رئیس جهاد کشاورزی نهاوند به کشت کلزا در شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۵ حدود ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت کلزا اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۲۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 24 May 2017
مدیر جهاد کشاورزی نهاوندگفت: در سال زراعی۹۶-۹۵ حدود ۲هزار هکتار ازاراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت.

به گزارش تسنیم؛ احمد باقری اظهار داشت:درسال گذشته اعتبارات مکانیزاسیون شهرستان نهاوند 4.45 میلیارد تومان بود که خوشبختانه مبلغ 9 میلیارد تومان افزایش یافت که این میزان بیش از 141 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که در سال‌های گذشته تعداد زیادی از ماشین‌آلات فعال در منطقه به تدریج فرسوده شده‌اند لذا با توجه نوسازی ناوگان ماشین‌ آلات کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون می‌تواند به افزایش بهره‌وری کمک کند.

باقری افزود: یکی از عوامل تولید و افزایش بهره‌وری افزایش سطح مکانیزاسیون و استفاده از ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی جدید است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند به کشت کلزا در شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی 96-95 حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت کلزا اختصاص یافت.

باقری عنوان کرد: با توجه به اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر خود اتکایی و توجه به تولید داخلی کاشت دانه‌های روغنی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در کنار انواع دانه‌های روغنی، کلزا گیاهی است که علاوه بر کیفیت محصول دارای حدود 40 درصد روغن است، بر همین اساس کاشت این محصول مورد توجه کشاورزان شهرستان نهاوند قرار گرفته و در سال زراعی 96-95 حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت کلزا اختصاص یافت.

باقری اظهار داشت: با وجود این‌که در آذر ماه سال گذشته حدود 40 - 35 درصد مزارع شهرستان نهاوند دچار سرمازدگی پائیزه شد، پیش‌بینی می‌شود تولید امسال به 3 هزار و 500 تن برسد که به کارخانه روغن منطقه تحویل داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: ادوات برداشت در منطقه وجود داشته و مراکز خرید آمادگی کامل دارند تا محصول تولیدی کشاورزان را به قیمت تضمینی خریداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود : توصیه می‌شود کشاورزان شهرستان نهاوند در سال زراعی جاری نیز سطح قابل توجهی از اراضی خود را به کشت کلزا اختصاص دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار