برنامه‌های ماه مبارک بهتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 22 May 2017
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از فعالیت يك‌هزار و 800 مبلغ در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: جمع‌خوانی قرآن یکی از برنامه‌های محوری است که در ماه مبارک رمضان و هر روز از حسینیه امام(ره) به صورت زنده پخش خواهد شد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به برگزاری برنامه ماه مبارک رمضان در استان همدان، اظهار کرد: برنامه‌های ماه مبارک بهتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با عضویت متولیان فرهنگی و دینی مصوبات خوبی در راستای برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان برگزار کرده است، افزود: برنامه‌های ماه مبارک رمضان تفسیرمحور و بر مبنای قرآن و سیره اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان توجه به مسائل روز از جمله آسیب‌های اجتماعی و جوانان را از مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در سطح استان گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به گسترش برنامه‌های تلاوت قرآن کریم در مناطق محروم، بیان کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت در کنار کلاس‌های تفسیر قرآن، آموزش و قرائت از برنامه‌های شاخص در این ایام خواهد بود.

دشتکی توجه به مناطق محروم روستایی را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌ها در ماه مبارک رمضان برشمرد  و تصریح کرد: پوشش تبلیغی مناطق محروم روستایی با همکاری و هماهنگی متولیان فرهنگی به صد درصد خواهد رسید.

وی توجه به امور بانوان را یکی از برنامه‌های مهم در این ایام عنوان کرد و گفت: کارگروه بانوان موظف به برگزاری برنامه‌هایی با عنوان بانوان مبلغه و خانم‌های جلسه‌ای خانگی در ایام ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه تاکید ستاد شئون استان بر مفهوم‌سازی و گفتمان‌سزی شعار سال با توجه آیات روایات قرآن کریم است، یادآور شد: مجموعه تبلیغی از ایام ماه مبارک رمضان در راستای اجرای طرح سلامت اجتماعی در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها با محوریت مبلغین ویژه استفاده خواهد کرد.

وی از فعالیت  یک‌هزار و 800 مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: از این تعداد 800 نفر خارج از استان و یک‌هزار نفر مبلغ بومی نیز در سطح استان فعالیت‌های تبلیغی را بر عهده خواهند گرفت.

دشتکی با اشاره به برنامه های دهه بهداشت مساجد اظهار کرد: در دهه بهداشت یک‌هزار و 700 مسجد غبارروبی و آماده برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان خواهند شد.

وی غبارروبی مساجد، برگزاری همایش توجیهی طلایه‌داران از جمله برنامه‌های مهم در دهه آخر ماه شعبان عنوان کرد و افزود: یک‌هزار و 200 هیأت مذهبی و 300 موسسه قرآنی برگزار برنامه‌های قرآنی را برعهده خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از فعالیت یک‌هزار و 500 مداح در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مداحان نیز در کنار مبلغان فعالیت‌های مداحی خود را در طول ماه رمضان و شب‌های قدر اجرا خواهند کرد.

وی از حضور مبلغین و مفسرین کشور در برنامه‌های ماه رمضان خبر داد و گفت: جمع‌خوانی قرآن یکی از برنامه های محوری است که در ماه مبارک رمضان و هر روز از حسینیه امام(ره) به صورت زنده پخش خواهد شد.

دشتکی در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان، یادآور شد: در دهه آخر ماه رمضان در هر شهرستان یک مسجد مسوولیت برگزاری مراسم اعتکاف را برعهده خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار