رئیس کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی همدان گفت متأسفانه برخی کاندیداها برای خرید رأی مردم، اقدام به برگزاری شام انتخاباتی می‌کنند درصورتی‌که ناظرین شوراها چنین اقدامی را مشاهده کنند، امکان رد صلاحیت فرد موردنظر وجود دارد و این جرم تحت بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۲۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳ 15 May 2017
رئیس کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی همدان از تشکیل 40 پرونده تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: این تخلفات عمدتا مربوط به کاندیداهای شورای شهر بوده است.

به گزارش ایسنا، سعید گلستانی با بیان اینکه پرونده‌های تشکیل شده درباره تخلفات انتخاباتی عمدتا مربوط به شهر همدان بوده است، افزود: تذکرات لازم به عاملان این تخلفات داده شده و پس از انتخابات به تمامی این تخلفات رسیدگی می‌شود.

وی درباره تخلفات برخی کاندیداها مبنی بر چسباندن پوستر‌های تبلیغاتی به غیر از فضای تعیین شده از طرف شهرداری عنوان کرد: این تخلفات که منجر به از بین رفتن سیما و منظر شهری شده است، گزارش شده و پس از انتخابات بابت محل‌هایی که آسیب دیده‌اند از کاندیدای متخلف خسارت دریافت می‌شود.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی کاندیداها برای خرید رأی مردم، اقدام به برگزاری شام انتخاباتی می‌کنند درصورتی‌که ناظرین شوراها چنین اقدامی را مشاهده کنند، امکان ردصلاحیت فرد موردنظر وجود دارد و این جرم تحت بررسی قرار می‌گیرد.

گلستانی درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی گفت: افرادی که تخلف خاصی مرتکب شده‌اند، احزار شده و تذکرات لازم به آنها داده می‌شود و پس از برگزاری انتخابات، تخلف آنها در دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی نیز از سوی پلیس فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: چند گروه در این زمینه تخلفاتی داشتند که توسط پلیس فتا شناسایی شده و پرونده لازم برای آنها تشکیل شده است.

رئیس کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی همدان در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها عملکرد خوبی تا کنون داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که فعالیت رسانه‌ها در امر انتخابات اخلال ایجاد کند و یا له یا علیه کاندیدای خاصی عمل کنند با شکایت کاندیدای موردنظر پرونده لازم برای آنها تشکیل می‌شود که خوشبختانه تا کنون در همدان مشهود نبوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار