مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: در همین راستا چندین کارگاه برای مراقبین سلامت و کارگاه یک روزه مانا برای پزشکان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و متخصصین اطفال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 14 June 2017
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به‌عنوان پایلوت اجرای طرح بازنگری شده غربال کودکان سالم انتخاب شد.

به گزارش تابناک همدان از نهاوند؛ مومنعلی دارابی در حاشیه اجرای این طرح گفت: کارگاه اجرای پایلوت برنامه بازنگری شده کودکان با عنوان کودکان سالم و مانا با حضور مسئولان مرکز بهداشت، کارشناسان بهداشت خانواده، ماماها، مراقبین سلامت خانواده و بهورزان آغاز به کارکرد.

وی اظهار داشت: در این طرح که باهدف غربالگری کودکان سالم از ناسالم انجام می‌شود حاضران در سه گروه و به مدت 6 روز در محل دانشکده پیراپزشکی نهاوند با اجرای این طرح آشنا می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: در همین راستا چندین کارگاه برای مراقبین سلامت و کارگاه یک‌روزه مانا برای پزشکان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و متخصصین اطفال برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه مراقبت‌های جدید شامل ارزیابی کودک ازنظر شنوایی، ژنتیک، بدرفتاری با کودک و مشاوره با مادر در مورد عوامل محیطی مؤثر بر سلامت کودک، همچنین ارزیابی ازنظر بیماری‌های متابولیک انجام می‌شود.

دارابی اظهار داشت: انجام این مراقبت‌ها و غربالگری‌ها منجر به شناسایی زودهنگام کودکان سالم از ناسالم می‌شود و از عوارض جبران‌ناپذیر جلوگیری می‌کند.

وی همچنین از اجرای طرح آموزش همگانی تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: آموزش همگانی با موضوع تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان توسط واحد آموزش بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند و با همکاری کارشناسان تغذیه در محل کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: با توجه به ماه رمضان دانستن نکاتی در مورد غذاهای مصرف‌شده در وعده‌های افطار و سحری می‌تواند برای مردم روزه‌دار مفید باشد و جنبه کاربردی در این ماه عزیز داشته باشد.

دارابی گفت: در این آموزش علاوه بر توزیع بروشور در خصوص روزه‌داری، نکاتی در مورد بیماری‌ها، عادات غلط غذایی، چاقی و افزایش وزن و تغذیه سالم به مراجعین ارائه شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار