امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه متأسفانه ارگان‌ها جهادی عمل نمی‌کنند، افزود: جهاد تنها مختص ۸ سال دفاع مقدس نبوده است بلکه کلمه جهاد برای همیشه باید همانند یک واژه پرافتخار حفظ و سرلوحه کاری قرار گیرند.
کد خبر: ۴۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 16 June 2017
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه فقر زاییده مدیریت غلط استگفت: امروز فقر به گونه‌ای مردم را آزار می‌دهد که عده‌ای توان پرداخت هزینه آب، برق، گاز، تلفن و اجاره منزل خود را ندارند.

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در  دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار و تأکید مقام معظم رهبری اقدام جهادی تمامی ارگان‌های کشور برای پیشرفت و حل مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ارگان‌ها جهادی عمل نمی‌کنند، افزود: جهاد تنها مختص 8 سال دفاع مقدس نبوده است بلکه کلمه جهاد برای همیشه باید همانند یک واژه پرافتخار حفظ و سرلوحه کاری قرار گیرند.

محمدی با بیان اینکه ارگان‌ها باید اقدام و عمل جهادی را بیاموزند، عنوان کرد: بسیاری از ارگان‌ها هنوز مفهوم اقدام جهادی را درک نکرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه فقر زاییده مدیریت غلط است، تصریح کرد: مدیریت غلط منشأ اصلی ایجاد فقر در جامعه است که امروز فقر به گونه‌ای مردم را آزار می‌دهد که عده‌ای توان پرداخت هزینه آب، برق، گاز، تلفن، اجاره منزل و غیره خود را ندارند.

محمدی با اشاره به سخنان مدیرکل جهاد کشاورزی استان در رابطه با کم‌آبی و کمبود اعتبار، بیان کرد: برای کاهش مصرف آب و حل کم‌آبی از بعضی از کشت‌های کشاورزی صرف‌نظر شود.

وی با بیان اینکه چغندر قند محصولی با مصرف آب بالا و زحمات فراوان است، گفت: این محصول با زحمات فراوان و مصرف انرژی بسیار تبدیل به شکر می‌شود در حالی که متخصصان تغذیه معتقدند شکر و قند سم سفید هستند.

امام جمعه همدان، تأکید کرد: در حالی که هدف جهاد کشاورزی امنیت و سلامت غذایی شهروندان است چرا با تولید شکر سم سفید به خورد مردم می‌دهید؟ که محصولی با صرف آب بسیار است.

محمدی با تأکید بر اینکه مصرف خرما به عنوان تغذیه‌ای سالم و شیرینی طبیعی در بین مردم کم است اظهار داشت: در حالی که این محصول با زحمات فراوان کشاورز کشت می‌شود و دغدغه کشاورز باید به فروش رسیدن این محصول یا صادراتش باشد قند آماده بسیار راحت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهادی‌ها باید در طرح برنامه جهادی عمل کنند تا از کشت برخی محصولات جلوگیری شود، تأکید کرد: در چرخه تغذیه‌ای ما کشمش مطرح نیست اما شیرینی‌پزی‌ها با پخت انواع شیرینی طرفداران بسیاری دارند که اگر منصفانه به این موضوع توجه کنیم همان شیرینی‌پزی سم خالص را به خورد مردم می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه اقدام جهادی در همه زمینه‌ها مؤثر است، عنوان کرد: باید شبکه‌ای رادیویی و یا تلویزیونی برای جهاد کشاورزی راه‌اندازی شود که علاوه بر تولید تغذیه سالم مصرف این مواد را ترویج و اطلاع‌رسانی کنند.

محمدی با تأکید بر اینکه مصرف شکر در کشور چین با بیش از یک میلیارد جمعیت به کمتر از مصرف شکر در کشور ایران با 80 میلیون جمعیت است، افزود: ایران کشوری با امکانات بسیار و درآمد خوبی است اما مشکل ما عدم مدیریت مناسب است.

وی گفت: اگر در همدان به جای احداث این تعداد تالار در باغ‌ها، کارخانه‌هایی احداث می‌شد امروز در استان هیچ جوانی بیکار نبود اما چرا این تالارهای مجلل مشمول تخریب نمی‌شود و زمین یک کشاورزی که دارای 5 هکتار زمین است تخریب می‌شود که این امر نیازمند تجدیدنظر است.

امام جمعه همدان، اظهار داشت: جهاد کشاورزی از سازمان‌هایی با چهره‌ای دست نخورده و سالم است لذا نباید اختیار را به دست افراد نابلد داد تا با آبروی جهاد بازی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار