دانشجویان دکترای دانشگاه‌هاي همدان مانند ديگر دانشجويان دكترا دركشور مقابل ساختمان ریاست دانشگاه بوعلي تجمع کرده و مطالبات خود را بیان کردند.
کد خبر: ۴۴۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 15 June 2017
دانشجویان دکترای دانشگاه‌هاي همدان مانند ديگر دانشجويان دكترا دركشور مقابل ساختمان ریاست دانشگاه بوعلي تجمع کرده و مطالبات خود را بیان کردند.

به گزارش فارس، در یک حرکت خودجوش و اعتراضی دانشجویان دکترای دانشگاه‌های همدان مانند دیگر دانشجویان دکترا در سراسر کشور در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه بوعلی تجمع کرد و مطالبات خود را بیان کردند.

در این اقدام خودجوش نماینده دانشجویان معترض دانشگاه بوعلی سینا بیانیه‌ای را خطاب به وزیر علوم و صندوق توسعه رفاه دانشجویی خواند.

در این بیانیه آمده است:

«باید بدانیم که «عدل» صفت حق تعالی است و یکی از اصول آفرینش است؛ علاوه بر آنکه خلقت جهان هستی بر اساس عدل است قوانین، سنن و کلمات جهان بر پایه عدل و داد تحقق یافته است.

وزیر محترم علوم جناب آقای دکتر فرهادی؛

دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکتری سربازان خط مقدم تولید علم و بومی‌سازی فن‌آوری در هر کشوری محسوب می‌شوند و حمایت‌های حداقلی از این قشر موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

با توجه به مشکلات عدیده پیش آمده برای دانشجویان دکترای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعمال فشارهای روزافزون بر این قشر، قرار بر این بود که تجمعی اعتراضی در تاریخ بیستم خردادماه انجام شود که با توجه به حوادث تروریستی معاندان نظام و اسلام و با توجه به درک شرایط زمان، تجمع اعتراضی خود را لغو کردند به امید آنکه مسوولان ذیربط کمی بیشتر به فکر آینده جوانان این مرز و بوم بها  داده و لااقل اندکی از مشکلات متعدد این قشر را رفع کنند اما گویا این چنین نیست و مسوولان به فکر حل مشکل سرمایه‌های علمی نیستند.

از این رو دانشجویان دکترا در تجمعی مسالمت‌آمیز صنفی و بدون هیچ‌گونه هدف سیاسی در راستای پیگیری مطالبات به حق خود، مقابل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تهران و ساختمان ریاست دانشگاه‌های سراسر کشور تجمع کرده‌اند».

لازم به یادآوری است دانشگاه بوعلی‌سینا دکتر غلامی حضور نداشت و سید رسول عمادی معاون دانشجویی دانشگاه در این جمع حضور یافت و از نزدیک با دانشجویان صحبت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار