فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: ظرفیت خالی به مقدار و اندازه پیش‌بینی گندم تولیدی در این شهرستان ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۴۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 16 June 2017
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: ظرفیت خالی به مقدار و اندازه پیش‌بینی گندم تولیدی در این شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حسین افشاری در حاشیه بازدید از سیلوهای سطح شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معادل سال گذشته میزان تولید گندم شهرستان اسدآباددر سالجاری ۵٠ هزار تن برآورد شده است.

وی افزود: مبلغی که از محل خرید تضمینی گندم در سالجاری نصیب کشاورزان منطقه اسدآباد خواهد شد، افزون بر ۶۵ میلیارد تومان خواهد بود.

افشاری با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد بر پایه محور توسعه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: عمده محصول کشاورزان منطقه اسدآباد جو و گندم بوده به نحوی‌که بیش از ٨ هزار نفر به صورت مستقیم در امر کاشت، داشت و برداشت گندم فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همچون سنوات گذشته با قیمت تضمینی گندم کشاورزان را خریداری می‌کند، تصریح کرد: با مبلغی که از محل خرید تضمینی گندم نصیب کشاورزان اسدآبادی خواهد شد علاوه بر افزایش درآمد، از مهاجرت روستائیان به حواشی شهرها جلوگیری می‌شود.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به خودکفا شدن کشور ایران در امر محصول استراتژیک گندم از سال گذشته گفت: امسال احتمال اینکه ظرفیت سیلوهای شهرستان پاسخگوی خرید گندم تولیدی شهرستان نباشد وجود داشت اما با بازدیدی که به همراهی اداره غله و تعاون روستایی از سطح سیلوهای شهرستان شد، خوشبختانه به اندازه پیش‌بینی گندم تولیدی شهرستان ظرفیت خالی در این راستا ایجاد شده است.

افشاری تصریح کرد: هم‌اکنون نیز کامیون‌ها در حال حمل گندم دو سیلوی شهرستان به تهران و سایر سیلوها هستند تا به ظرفیت خالی سیلوهای شهرستان اضافه شود.

وی تعداد سیلوهای شهرستان اسدآباد را دو سیلو با ظرفیت ٧٢ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: علاوه بر این دو سیلو، تعاون روستایی شهرستان نیز دارای سیلوهایی در ابعاد کوچک‌تر است.

افشاری در ادامه گفت: از ۵٠ هزار تن گندم تولیدی پیش‌بینی شده در سالجاری، برآورد می‌شود ٣۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ١۵هزار تن نیز برای مصرف شهرستان و کشاورزان و فروش در جاهای دیگر باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان اسدآباد توانایی خرید همه گندم تحویلی کشاورزان را دارد، عنوان کرد: شهرستان اسدآباد از جهت تحویل گندم تضمینی مشکلی نداشته و هر میزان که کشاورزان گندم با کیفیت تولید و تحویل دهند، مقدمات کار برای خرید تضمینی گندم وجود دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار