فرمانده انتظامی استان همدان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق شماره تلفن 110 به فوریت‌های پلیسی موضوع را اعلام کنند تا برخورد لازم با متخلفان انجام پذیرد.
کد خبر: ۴۲۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 25 May 2017
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: مأموران نیروی انتظامی با افراد حرمت‌شکن در ماه مبارک رمضان که در ملاء عام اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، برابر ضوابط برخورد می‌کند.

به گزارش تسنیم،سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب درجمع خبرنگاران با تأکید بر تشدید برخورد با روزه‌خواران در ملأعام و اماکن عمومی اظهار داشت: افراد مجاز به روزه‌خواری در ملأعام نیستند و افراد حرمت‌شکن در ایام ماه مبارک رمضان که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: متخلفان براساس ماده 638 قانون مجازات عمومی هرکس در انظار و اماکن عمومی و معابر به صورت علنی تظاهر به عمل حرام روزه‌خواری کند بنا بر تشخیص قاضی دادگاه به 10 روز تا 2 ماه حبس محکوم می‌شود و در برخی موارد 74 ضربه شلاق مدنظر قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: پس به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و بهره‌برداری از حسنات و فیوضات آن از هر گونه تظاهر به روزه‌خواری جدا باید خودداری شود.

وی گفت: سالن‌های غذاخوری که قصد ارائه خدمات‌دهی در طول روز ایام ماه رمضان را دارند باید مجوز لازم را از نهاد مربوطه دریافت کنند اما این سالن‌ها باید از طریق فضای بیرونی قابل مشاهده برای افراد روزه‌دار نباشد.

مهدیان‌نسب تأکید کرد: مراکزی که مجاز به عرضه مواد غذایی از نوع سرد در طول روز هستند باید تمام ضوابط و مقررات ابلاغی اداره نظارت بر اماکن عمومی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی دارای مجوز تنها در طول مدت تعیین شده اجازه فعالیت دارند، گفت: متصدیان واحدهای صنفی سوپرمارکت، خواروبار فروشی‌ها و قنادی‌ها مجاز به صرف هرگونه مواد غذایی در مکان صنفی خود نیستند و در صورت وقوع یا گزارش هرگونه تخلف صنفی، اداره اماکن نیروی انتظامی استان براساس قانون ضمن پلمب واحد مورد نظر، متصدی مربوطه را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق شماره تلفن 110 به فوریت‌های پلیسی موضوع را اعلام کنند تا برخورد لازم با متخلفان انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه پلیس با افراد هنجارشکن در زمینه عدم رعایت عفاف و حجاب اسلامی قاطعانه برخورد می‌کند، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و تکلیف همگانی است بر این اساس انتظار داریم این امر از سوی شهروندان در این ماه مبارک رمضان به صورت ویژه رعایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار