بخشی از عرصه های طبیعی و جنگلی پایین دست کوهستان مرتفع و طویل کبیرکوه در محدوده شهرستان بدره ظهر امروز جمعه دستخوش آتش سوزی شد.
کد خبر: ۴۳۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹ 27 May 2017
بخشی از عرصه های طبیعی و جنگلی پایین دست کوهستان مرتفع و طویل کبیرکوه در محدوده شهرستان بدره ظهر امروز جمعه دستخوش آتش سوزی شد.
 
به گزارش تابناک ایلام ،امروز برای سومین بار شعله های آتش دامن جنگلهای کبیرکوه را گرفت ،ماموران منابع طبیعی ونیروهای مردمی از عصر امروز ،عملیات مهار این آتش سوزی را در حوالی شهرستان بدره و 78 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ایلام آغاز کرده اند .

این سومین  آتش سوزی است که طی سه روز گذشته در عرصه های طبیعی کبیرکوه به عنوان مهمترین کوهستان و زیستگاه گیاهی و جانوری استان ایلام رخ می دهد .

دیروز و پریروز نیز در 2 واقعه ، چند هکتار از عرصه های ارزشمند جنگلی و زیستگاهی این کوهستان در محدوده شهرستان های آبدانان و دره شهر طعمه آتش شد.

در حالیکه علت مشخص این آتش سوزی تاکنون اعلام نشده ، اما بی احتیاطی عامل انسانی در زمینه ای از عوامل طبیعی چون افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و خشک شدن سبزینه مراتع و زیراشکوب جنگل به عنوان بیشترین علت وقوع اتش سوزی در مراتع و جنگل های استان ایلام مطرح است.

استان ایلام حدود 500 هزار هکتار جنگل انبوه و تنک با پوشش مسلط بلوط ، زالزالک و .. دارد که از موقعیت زیستگاهی متنوع گیاهی و غنی جانوری برخوردار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار