خزاعی بابیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که رشته‌های مهارتی به‌عنوان اولویت اول دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آنها باشد، افزود: آموزش‌وپرورش بر اساس رسالت خود وظیفه دارد تا زمینه رشد و شکوفایی استعدادها را در مدارس فراهم کند.
کد خبر: ۴۴۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 16 June 2017
مدیرکل آموزش و پرورش همدان از راهیابی هفت نفر از هنرجویان اين استان به بخش عملي جشنواره‌ مهارت‌های هنری و هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش کشور خبر داد.

به گزارش فارس؛ مصطفی خزاعی با بیان اینکه خوشبختانه دانش‌آموزان استان همدان در بخش‌های هنری و مهارتی هر ساله موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری می‌شوند، اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل تابستان باید زمینه را برای بهره‌وری لازم از این هنرجویان داشته باشیم.

 وی گفت: از این هفت نفر هنرجو سه نفر آنها هنرجویان شاخه‌ کار و دانش استان بودند که با حضور در یازدهمین دوره‌ جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش کشور توانستند در رقابت با سایر دانش‌آموزان کشور به مرحله‌ نهایی جشنواره کشوری راه پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه مرحله نهایی این جشنواره در استان گلستان برگزار می‌شود، یادآور شد: زهرا روستایی در رشته‌ طراحی و رضوان زنگنه در رشته‌ نقاشی از هنرستان شهید محمد قنبری شهرستان ملایر و علی کرمی در رشته‌ طلا و جواهرسازی از هنرستان رازی همدان  به مرحله نهایی راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: چهار نفر از هنرجویان شاخه‌ فنی و حرفه‌ای استان با حضور در هجدهمین جشنواره‌ هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور توانستند در رقابت با سایر دانش‌آموزان کشور در مرحله‌ نهایی جشنواره حضور داشته باشند.

خزاعی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که رشته‌های مهارتی به عنوان اولویت اول دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آنها باشد، افزود: آموزش و پرورش بر اساس رسالت خود وظیفه دارد تا زمینه رشد و شکوفایی استعدادها را در مدارس فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در تشویق و هدایت دانش‌آموزان نقش به سزایی دارند، گفت: تحصیل در رشته‌های مهارتی می‌تواند زمینه را برای اشتغال سریع و با سرمایه اندک برای نسل جوان جویای کار فراهم کند و ما نیز به عنوان یک مجموعه آموزشی از دانش‌آموزان در این بخش حمایت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار