مسئول بسیج سازندگی ناحیه ملایر گفت: در سال گذشته، در بحث محرومیت‌زدایی با کمک اقشار مختلف بسیج و همکاری اداراتی جون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کار و امور اجتماعی، ۸ هزار و ۲۴۹ نفر از بسیجیان داوطلب در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.
کد خبر: ۴۳۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 26 May 2017
مسئول بسیج سازندگی ناحیه ملایر به احداث و اجرای 84 پروژه اقتصاد مقاومتی و ایجاد 12 پروژه کارگاه کوچک زودبازده صنایع تبدیلی شامل بسته‌بندی میوه‌های خشک، اسانس‌گیری و عرقیات و تولید شیره انگور با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای 400 نفر در سطح این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ دوم پاسدار حاتم زندی پنجشنبه 4 خرداد در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر این 107 نفر نیز از کارآفرینان برای دریافت تسهیلات لازم افزون بر 19 میلیارد ریال به بانک عامل معرفی شده‌اند.

وی به تشکیل کاگروه تخصصی متشکل از نخبگان اقتصادی توسط بسیج سارندگی ملایر اشاره و اظهار کرد: در جلسات ماهیانه این کارگروه مشکلات طرح‌های اقتصاد شهرستان در مجمع بسیج مطرح و بررسی و راهکارهای راهبردی برای رفع این مشکلات و اجرایی شدن طرح‌ها ارائه می‌شود.

زندی با بیان اینکه تاکنون 2 طرح مهم اقتصاد مقاومتی توسط این کارگروه به نتیجه رسیده است، ادامه داد: درحال حاضر حدود 30 هکتار از اراضی شهرستان تحت کشت گل‌محمدی و 10 نوع دیگر ار انواع گیاهان دارویی و حدود 50 هکتار از اراضی نیز تحت کشت زعفران است.

ملایر؛ قطب صنایع تبدیلی شیره انگور در کشور

مسئول بسیج سازندگی ناحیه ملایر خاطرنشان کرد: ملایر به عنوان قطب صنایع تبدیلی شیره انگور در سطح کشور انتخاب شده است اما در این مسیر مشکلات و موانعی وجود دارد که درحال پیگیری و رفع آنها هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت زیاد باغات انگور شهرستان و تولید سالانه مقدار قابل توجهی شیره انگور به صورت فله‌ای و سنتی، اگر این طرح به نتیجه برسد، به طور قطع مجوز مشاغل خانگی برای این مهم صادر و برای افراد زیادی اشتعالزایی خواهد شد.

زندی افزود: درحال حاضر مشکل اصلی موجود تولید سنتی شیره انگور و استفاده از خاکی خاص در تولید آن است که از نظر بهداشتی توسط سازمان غذا و داروی کشور در دست بررسی است.

راه نجات کشور اقتصاد کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی است

زندی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با اهداف کلی این سازمان، یادآور شد: انجام فعالیت‌های آموزشی، علمی، عمرانی و خدمات‌رسانی شامل غنی‌سازی اوقات‌فراغت نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ کار با بهره‌گیری از روحیه جهادی و بسیجی، ارتقاء توان فنی نسل آینده و محرومیت‌زدایی، اهم اهداف ما در بسیج سارندگی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تنها راه نجات کشور اقتصاد کشور، تحقق همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این مهم با اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولیدات داخلی، خارج شدن اقتصاد تک محصولی از فروش نفت و گاز و توسعه فرهنگ کار و تلاش محقق خواهد شد.

زندی با بیان اینکه بسیج سازندگی از سال 1390 در عرصه اقتصاد مقاومتی درسطح کشور پیشتاز بوده و هست، اظهار کرد: فعالیت‌های این سازمان به 2 حوزه شامل فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی روستاها و مناطق دور افتاده و محروم در قالب اعزام بسیجیان به اردوهای جهادی و فعالیت‌های طرح‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و اشتغالزایی تقسیم‌بندی می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه ملایر افزود: در سال گذشته، در بحث محرومیت‌زدایی با کمک اقشار مختلف بسیج و همکاری اداراتی جون جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش فنی‌وحرفه‌ای و اداره کار و امور اجتماعی، 8 هزار و 249 نفر از بسیجیان داوطلب در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

زندی به تعمیر و مرمت 53 پروژه مسجد، حسینیه و پایگاه مقاومت بسیج، احداث 5 باب منزل مسکونی، سرویس بهداشتی و حمام، برداشت محصولات کشاورزی برای افراد مستمند، نصب و احداث تعدادی پل برای عبور و مردم در روستاهای محروم، سم‌پاشی اماکن دامی و واکسیناسیون بیش از 5 هزار قطعه مرغ محلی برای مبارزه با بیماری آنفلوآنزای مرغی و کاشت 2 هزار نهال و درختکاری توسط بسیجیان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در قالب اردوهای بسیج دانش‌آموزی و طرح هجرت، 3200 نفر به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام شدند که نقاشی، مرمت و زیباسازی 18 مدرسه و تعمیر میزها و نیمکت‌های مدارس توسط این افراد انجام شد، همچنین 6 تیم پزشکی و 28 تیم مهندسی برای ویزیت رایگان بیماران و ارائه مشاوره در حوزه مسائل دامی و کشاورزی به روستاهای شهرستان اعزام شدند و این روند درسالجاری نیز ادامه دارد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه ملایر یادآور شد: در بحث افتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و اشتغالزایی طی سال گذشته به بیش از هزار نفر جوان جویای کار مشاوره رایگان داده‌ایم و بیش از 900 نفر نیز از آموزش‌های تخصصی فنی‌وحرفه‌ای ما در حوزه مشاغل خانگی استفاده کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار