کد خبر: ۴۳۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 11 June 2017
دراقصی نقاط ایران اسلامی با توجه به علایق و سلایق مسافران و گردشگران، بخش اعظمی از مالکان، انواع مختلف واحدهای خود را به اسکان مسافران اختصاص می دهند که این امر به دلیل عدم نظارت سازمان های ذیربط  باعث بروز مشکلاتی می شود که موجبات نارضایتی مسافران شده و نابسامانی موجود در این مقوله بحث برانگیز شده است.که بر این اساس سازمانها و نهادهایی ورود پیدا کرده اند  که بعضا به نتیجه ای نرسیده اند.شهر همدان نیز از این قائده مستثنی نیست.

شهر همدان شهری است با پتانسیل های بالای گردشگری و معضلی که در این میان همواره بلای جان حوزه گردشگری بوده کارتن به دستهایی که علاوه بر برهم زدن منظر شهری الخصوص ورودی های شهر، باعث مخدوش شدن ذهن مسافر و گردشگر نسبت به شهرنیز می شود. 

موسسه گردشگری مهر ماندگار اولین مجری ساماندهی خانه مسافرهای همدان که تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی کار خود را آغاز کرده است. 

مدیرعامل موسسه مهر ماندگار در گفتگوی اختصاصی با تابناک همدان در این زمینه گفت: از ابتدای سال 95دستورالعمل و شیوه نامه ساماندهی خانه مسافرها به همه استانها ابلاغ شد و بر اساس این شیوه نامه خانه مسافرها باید همانند هتل ها و دیگر اماکن اقامتی از طریق اینترنتی فعالیت نماید.

سجاد آروانه  با اشاره به روند ثبت و تشکیل پرونده خانه مسافرها افزود: مالکانی که قصد دارند از ملک خود به عنوان خانه مسافر استفاده کنند باید به دفتر مرکزی ساماندهی خانه مسافر مراجعه نمایند و پس از تشکیل پرونده ازملک مورد نظر عکس تهیه شده وبعداز بررسی، عکس ملک و امکانات آن برای بازدید وانتخاب مسافرین در سایت قرار داده می شود.

وی یاد آور شد: ملکهای ثبت نام شده از سوی کارشناس گردشگری سازمان میراث فرهنگی به درجه های یک تا سه و ممتاز تقسیم می شوند و طبق این درجه ها نرخ گذاری صورت می گیرد و در این سامانه اینترنتی ورود و خروج مسافر ثبت شده و نسبتهای هویتی بررسی و ازهرگونه تخلف جلوگیری می شود.

آروانه با اشاره به این امر که سیاست کل کشور براساس جمع آوری واسطه خیابانی است خاطر نشان ساخت:در حال حاضر 500 خانه مسافر در همدان شناسایی شده است که فقط 50 واحد آن ساماندهی شده است و هم چنان کارتن به دستها غیر قانونی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه وجود خانه مسافرها میتواند منبع در آمدی مناسبی برای شهروندان باشد افزود: خانه مسافرها می توانند به عنوان زیر ساخت های گردشگری  همدان مطرح شوند.

مجری طرح ساماندهی خانه مسافرها و اماکن اقامتی در ادامه تصریح کرد:آنچه که در این میان بسیار اهمیت دارد رضایت خاطر و احساس امنیت  مسافر از اسکان در خانه مسافرها است که این موضوع تاثیر به سزایی در جذب مسافردارد.

آروانه با اشاره به اینکه هر کارتن به دست نماینده مردم همدان در ورودی های شهر است افزود: سه کانکس جهت اطلاع رسانی در ورودی های شهرتوسط معاونت گردشگری شهرداری همدان جانمایی شده که به دلیل عدم همکاری برخی ارگانها هنوز راه اندازی نشده است.

وی با اشاره به معضلات کارتن به دستها در سطح شهرخاطر نشان ساخت: متاسفانه حضور کارتن به دستها روز به روز افزایش می یابد و تا زمانی که برخورد جدی صورت نگیرد این غده سرطانی افزایش یافته و این به ضرر صنعت گردشگری و محیط امن گردشگری همدان است .
مجری طرح ساماندهی خانه مسافرهای همدان در ادامه خاطر نشان ساخت: با جانمایی  و راه اندازی این کانکسها اطلاعات و پک های گردشگری مورد نیازدراختیار مسافرین قرار داده می شود.

آروانه با اشاره به وضعیت نا به سامان خانه مسافرها گفت:خانه مسافرهای غیر مجاز آسیب های اجتماعی و مسایل غیر شرعی را به دنبال دارد ودر این میان یک عامل بازدارنده قوی نیاز است که علاوه بر فرهنگ سازی با قوای قهری با متخلفین برخورد شود.

مدیرعامل موسسه گردشگری مهر ماندگار درپایان خواستار همکاری همه جانبه با ارگانهایی مانند شهرداری، میراث فرهنگی ،فرمانداری،نیروی انتظامی وحکم دادستانی شدوگفت: همواره باید برخورد قهری در بحث جمع آوری متخلفین در این حوزه باید وجود داشته باشد و معضل کارتن به دستها باید اساسی حل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار