مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: طی دعوت از شکات پرونده‌ها مبلغی افزون بر ۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال در شورای حل اختلاف شعبه ویژه ستاد دیه، اخذ گذشت رضایتمندانِ انجام‌شده است.
کد خبر: ۴۳۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 03 June 2017
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه امسال ۲۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان همدان با مبلغ بدهی بیش از ۲۷ میلیارد و 951 میلیون ریال از زندان آزاد شده‌اند، گفت: 5 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد تا به امروز در ماه مبارک رمضان آزاد شده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ یدالله روحانی‌منش خاطرنشان کرد: از افراد آزاد شده، 4 نفر دارای محکومیت‌های دیه، 19 نفر دارای محکومیت‌های مالی، دو نفر دارای محکومیت مهریه و یک نفر با محکومیت نفقه بودند که خوشبختانه با مساعدت‌های صورت گرفته از جانب ستاد دیه به آغوش گرم خانواده خویش برگشتند.

وی با اشاره به برقراری ارتباط با شرکت‌های بیمه و پیگیری‌های به عمل آمده ادامه داد: مبلغ 4 میلیارد و 550 میلیون و 914 هزار ریال از طریق شرکت‌های بیمه برای مجموع تصادفات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با ارسال پرونده‌های دیه واجد شرایط به صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مبلغی بیش از 5 میلیارد و 913 میلیون ریال دریافت شد که تعدادی از مددجویان آزاد شده و بیش از 6 میلیارد و 512 میلیون ریال به صورت اعسار به تقسیط پذیرفته شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: طی دعوت از شکات پرونده‌ها مبلغی افزون بر 5 میلیارد و 840 میلیون ریال در شورای حل اختلاف شعبه ویژه ستاد دیه، اخذ گذشت رضایتمندانه انجام شده است.

روحانی‌منش با بیان اینکه 2 نفر از زندانیان آزاد شده خانم و 24 نفر آقا بودند، یادآور شد: یک میلیارد و 290 میلیون ریال وام بانکی برای آزادی تعدادی از زندانیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مددجویان در این زمینه بیش از یک میلیارد و 646 میلیون ریال همیاری داشتند، تصریح کرد: یک نفر از مددجویان استان همدان با وساطت و راهنمایی ستاد دیه به صورت مشاوره‌ای از زندان آزاد شدند همچنین تعدادی از مددجویان با پرداخت مبلغ 419 میلیون و 650 هزار ریال به صورت کمک ستاد دیه آزاد شده‌اند.

روحانی‌منش اضافه کرد: در حال حاضر مسن‌ترین زندانی متولد 1319 با محکومیت مالی با مبلغ بدهی پنج میلیون تومان است که به‌زودی آزاد خواهد شد و کم سن‌ترین متولد 1376 محکومیت تصادف منجر به صدمه است که در زندان مرکزی همدان هستند و در ستاد دیه هیچ پرونده‌ای ندارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد افزود: طبق روال هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار می‌شود که امسال در24 ماه رمضان مصادف با 29 خردادماه در سالن انصار شاهد این جشن خواهیم بود.

وی با گذری بر آمار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال گذشته گفت: در سال 95، تعداد 268 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان همدان با مبلغ کل بدهی 205 میلیارد و 795 میلیون و 68 هزار ریال آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه از این تعداد 32 نفر دارای محکومیت دیه و 192 نفر محکومت مالی و 44 نفر با محکومیت‌های مهریه و نفقه بودند، ادامه داد: از این افراد مورد مساعدت شده، تعداد 260 نفر مرد و 8 نفر زن بودند.

وی اظهار کرد: طی ارتباط با شرکت‌های بیمه و پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ 17 میلیارد و 852 میلیون و 101 هزار ریال از طریق شرکت‌های بیمه برای مجموع تصادفات پرداخت شده است.

روحانی‌منش عنوان کرد: با ارسال پرونده‌های دیه واجد شرایط به صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و اخذ مبلغ بیش از 32 میلیارد و 966 میلیون و 402 هزار ریال تعدادی از مددجویان از این طریق آزاد شدند و مبلغ بیش از 22 میلیارد و 822 میلیون و 413 هزار ریال به صورت اعسار به تقسیط تأمین و پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی دعوت از شکات پرونده‌ها مبلغ 75 میلیارد و 29 میلیون و 55 هزار ریال در شورای حل اختلاف شعبه 157 ویژه ستاد دیه، اخذ گذشت رضایتمندانه صورت گرفته همچنین تعداد 26 نفر هم با وساطت و راهنمایی ستاد دیه به صورت مشاوره‌ای از زندان آزاد شده‌اند.

روحانی‌منش یادآور شد: تعدادی از مددجویان با پرداخت مبلغ 28 میلیارد و 243 میلیون و 853 هزار ریال به کمک ستاد دیه آزاد شده‌اند همچنین مبلغی افزون بر 20 میلیارد و 633 میلیون ریال وام بانکی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این میان خود مددجویان نیز دخیل بوده‌اند، خاطرنشان کرد: مبلغ 8 میلیارد و 242 میلیون و 603 هزار ریال همیاری داشته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار