مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یکی از مشکلاتی که سهم زیادی در افزایش مصرف انرژی در کشور دارد را گرایش مردم به تجملات دانست و افزود: رعایت مدیریت مصرف برق در مساجد و اماکن مذهبی به‌عنوان الگوهای دینی تأثیر چشمگیری در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عموم مردم دارد.
کد خبر: ۴۳۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 26 May 2017
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه و آموزش و آشنا کردن کودکان با مصرف بهینه منابع انرژی ضروری است.

به گزارش، حاجی‌رضا تیموری در گردهمایی ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه هدف از مدیریت مصرف برق کاهش میزان تولید و کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه کاربرد منطقی و خردمندانه انرژی الکتریکی و استفاده صحیح از آن است که نتیجه آن حفظ و حتی افزایش تولید و رفاه جامعه خواهد بود، گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی و مبارزه با مصرف گرایی و پرهیز از اسراف از آموزه های دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه اهمیت و نقش انرژی برق در زندگی روزمره و در سطوح بالاتر در توسعه و سازندگی کشور بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: مدیریت مصرف در وضعیت کنونی کشور با توجه به تحریم‌هاو نقش صرفه‌جویی در مقابله با این تحریم یکی از اهرم‌های اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه و آموزش و آشنا کردن کودکان با مصرف بهینه منابع انرژی ضروری است، به هزینه‌های مصرف برق اشاره و عنوان کرد: مصارف ساعات اوج بار مشمول اضافه پرداختی و مصارف ساعات کم باری مشمول تخفیف می‌شود بنابراین انتقال مصارف به ساعات کم باری موجب کاهش بهای برق مصرفی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مشترکان کشور فقط یک لامپ ۱۰۰ واتی را خاموش کنند بدون هزینه تقریباً ۴ نیروگاه یک هزار مگاواتی مجازی مانند نیروگاه شهید مفتح ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یکی از مشکلاتی که سهم زیادی در افزایش مصرف انرژی در کشور دارد را گرایش مردم به تجملات دانست و افزود: رعایت مدیریت مصرف برق در مساجد و اماکن مذهبی به عنوان الگوهای دینی تاثیر چشمگیری در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عموم مردم دارد.

وی اظهارداشت: نوسازی ساختمان‌ها مطابق با استانداردهای مصرف انرژی و مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، هوشمند کردن ساختمان‌ها و اجرای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان از راهکارهای عملی بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان است.

تیموری با اشاره به اینکه با اجرای راهکارهای بی‌هزینه و کم هزینه در ساختمان‌های عمومی، تجاری و مسکونی صرفه‌جویی ۳۰ درصدی امکان پذیر خواهد بود، اظهار داشت: استفاده از حسگرهای حضور افراد، در سیستم روشنایی ساختمان در بهینه سازی مصارف روشنایی موثر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه استان همدان قطب کشاورزی است، گفت: همکاری کشاورزان در بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق در استان می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: کشاورزان و صاحبان چاه‌های آب در صورت همکاری با شرکت توزیع برق و خاموش کردن موتور چاه خود طی ۳۱روز متوالی و حداقل ۴ساعت اوج بار (۸تا ۱۲ شب) و یا ۱۱صبح الی ۱۵ عصر می‌توانند از پرداخت بهای صورتحساب برق مصرفی خود معاف شده و حتی از پاداش‌های درنظر گرفته شده استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار