رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: عمده مشکلات صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، کمبود سرمایه در گردش و موقعات بانکی است.
کد خبر: ۴۲۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 16 May 2017
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: ۱۱ واحد صنایع تبدیلی غیرفعال در نهاوند وجود دارد که عمده مشکلات صنایع تبدیلی در نهاوند کمبود سرمایه در گردش و موقعات بانکی است.

به گزارش تسنیم، احمد باقری در نهاوند اظهار داشت: صنایع تبدیلی شهرستان نهاوند شامل واحدهای کشتارگاه صنعتی دام و طیور، صنایع لبنی، سردخانه میوه، صنایع بسته‌بندی، کارخانه آرد، کارخانه روغن نباتی، واحدهای تولید آبمیوه و کمپوت، واحدهای تولید خوراک دام، بسته‌بندی میوه و خشکبار و کارخانه تولید مالت است.

وی تصریح کرد: عمده مشکلات صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، کمبود سرمایه در گردش و موقعات بانکی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: بیشترین صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند را صنایع تبدیلی لبنی تشکیل می‌دهد و در حال حاضر 11 واحد صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند فعالیت دارند و 9 واحد غیرفعال هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند قطب مهم کشاورزی و دامپروری در استان همدان است از همین رو ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی برای رونق اقتصادی و شکوفایی شهرستان نهاوند لازم و ضروری است.

باقری با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهم و مؤثری دارند، تأکید کرد: با توجه به اینکه وجود واحدهای صنایع تبدیلی در شهرستان سبب افزایش ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی می‌شود و‌ در این راستا برای اشتغال‌زایی گسترش صنایع تبدیلی و حل مشکلات این واحدها مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی در ادامه به مشکلات واحدهای صنایع تبدیلی شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، کمبود سرمایه در گردش و موقعات بانکی است و در این راستا برای حل مشکلات واحدهای صنایع تبدیلی جلسات مختلفی با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و بانک‌های عامل برگزار شده است و در کارگروه رفع موانع تولید پرونده تک تک این واحدها مورد بررسی قرار گرفته است و تصمیمات خوبی برای حل مشکل این واحدها گرفته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: چون صاحبان اکثر این واحدها برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی وام‌هایی با سود بالا دریافت کرده‌اند در باز پرداخت تسهیلات با مشکل مواجهه شده‌اند که امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل تنفس برای پرداخت تسهیلات بانکی به این واحدها داده شود تا این واحدها بتوانند مجددا به خط تولید برگردند.‌

وی تصریح کرد: واحدهای صنایع تبدیلی غیرفعال برای راه‌اندازی مجدد به تسهیلات و سرمایه در گردش نیاز دارند که امیدواریم با همکاری همه مسئولان مربوطه و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی شاهد راه‌اندازی مجدد این واحدها باشیم.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار