کارخانه مالت نهاوند سالانه ۲۰ هزار تن محصول تولید می‌کند.
کد خبر: ۴۲۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 15 May 2017
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: کارخانه تولید مالت شهرستان نهاوند بزرگترین واحد تولید مالت در کشور با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال است که در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش تسنیم، مجتبی رضایی اظهار داشت: محصول تولید شده در کارخانه مالت به کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر می‌شود و با استقرار صنایع جانبی در کنار کارخانه تولید مالت از جمله ماالشعیر سبب اشتغالزایی برای بیش از 400 نفر می‌شود.

وی تصریح کرد: در جهت تأمین مواد اولیه تولید مالت، جوی اصلاح شده با ویژگی‌های خاص که الزاما برای تولید کیفی محصولات می‌بایست تأمین شود با اقدامات مهم این شرکت از جمله هماهنگی با واحدهای کشاورزی و بهره‌گیری از تجربیات و دانش کارشناسان خبره در جهت بهبود کیفیت جو، بومی‌سازی شده است.

رضایی تاکید کرد: این کارخانه ضمن تأمین مالت موردنیاز  واحدهای صنایع غذایی و شرکت‌های بزرگ تولید کننده ماءالشعیر کشور، به‌طور مستمر در جهت ارتقاء کیفیت انواع مالت گندم و جو همکاری می‌کند و این امر باعث شده است که این شرکت جز مهمترین تأمین کننده مواد اولیه شرکت‌های دیگر قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: این شرکت در حال حاضر برای 85 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی داشته و در صورت استقرار صنایع جانبی از جمله ماءالشعیر تا پنج برابر ظرفیت تولید ایجاد اشتغال می‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند بیان کرد: برای احداث این کارخانه 18 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که 11 میلیارد و 500 میلیون تومان آن آورده سرمایه گذار و 6 میلیارد و 500 میلیون تومان آن تسهیلات بانکی بوده است.

وی افزود: کاشت جو یکی از ظرفیت‌های شهرستان نهاوند است که از همین رو لازم است برای تحقق اقتصاد مقاومتی با اقدام جدی از سوی نهادهای دولتی کشت این محصول توسعه یافته و با دریافت نمونه‌های جو مورد مصرف این کارخانه نسبت به تولید نمونه کشت اقدام کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند اظهار داشت: این شرکت در حال حاضر از صنایع تبدیلی واسطه در کشاورزی قلمداد می‌شود و در صورت تأمین سرمایه در گردش موردنیاز، امحال و تقسیط بدهی می‌تواند در رونق اقتصادی نهاوند مورد توجه قرار گیرد.

رضایی عنوان کرد: این شرکت که در بیش از 140 هزار مترمربع از اراضی احداث شده قابلیت ایجاد یک شهرک صنعتی خصوصی جهت استقرار سایر طرح‌های تولیدی در گروه صنایع غذایی را داراست.

وی تاکید کرد: مالت تولید شده توسط کارخانه نهاوند به عنوان مواد اولیه تولید ماءالشعیر، مواد اولیه تولید شیرینی، انواع نوشیدنی‌ها و صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند تصریح کرد: مالت تولید شده توسط این کارخانه به مصرف داخلی می‌رسد و توسط کارخانجات و شرکت‌های تولیدکننده ماءالشعیر خریداری می‌شود و کشورهای همجوار از جمله ترکیه و ارمنستان نیز برای خرید تولیدات این کارخانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی کارخانه تولید مالت نهاوند را یکی از فرصت‌های اشتغالزایی نامید و افزود: امیدواریم که این طرح با دانش فنی جدید و با هدف قطع وابستگی انجام شده بتواند الگویی برای ایجاد فرصت‌های شغلی مرتبط در استان و شهرستان باشد.

رضایی بیان کرد: طرح‌های بزرگ صنعتی موجب ثبات اشتغال و افزایش سرانه درآمد منطقی می‌شوند که امید است با نگاه مثبت به طرح‌های آموزش منطقه و پایش این ظرفیت‌ها بتوانیم در توسعه اقتصادی شهرستان نهاوند گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار