مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد سه مشکل اساسی در آغاز به‌کار صندوق بیمه روستائیان بود که این صندوق با آغاز فعالیت خود از سال ۸۴ در راستای ایجاد اعتماد تفاهم‌نامه‌هایی را به‌صورت کشوری منعقد کرد.
کد خبر: ۴۳۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 26 May 2017
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه بیمه بازنشستگی پیش از موعد روستائیان در استان همدان ایجاد شده است، گفت: ۱۱۲۶ خانوار روستایی استان همدان شامل بیمه بازنشستگی پیش از موعد می‌شوند.

به گزارش تسنیم، مهدی سماواتی در نشست خبری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز تأسیس بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان، اظهار داشت: هدف از ایجاد صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان کاهش مشکلات اجتماعی این قشر از جامعه است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: از اهداف راه‌اندازی صندوق بیمه پوشش بیمه 4 میلیون نفر از افراد جامعه است که فاقد بیمه تأمین اجتماعی است.

سماواتی با اشاره به اینکه در سال 84 چهار مزیت اصلی برای راه‌اندازی صندوق بیمه در نظر گرفته شد، بیان کرد: پرداخت مستمری پیری، بازنشستگی، ازکار افتادگی و فوتی چهار مزیت راه‌اندازی صندوق بیمه روستائیان است.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد سه مشکل اساسی در آغاز به کار صندوق بیمه روستائیان بود که این صندوق با آغاز فعالیت خود از سال 84 در راستای ایجاد اعتماد تفاهم‌نامه‌هایی را به صورت کشوری منعقد کرد.

سماواتی با بیان اینکه کارگزاری‌هایی  در روستاها برای اطلاع‌رسانی و ایجاد اعتماد تشکیل شدند، عنوان کرد: به ازای هر 10 هزار نفر 1 کارگزاری ایجاد شده است که کارگزاری‌ها در دو بخش تعاونی‌های تولید و دهیاری‌ بازوی صندوق بیمه در بحث اطلاع‌رسانی و ایجاد اعتماد فعال هستند که سرپرست کارگزاری‌ها از مردم روستا هستند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی اقدامات زیادی در استان ایجاد شده است، گفت: امروز انجام اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی سبب شده است که صندوق بیمه روستائیان استان همدان در سطح کشور جز سه استان برتر باشد  که از سازمان‌های نظیر بسیج، آموزش‌وپرورش، صداوسیما، دهیاری، شوراها و جهاد کشاورزی، تعاون روستایی بازوی پرتوان اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی در روستاها بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار