مدیرعامل حمایت از انجمن زندانیان همدان بابیان اینکه کمک‌های انجمن در دو بخش مادی و معنوی است گفت: کمک‌های مادی شامل پرداخت مستمری نقدی به‌صورت ماهیانه با رعایت عزت و کرامت خانواده، پرداخت کمک‌های غیر نقدی در قالب توزیع سبد غذایی و پروتئینی و کمک‌هایی به‌صورت فرهنگی، بهداشتی، پرداخت کمک اجاره مسکن، تعمیر مسکن، تأمین جهیزیه و ... است.
کد خبر: ۴۲۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 25 May 2017
مدیرعامل حمایت از انجمن زندانیان همدان گفت: بیش از 5 میلیارد ریال به خانواده‌های زير پوشش انجمن زندانیان كمك شد.

به گزارش فارس از همدان مهدی فضلی در مراسم جشن نسیم مهر در راستای حمایت از خانواده زندانیان در همدان اظهار کرد: انجمن‌های حمایتی موسساتی هستند که با شرکت مسوولان و معتمدان براساس اساسنامه با ماهیت غیر انتفاعی اما با شخصیتی حقوقی در راستای خدمت به خانواده‌های زندانیان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اولویت کار انجمن رسیدگی به خانواده‌های نیازمند زندانی است افزود: تاکید این سازمان‌های حمایتی بر این است که خانواده زندانی علاوه بر دغدغه زندانی بودن سرپرست خانوار نباید دغدغه معیشتی خانواده را داشته باشد که در این راستا سازمان‌های حمایتی و خیرین بسیار کمک‌کننده هستند.

مدیرعامل حمایت از انجمن زندانیان همدان با بیان اینکه کمک‌های انجمن در دو بخش مادی و معنوی است گفت: کمک‌های مادی شامل پرداخت مستمری نقدی به صورت ماهیانه با رعایت عزت و کرامت خانواده، پرداخت کمک‌های غیر نقدی در قالب توزیع سبد غذایی و پروتئینی و کمک‌هایی به صورت فرهنگی، بهداشتی، پرداخت کمک اجاره مسکن، تعمیر مسکن، تامین جهیزیه و ... است.

وی در خصوص کمک‌های معنوی نیز خاطرنشان کرد: این کمک‌ها شامل توانمندسازی حرفه‌ای خانواده ها، اشتغالزایی و خودکفایی خانواده‌ها و تشکیل کلاس‌های مشاوره فردی و گروهی و دوره‌های آموزشی است که در آن سعی می‌شود از کارشناسان مجرب در این خصوص بهره برده شود تا مشکلات به حداقل برسد.

فضلی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 600 خانواده زندانی متاهل و مدیر نیازمند زیر پوشش سازمان‌های حمایتی هستند، تصریح کرد: علاوه بر سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی خود انجمن حمایتی به یک‌هزار و 100 خانواده در همدان و چهار انجمن ملایر تویسرکان اسدآباد و نهاوند خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد نیز 450 خانواده زیر پوشش انجمن همدان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 5 میلیارد ریال خدمت مددجویی به خانواده‌های انجمن شد خاطرنشان کرد: در سال 95، 80 تا 77 درصد افزایش خدمت در سرفصل‌های مددجویی را داشته‌ایم و در بخش کمک‌های مردمی نیز سال گذشته نسبت به سال 94، 55 درصد رشد کمک گزارش شده است.

مدیرعامل حمایت از انجمن زندانیان همدان یادآور شد: با توجه به طبقه‌بندی و آنالیز کشوری انجمن همدان در حیث هزینه نسبت به انجمن‌های دیگر کشور کمترین هزینه را یعنی 10 درصد داشته است.

گفتنی است در پایان به صورت نمادین از چند نفر از خانواده‌های زندانیان تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار