وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این رابطه از مجلس و دولت کمک خواستیم، اظهار داشت: چاه، قنات و چشمه بسیاری از روستاها خشک‌شده بود و تلاش بر این بود که مردم روستاها با اطمینان خاطر از آب باکیفیت برخوردار شوند.
کد خبر: ۴۳۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 26 May 2017
وزیر نیرو گفت: پنج سد تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس از همدان، حمید چیت‌چیان بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی سد مخزنی خرم‌رود تویسرکان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وزارت نیرو با توجه به اقتضای کاری خود، پروژه‌های بسیاری در زمینه‌های سدسازی، آبرسانی و تصفیه‌خانه فاضلاب اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شیرین‌ترین و ارزشمندترین کار در وزارت نیرو آبرسانی به روستاها و خدمت‌رسانی به این قشر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب در صنایع مورد نیاز است اما مهمترین مسئله برای ما دسترسی به آب سالم است، افزود: قبل اینکه این دولت فعالیت خود را آغاز کرد از ابتدای انقلاب 144 سد بزرگ ساخته شده بود اما این دولت 31 سد بزرگ را به بهره برداری رسانده و پنج سد نیز تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 36 سد در مدت چهار سال به بهره‌برداری خواهد رسید، این مهم را نشاندهنده یک تلاش مستمر و جدی دانست و با اشاره به اینکه از سال 93 هزینه‌ای که برای تأمین آب باکیفیت و مطمئن در نظر گرفته شد، 3 هزار میلیارد تومان بود، گفت: این مبلغ در سال 94 به 500 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

چیت‌چیان ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی اختصاص داده شد که این مبلغ در روزهای آخر سال 93 در اختیار گرفت و در ابتدای سال 95 تخصیص یافت؛ در این سل خوشبختانه 2 هزار و 958 روستا آبرسانی شد که فقط عملکرد یک سال دولت بیشتر از 10 سال عملکرد دولت‌های قبلی بود.

وی از آبرسانی به بیش از 5 هزار و 228 روستا تا به امروز خبر داد و گفت: روستاییان ما کم‌توقع، پرتلاش و زحمتکش هستند، برای بنده سخت بود که فقط از طریق تانکر به روستاها آبرسانی شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این رابطه از مجلس و دولت کمک خواستیم، اظهار داشت: چاه، قنات و چشمه بسیاری از روستاها خشک شده بود و تلاش بر این بود که مردم روستاها با اطمینان خاطر از آب باکیفیت برخوردار شوند.

وی در خصوص کلنگ‌زنی ایجاد سد خرمرود در تویسرکان تصریح کرد: در  این پروژه به جز هزینه پیمانکار بیش از 300 میلیارد تومان برای آن اختصاص می‌یابد که نماینده مردم تویسرکان برای اجرای آن تلاش بسیاری کرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه شرکت پیمانکار با جدیت کار را آغاز کرده است، افزود: این شرکت عنوان کرده که قبل از بهره‌برداری، کل هزینه این پروژه را پرداخت خواهد کرد تا پس از به ثمر نشستن، ما نسبت به پرداخت پول آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اگر قرار بود با پول دولت این پروژه به انجام برسد به خاطر محدودیت مالی باید 10 سال به طول می‌انجامید.

وزیر نیرو در پایان با اشاره به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، این اقدام را قوت قلبی برای دولت و خدمت به مردم دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار