مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فامنین از تولید ۱۰۷ مترمربع فرش دستبافت در این شهرستان خبر داد وگفت: این میزان فرش توسط زنان و دختران تحت پوشش کمیته امداد فامنین در سال گذشته تولیدشده است.
کد خبر: ۴۴۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 18 June 2017
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فامنین از تولید 107 مترمربع فرش دستبافت در این شهرستان خبر داد وگفت: این میزان فرش توسط زنان و دختران تحت پوشش کمیته امداد فامنین در سال گذشته تولید شده است.

به گزارش ایسنا، عیسی شهبازی اظهار کرد:در شهرستان فامنین با توجه به همجواری با استان‌های قم و مرکزی که از استان‌های قطب در تولید قالی ابریشم در کشور هستند، بافت قالی ابریشم رواج زیادی پیدا کرده و کمیته امداد نیز با بهره‌گیری از این ظرفیت گام‌های بلندی در راستای اشتغال مددجویان برداشته است.

وی با بیان اینکه درسال 95 تعداد 120 بافنده،107 مترمربع قالی بافته شده است، افزود: ارزش این میزان قالی تولید شده، یک میلیارد ریال بوده است.

شهبازی ادامه داد: در سال گذشته، 136 نفر از زنان و دختران تحت پوشش در دوره‌های آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت به یادگیری و ارتقاء مهارت و بهبود بافت بهره‌مند شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بهداشت حرفه‌ای و سلامت جسمی بافندگان نیز مدنظر این نهاد بوده و در این راستا، تعداد 55 بافنده در طرح بینایی‌سنجی مورد معاینه قرار گرفته‌اند و میزان استانداردی کارگاه‌های آنان مورد بازرسی دوره‌ای کارشناسان بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار