دفتر اختصاصی راه‌اندازی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان افزود: استان‌همدان دارای پیشینه ورزشی پرافتخاری است و پیشکسوتان بسیاری در رشته‌های مختلف ورزشی کشور از مردم ورزش دوست استان‌همدان هستند که این پیشینه غرورآمیز و این چهره‌های نام‌آشنای ورزش استان باید به‌عنوان بخشی از میراث ورزش همدان به نسل جوان معرفی شود.

کارشناس ارشد مدیریت ورزشی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه توجه به پیشکسوتان یک ضرورت اخلاقی است، گفت: رسیدگی به وضعیت معیشت پیشکسوتان و برنامه‌ریزی برای آن تأثیر اجتماعی چشمگیری دارد و حتی ابزاری برای تبلیغ ورزش حرفه‌ای در بین عموم جامعه است.

امین حسینی با بیان اینکه قهرمانان گذشته سال‌ها برای ورزش زحمت کشیدند و تلاش کردند و در موفقیت‌ها سهم چشمگیر و فراموش‌نشدنی داشتند، گفت: فرد وقتی به درجه پیشکسوتی نائل می شود، انتظاراتی بحق از مسئولان ورزش، مدیران و دولت دارد که باید به آن توجه داشت.

جایگاه پیشکسوت ورزشی باید روزبه‌روز ارتقا یابد

وی گفت: باید تلاش کنیم جایگاه پیش‌کسوت ورزشی روزبه‌روز ارتقا یابد که این امر با همکاری و هماهنگی بین همه نهادهای مسئول، میسر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پیشکسوتان اعتبار جامه و ورزش هستند و مردم همواره احترام زیادی برای قشر پیشکسوت ورزش کشور قائل بوده و هستند، گفت: باید به پیشکسوت احترام گذاشته شود تا ورزش همچنان مسیر رشد و تعالی خود را با بهره‌گیری از تجربه این عزیزان ادامه دهد.

آنچه مسلم است اینکه پیشکسوتان ورزش به واقع سرمایه های گذشته، حال و آینده نسل امروز ورزشکاران هستند و نباید به راحتی از کنار آنها گذشت، چیزی که متاسفانه امروز و در دنیای حرفه ای، آنجا که پای پول و شهرت مطرح است به میان می آید و بعضا شاهد هستیم که جوانترها زود فراموش می کنند که روزی همین ریش سپیدان که با صدای بلند یا غضب با آنان برخورد می کنند و کوچکترین انتقادی را برنمی تابند الگوی ورزشی و جزء آرزو های آنان به حساب می آمدند و برخورد ناثواب امروز پشیمانی فردا را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار