امام‌جمعه‌ی نهاوند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی در اشاره به اتفاقات سال ۴۲ گفت: امام خمینی (ره) ده سال این کشور را رهبری کرد و سختی بسیار کشید و در دل این ملت ماند طوری که ده میلیون نفر برای خاک‌سپاری ایشان حضور پیدا کردند، و می‌توان گفت حضور پرشور مردم درصحنه‌ها باطل‌السحر همه توطئه‌ها و خطرات است.
کد خبر: ۴۳۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ 02 June 2017
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی امام‌جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن توصیه همه به تقوا و نظم در کارها گفت: ریشه و اساس همه خوبی‌ها پذیرش امام عدل و امام معصوم است و بالعکس ریشه و اساس همه بدی‌ها پذیرش امام جور و اگر کسی واقعاً اهل خوبی‌هاست باید ریشه و اساس و اعمالش هم خوبی و اطاعت از امام عدل و معصوم باشد.

به گزارشتابناک همدان از نهاوند؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی با توجه به اینکه رواج گناه در جامعه به سرنوشت همه در جامعه بستگی دارد و همه را به خطر می‌اندازد گفت: ولایت معصومین و اهل‌بیت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین واجبات می‌تواند ما را به سمت خوبی‌ها هدایت کند.

وی افزود: کمترین چیزی که لازم است انسان در برابر خدا رعایت کند این است که با نعمت‌های خدا معصیت نکند و اگر به خداوند این قول را بدهیم که با نعمت‌های خدا گناه نکنیم در همه گناهان بسته می‌شود.

امام‌جمعه نهاوند در گوشه‌ای از سخنان خود اشاره‌ای به مسائل سیاسی روز کرد و گفت: امام خمینی (ره) درجایی فرمودند، فرهنگی که غربی‌ها برما تحمیل کنند از اسلحه ابرقدرت‌ها بدتر و خطرناک‌تر است چون اگر خدایی نکرده جامعه تحت تأثیر فرهنگ غرب، فرهنگی که مبتنی بر الحاد و فحشا و منکرات، بی‌بند و باری است روی بیاورد خودبه‌خود تسلیم غرب است و نیاز به جنگ سخت نیست.

وی در ادامه گفت: بنا به فرامین مقام معظم رهبری نیاز اصلی امروز عدم وادادگی و ایستادگی بر اصول و بصیرت سیاسی است.

وی افزود: امروز دشمن از همه راه‌ها واردشده است هم‌فشارهای اقتصادی و سیاسی و هم تهدید نظامی و هم با عناوین مختلف فرهنگی دارد کار می‌کند، در چنین شرایطی ملتی که بتواند بر اصولش بماند و تمایل نشان ندهد و تسلیم نشود خیلی کار مهم و بزرگی کرده است و ایمان کمک خدا و امدادهای غیبی را می‌طلبد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی گفت: آمریکا اعلام کرده است که عربستان مرکز تروریسم است و این در حالی است که آل سعود صدها میلیارد دلار به آمریکا داده است تا دل آنها را به‌دست آورد. 

وی در گوشه‌ای از سخنان خود گفت: هیجانات تبلیغات و انتخابات در سطح مملکت تمام‌شده است و نتیجه آن‌هم مشخص‌شده است والان نوبت آن رسیده است که همه دست‌به‌دست هم بدهند برای خدمت و مقابله با خطرات دشمن، اما بعضی از کسانی که مسئولیت دارند به‌جای اینکه مردم را به وحدت و خدمت دعوت کنند از سران فتنه ۸۸ حمایت می‌کنند.

وی افزود: فتنه ۸۸ نظام اسلامی را تا پرتگاه سقوط پیش برد، تا جایی که آمریکا و اروپا به هم تبریک گفتند، عده‌ای از مردم کشته شدند، بیت‌المال و کشور را به آتش کشیدند، کدام عقلی می‌پذیرد که فتنه ۸۸ به این سادگی تمام شود؟ اگر درایت مقام معظم رهبری و راهپیمایی مردم در ۹ دی نبود امروز اثری از نظام جمهوری اسلامی نبود.

وی تصریح کرد: برخی از مسئولین فراموش کرده‌اند که چه اتفاقاتی افتاد، باید به آنها گفت بهتر است به خودتان بیایید.

وی در ادامه گفت: سیاست‌های ائتلاف غربی- عربی در منطقه (آمریکا، آل سعود، اسرائیل) تجهیز و تقویت تروریست‌هاست. اینها سعی‌شان این است که جنگ در عراق و سوریه را ادامه بدهند و نگذارند این کشورها آرامش پیدا کنند و به بهانه ائتلاف ضد تروریسم از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، اینها در عمل حامی تروریسم و در شعار ضد تروریسم هستند.

وی اظهار کرد: سیاست ایران و کمک برخی از کشورها این است که تروریسم از این منطقه ریشه‌کن شود و تمامیت ارضی سوریه و عراق تأمین شود و امت‌ها و ملت‌های مسلمان سرنوشت خودشان را به‌دست بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی در ادامه اشاره‌ای به اتفاقات سال ۴۲ کرد و گفت: امام خمینی (ره) ده سال این کشور را رهبری کرد و سختی بسیار کشید و در دل این ملت ماند طوری که ده میلیون نفر برای خاک‌سپاری ایشان حضور پیدا کردند، و می‌توان گفت حضور پرشور مردم درصحنه‌ها باطل‌السحر همه توطئه‌ها و خطرات است.

وی در پایان اشاره‌ای به مسائل روز پیش رو کرد و گفت: سه برنامه مهم در هفته آینده در شهرستان پیش روداریم که یادواره شهدای از نهری و روستاهای اطراف آن‌که شنبه ۱۳ خردادماه در روستای از نهری برگزار می‌شود، مراسم ارتحال امام که با توجه به اینکه امسال در ماه مبارک رمضان هستیم و اعزام به مرقد امام را نداریم در روز یکشنبه ۱۴ خردادماه در مصلی این شهرستان برگزار می‌شود و همچنین یک مراسم دیگر هم به همین مناسبت و همچنین قیام ۱۵ خرداد در شهرگیان از توابع شهرستان نهاوند در روز ۱۵ خردادماه برگزار خواهد شد که امیدواریم حضور پرشور مردم شهیدپرور نهاوند را در این مراسم‌ها شاهد باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار