رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: شعبه‌های تمام الکترونیک تنها برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد بوده و انتخابات ریاست جمهوری در این شعب نیمه الکترونیکی است.
کد خبر: ۴۲۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 16 May 2017
اشتیاق ۳۴ هزار و ۶۰۰ رأی اولی در همدان برای حضور در نخستین مشارکت سیاسی در قالب انتخابات، نقطه عطفی در زندگی آنان محسوب می‌شود و نشان از پویایی فعالیت‌های سیاسی در کشور دارد.

به گزارش مهر، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روزهای پایانی تبلیغات خود بسر می‌برد و فرصتی تا روز انتخاب باقی نمانده است

تبلیغات کاندیداها در روزهای پایانی به اوج خود رسیده و تنها تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت فرصت تبلیغات وجود دارد.

۲۹ اردیبهشت شعبه‌های اخذ رأی در سراسر ایران وعده دیدار همه است که با حضوری چشمگیر برای تعیین رئیس دولت و نمایندگان خود در شورای شهر آرای خود را به صندوق‌ها بیندازیم.

در طول مدت‌زمان تبلیغات قانونی و رسمی هریک از کاندیداها در ستادهای تبلیغی خود در سطح شهر همدان فعالیت کردند و ستادهای مختلفی را برای معرفی بیشتر نامزد خود دایر کردند.

اما آنچه در این روزهای باقی‌مانده بر دوش گروه‌های مرجع و مورد اعتماد جامعه است ورود جدی به عرصه اجتماعی و حضور در محافل برای نیل گروه‌های کم‌بهره و ناآگاه به‌سوی گزینه‌های اصلح است.

چشم بر هم زدنی روز جمعه آمده است و لحظه حساس انتخاب فرا می‌رسد و شهروندان در جای‌جای ایران و استان همدان در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

در این میان عوامل اجرایی انتخابات استان همدان نیز بیکار نمانده‌اند و فضا را برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی فراهم می‌کنند.

۱۸۰۰ بازرس بر روند برگزاری انتخابات و شعب اخذ رأی استان همدان نظارت می‌کنند

در همین خصوص رئیس هیئت بازرسی انتخابات در استان همدان بابیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ بازرس بر روند برگزاری انتخابات و شعب اخذ رأی استان همدان نظارت می‌کنند، گفت: وزارت کشور اجراکننده انتخابات است.

محمود رضا عراقی بابیان اینکه بر اساس قانون در راستای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق وزارت کشور بازرسانی بررسی روند برگزاری انتخابات در مراحل مختلف را بر عهده‌دارند، افزود: در این راستا هم‌زمان با آغاز فعالیت مراحل انتخابات بر اساس زمان‌بندی، هیئت مرکزی بازرسی در وزارت کشور و استان‌ها شکل‌گرفته است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات در استان همدان بیان کرد: عوامل اجرایی و مجریان انتخابات را فرمانداری‌ها مشخص کرده و طبق قانون، وزارت کشور نیز بازرسانی را برای بررسی فرایند انتخابات تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ بازرس بر روند برگزاری انتخابات در همدان نظارت می‌کنند، گفت: این بازرسان بررسی وضعیت فیزیکی و محیطی شعب و روابطی که در شعب اخذ رأی وجود دارد را بر عهده‌دارند.

در هر شعبه اخذ رأی یک بازرس مستقر می‌شود و یک سربازرس نیز ۲۰ شعبه را زیرپوشش دارد  عراقی عنوان کرد: در هر شعبه اخذ رأی یک بازرس مستقر می‌شود و یک سربازرس نیز ۲۰ شعبه را زیرپوشش دارد تا در صورت بروز مشکل موضوع را به ستاد مرکزی اعلام ‌کنند.

وی عنوان کرد: بازرسان انتخابات افرادی منتخب و باتجربه هستند و اجرای دقیق قانون، ایجاد فضای امن و آرام برای برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی را در اولویت کاری خود دارند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان نیز بابیان اینکه این هیئت، وظیفه صیانت از آرای مردم را بر عهده دارد و تلاش خود را در این مسیر متمرکز خواهد کرد، گفت: با توجه به جایگاه بی‌بدیل شورای نگهبان در امر انتخابات و لزوم صیانت از نظام جمهوری اسلامی و طبق اصل ۹۹ قانون‌ اساسی، نظارت بر روند اجرای انتخابات از وظایف مهم شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت است.

محمد نباتی عنوان کرد: با تصویب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ۵  نفر اعضای هیئت نظارت بر انتخابات منصوب شدند.

وی بابیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجوادی به‌عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات منصوب‌شده است، افزود: حسن خانجانی‌موقر، محمد نباتی، مهدی علی‌ضمیر و مرتضی دیباج به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان همدان منصوب‌شده‌اند.

۷۴ درصد مردم استان همدان شرایط لازم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی دارند

رئیس ستاد انتخابات استان همدان نیز بابیان اینکه طبق آخرین آمار دریافتی از سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک‌میلیون و ۲۸۸ هزار نفر معادل ۷۴ درصد مردم استان همدان شرایط لازم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی دارند، عنوان کرد: یک هزار و ۳۷۰ شعبه اخذ رأی در استان همدان پیش‌بینی‌شده است که ۸۱۱ شعبه در روستاها و ۵۵۹ شعبه در شهرها دایر می‌شود.

محمدابراهیم الهی تبار افزود: یک هزار و ۳۱ شعبه ثابت و ۳۳۹ شعبه سیار کار جمع‌آوری آرای مردم استان همدان را عهده‌دار هستند.

وی بیان کرد: پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ شهر و حدود ۹۱۰ روستای این استان برگزار می‌شود.

الهی گفت: در چهار شهر استان همدان که ۷ کرسی نمایندگی شورای شهر دارند انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که شامل ۲۱۰ شعبه اخذ رأی می‌شود.

وی یادآوری کرد: ۶ هزار و ۴۷۰ تن برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی نام‌نویسی کردند که ۱۱۹ تن در هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی اظهار داشت: بیشترین افراد رد صلاحیت شده در شهرستان‌های نهاوند با ۱۱ نفر، همدان ۶ نفر و کبودرآهنگ ۵ نفر بوده است.

الهی تبار همچنین از انصراف ۲۲۳ داوطلب در انتخابات شوراهای روستای استان و ۹۲  داوطلب در انتخابات شوراهای شهری خبر داد و گفت: همدان با ۳۰  داوطلب و ملایر با ۱۹ داوطلب که از رقابت انتخابات شوراهای شهری انصراف داده‌اند، بیشترین انصرافی را داشته‌اند.

وی افزود: بخش مرکزی ملایر با ۲۵ انصرافی، مرکزی کبودرآهنگ با ۱۸ انصرافی و حوزه مرکزی همدان با ۱۷  انصرافی بیشترین داوطلبان انصرافی را در حوزه روستایی داشته‌اند.

آمادگی استان همدان برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و پرشور

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: استان آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات امن، سالم و پرشور دارد.

الهی تبار گفت: هنر نظام در این است که افراد، پای صندوق بیایند و این توفیق، هنر و قدرت نرم نظام است و لازمه آن این است که همه به الزامات نشاط سیاسی پایبند باشیم، فضای امن ایجاد کرده و با سعه‌صدر با مسائل برخورد کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: دستگاه اجرایی، نظارتی، قوا، نیروهای امنیتی و همه‌کسانی که می‌توانند کاری کنند که مشارکت حداکثری رقم بخورد، موظف به انجام آن کار هستند.

الهی تبار افزود: در صورت بروز مشکل، باخرد جمعی می‌توان مسائل را حل‌وفصل کرد ضمن آنکه اگر به داوطلبان و طرفداران هم تذکر داده شود، موارد را رعایت می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: فضای انتخابات را باید بانشاط نگه داشت و محیط امنی را برای حضور همه جریانات دلداده به‌نظام فراهم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با قدردانی از تلاش اعضای ستاد انتخابات گفت: باید تمامی تمهیدات لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

۳۴هزار و ۶۰۰  نفر در استان همدان رأی اولی هستند

وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار ۳۴هزار و ۶۰۰  نفر در استان همدان رأی اولی هستند و برای نخستین بار در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه به‌پای صندوق رأی رفته و رأی می‌دهند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان نیز گفت: ۷۰۰ صندوق الکترونیکی در ۲۱۰ شعبه آرای چهار شهر ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان از توابع استان همدان را در انتخابات شوراهای شهر جمع‌آوری می‌کند.  

عباس صادقی پوریانی عنوان کرد: یک هزار و ۳۷۰ شعبه برای برگزاری انتخابات در استان همدان پیش‌بینی‌شده که تمامی آن‌ها نیمه الکترونیکی هستند.

وی اضافه کرد: در شعبه‌های نیمه الکترونیکی احراز هویت و تجمیع آرا به‌صورت الکترونیکی و اخذ رأی و شمارش آرا به‌صورت دستی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در شعبه‌های تمام الکترونیکی هر چهار فرایند ازجمله احراز هویت، اخذ رأی، شمارش آرا و تجمیع آرا به‌صورت الکترونیکی است.

برگزاری انتخابات الکترونیک در ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: شعبه‌های تمام الکترونیک تنها برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد بوده و انتخابات ریاست جمهوری در این شعب نیمه الکترونیکی است.

صادقی پوریانی افزود: برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورای شهر ۲۳۰ ترمینال اجرا دریافت شده که این ترمینال کار مدیریت تمامی اقدام‌های هیئت اجرایی را عهده‌دار است.

فرمانده انتظامی همدان نیز عنوان کرد: در جریان انتخابات امنیت ۱۰۰ درصدی شعب اخذ رأی فراهم خواهد شد.

حاجی محمدمهدیان نسب اضافه کرد: مأموران پلیس با ایجاد فضایی سالم و در سایه آرامش، زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم خواهند کرد.

۷۰۰۰ نیروی انتظامی برای حفظ امنیت صندوق‌های رأی به‌کارگیری خواهند شد فرمانده انتظامی استان همدان بابیان اینکه تمهیدات لازم برای سه مرحله قبل، حین و بعد انتخابات پیش‌بینی‌شده و برای مقابله با هرگونه بی‌نظمی آماده هستیم، گفت: ۷۰۰۰ نفر نیروی انتظامی برای حفظ امنیت صندوق‌های رأی به‌کارگیری خواهند شد.

حاجی محمدمهدیان نسب با اشاره به اینکه از چهار ماه قبل قرارگاه انتظامی امام علی(ع) در استان همدان تشکیل‌شده است، اظهار داشت: ۳۰۰۰ دستگاه خودرو در تامین‌امنیت انتخابات استفاده خواهد شد و در روز برگزاری گشت‌های نظارتی تدارک دیده‌شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر حفاظت از شعب اخذ رأی مطالبات مردم و سایر مأموریت‌های ناجا با آمادگی بیش از قبل خواهد بود.

وی تأکید کرد: در استان همدان به‌عنوان معبر ۴۹ نقطه امنیتی دیده‌شده و یک بالگرد نیز تدارک دیده‌شده و جلسات مختلف با دستگاه قضایی و سپاه و استانداری برای نظم و امنیت برگزارشده است.

وی عنوان کرد: ۱۱۹ دستگاه ماشین از طرف استانداری در اختیار گذاشته‌شده و کارگروه‌های مختلف برای نظارت بر فضای مجازی تشکیل‌شده است.

تشکیل تعدادی پرونده تخلفات انتخاباتی در استان همدان

رئیس کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی همدان نیز از تشکیل تعدادی پرونده تخلفات انتخاباتی در این استان خبر داد و گفت: این تخلفات بیشتر مربوط به کاندیداهای شورای شهر بوده است

سعید گلستانی بابیان اینکه تذکرات لازم به عاملان این تخلفات داده‌شده و پس از انتخابات به‌تمامی این تخلفات رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: متأسفانه برخی کاندیداها برای خرید رأی مردم، اقدام به برگزاری شام انتخاباتی می‌کنند.

گلستانی درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی گفت: افرادی که تخلف خاصی مرتکب شده‌اند، احزار شده و تذکرات لازم به آن‌ها داده می‌شود و پس از برگزاری انتخابات، تخلف آن‌ها در دادگاه موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه فضای مجازی نیز از سوی پلیس فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: چند گروه در این زمینه تخلفاتی داشتند که توسط پلیس فتا شناسایی‌شده و پرونده لازم برای آن‌ها تشکیل‌شده است.

۲۹ اردیبهشت روز سرنوشت سازی برای ملت ایران خواهد بود؛ ملتی که در طول سال ها نشان داده همیشه در صحنه و حامی نظام است و مردم قدرشناس ایران اسلامی بار دیگر به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و ان شاء الله با حضور گسترده خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان استکبار و دنباله روهای آنان خواهد زد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار