مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت منتخبان انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نیز باید در مدیریت دینی، بر طبق تاکیدات قرآن و سیره اهل بیت عمل کنند و شرایط لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۴۲۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 15 May 2017
حضور حداکثری مردم در انتخابات، پشتوانه تقویت نظام جمهوری اسلامی است
 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگوی مدیریت دینی در دنیای امروزی مطرح است و حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات پشتوانه ای برای تقویت این نظام دینی است.

حجت الاسلام علی دشتکی افزود: انتخابات ضمن اینکه نحوه مدیریت جامعه را رقم می زند الگویی برای دیگر جوامع بشری به ویژه جوامع اسلامی است لذا حضور مردم در تمامی صحنه ها به خصوص انتخابات از منظر دینی و ملی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی برای پیاده سازی احکام اسلامی در جامعه تلاش می کند لذا شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است و از آنجا که این نظام در راستای احقاق حقوق افراد و مقابله با ظلم ستیزی و ترویج عدالت گستری گام برمی دارد لذا شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است.

حجت الاسلام دشتکی اضافه کرد: انتخابات در بسیاری از کشورها برگزار می شود و پشتوانه آنها نظام سرمایه داری و قدرت مداران و صاحبان نفوذ مادی هستند اما انقلاب اسلامی شیوه مرسوم جهانی را برهم زد و در نظام جمهوری اسلامی، آحاد مردم پشتیبان هستند.

وی تصریح کرد: امام راحل با تکیه بر قرآن و عترت و محوریت توحید و با حمایت اقشار مختلف مردم حرکتی را انجام داد که نتیجه آن انقلاب اسلامی شد و برخلاف رویه مرسوم در جهان که حاکمیت قدرت و محوریت، پول و ثروت بود در حرکت امام راحل حاکمیت و پشتوانه اصلی حاکمان، مردم و به ویژه محرومان و طبقات پایین جامعه بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: ماهیت انقلاب اسلامی، ظلم ستیزی و عدالت گستری است و قدرت این نظام در میان مردم است از این جهت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با دیگر نقاط جهان فرق می کند و در انقلاب اسلامی هرکس حضورش در صحنه بیشتر باشد سهمش در پشتیبانی از انقلاب بیشتر است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام دشتکی در خصوص وظایف منتخبان نیز گفت: منتخبان انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نیز باید در مدیریت دینی، بر طبق تاکیدات قرآن و سیره اهل بیت عمل کنند و شرایط لازم را داشته باشند.

وی تقوا، شجاعت در دفاع از حقوق ملت و اسلام ، تلاش برای تقویت بنیان خانواده، تسلط بر امور داخلی و بین المللی، استفاده از ابزار و تکنولوژی روز و اعتقاد بر محوریت اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر محروم جامعه را از مهمترین ویژگی های کاندیدای اصلح عنوان کرد و گفت:در مکتب تشیع و در حکومت حضرت امیرالمومنین(ع) افراد بر اساس تقوای الهی و ظرفیت ها و توانایی ها و نه ویژگی های قوم و قبیله ای سنجیده می شدند و به محرومین و پابرهنگان توجه ویژه ای می شد و منتخبان باید این شیوه مدیرتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: فرد اصلح کسی است که تسلط بر علوم روز و توانایی پاگذاشتن بر روی هوای نفس خود را داشته بادش و مردم باید کسی را انتخاب کنند که قصدش خدمت باشد نه هوای نفس و برای به کارگیری علوم و فنون و تکنولوژی اهتمام ورزد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار