مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: این جشنواره از اول اردیبهشت‌ماه در استان همدان آغاز شد و به ۲ شیوه مکتوب و آنلاین در حال برگزاری است که شیوه مکتوب تا پایان خردادماه و شیوه آنلاین تا دهم تیرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۴۴۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 14 June 2017
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار و 500 نفر از استان همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و امسال برای شرکت بیش از 10 هزار نفر در این جشنواره برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، عاطفه زارعی افزود: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با کشور در استان همدان در حال برگزاری است و امور کتابخانه های کشور با توجه به رسالتی که در امر کتاب و کتابخوانی برعهده دارد در 2 سال اخیر مسئولیت برگزاری این جشنواره را از بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تحویل گرفته است .

وی ادامه داد: هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سه حوزه کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برگزار می شود و6 عنوان کتاب با موضوع زندگانی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی(ع) برای گروه های سنی مختلف انتخاب و معرفی شده تا افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.

وی این کتاب ها را شامل کتاب' 10 قصه از امام رضا(ع)' ویژه گروه سنی کودکان، کتاب ' ماه غریب من' ویژه گروه سنی نوجوان و کتاب ' مهارت های زندگی در سیره رضوی'، کتاب 'امام رضا(ع)و زندگی،کتاب'بانوی ملکوت'و کتاب 'چلچراغ شیراز'برای گروه سنی جوانان و بزرگسالان برشمرد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان همدان گفت : این جشنواره از اول اردیبهشت ماه در استان همدان آغاز شد و به 2 شیوه مکتوب و آنلاین در حال برگزاری است که شیوه مکتوب تا پایان خردادماه و شیوه آنلاین تا دهم تیرماه ادامه دارد.

زارعی اظهار کرد: علاقمندان برای دریافت کتاب های مسابقه می توانند به کتابخانه های عمومی سراسر استان مراجعه کنند و کتاب را به صورت امانی دریافت کنند و یا به سایت www.hamadanpl.ir مراجعه کرده و فایل پی دی اف این کتاب ها را دانلود کنند.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های جشنواره کتابخوانی امسال، امکان شرکت به صورت خانوادگی است که علاقه مندان ضمن اینکه می توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند این امکان را دارند در قالب اعضای یک خانواده در این جشنواره شرکت کنند که در این صورت حضور حداقل یکی از والدین در بخش بزرگسال جشنواره الزامی است.

زارعی بیان کرد: در جشنواره امسال کودکان به 2 شیوه می توانند در جشنواره شرکت کنند روش اول به این صورت است که قسمت جذاب کتاب را در برگه های مخصوص دریافت شده از کتابخانه تصویر سازی کرده و با ذکر نام داستان کتاب، آن را به دبیرخانه ارسال کنند و در شیوه دوم می توانند کتاب خوانده شده را در قالب یک فایل ویدئویی کمتر از پنج دقیقه با گوشی های تلفن همراه یا وسایل دیگر ضبط و آن را به شناسه recive_ketabclip@ با هشتگ #کتابخوانی_رضوی ارسال کنند.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان همدان اظهار کرد: آئین اختتامیه این جشنواره همزمان با دهه کرامت در 2 بخش استانی و کشوری برگزار می شود و داوری آثار نیز در 2 حوزه جداگانه آنلاین و مکتوب انجام می شود.

زارعی ، ترویج فرهنگ کتابخوانی و تعمیق اندیشه های رضوی در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت:در این جشنواره سعی شده با انتخاب کتب مفید به اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده ها با سبک و شیوه زندگی رضوی پرداخته شود.

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان همدان اضافه کرد: جوایز جشنواره در 2 بخش فردی و خانوادگی به برگزیدگان اهدا می شود و در این جشنواره اداره ها و سازمان هایی همچون صدا و سیما، سازمان اتوبوسرانی، شهرداری، سپاه، کانون پرورش فکری، دانشگاه ها نیز همکاری داشته اند و هرکدام از این سازمان ها علاوه بر جوایز استانی و کشوری جوایز ویژه ای برای کارکنان خود در نظر گرفته اند.

هم اکنون 111 کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل با بیش از یک میلیون و 169 هزار کتاب در استان همدان فعال است و حدود 60 هزار و 780 عضو فعال از خدمات امور کتابخانه های استان همدان استفاده می کنند و 3.46 درصد جمعیت استان در کتابخانه ها عضو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار