مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان نیز اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی دانشگاه علوم پزشکی همدان نبود مسکن برای دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی بود به‌طوری‌که ۷۰۰ دانشجو در این قطع در حال تحصیل وجود دارد که با حمایت بنیاد خیریه فرشچیان این خوابگاه برای رفع مشکلات این دانشجویان ساخته شد.
کد خبر: ۴۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 14 May 2017
معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت انجام گرفته است.

به گزارش تسنیم، سید محمد طباطبایی در آیین افتتاح خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی خیرساز بنیاد مرحوم فرشچیان در همدان با بیان اینکه فعالیت خیرخواهانه ماندگار است، اظهار داشت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان جذب مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت انجام گرفته است، بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های درمانی و افزایش تخت‌های بیمارستانی در چند سال اخیر در کنار موضوع پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است.

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به راه‌اندازی "بنیاد بخشش" با هدف داشتن ایرانی عاری از ناشنوا خبر داد و گفت: در این بنیاد کودکان زیر پنج سال ناشنوا مورد پذیرش قرار می‌گیرند در این راستا با شناسایی این کودکان برنامه‌های هدفمندی برای توانمندسازی آنها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج طب سنتی عنوان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در بخش درمان، بهداشت و پیشگیری اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که میزان امید زندگی از 57 سال به 76 سال افزایش یافته است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان نیز اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی دانشگاه علوم پزشکی همدان نبود مسکن برای دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی بود به طوری که 700 دانشجو در این قطع در حال تحصیل وجود دارد که با حمایت بنیاد خیریه فرشچیان این خوابگاه برای رفع مشکلات این دانشجویان ساخته شد.

محمدصادق صبا با اشاره به ساخت دانشگاه صنعتی همدان با حمایت بنیاد فرشچیان افزود: تاکنون بنیاد مرحوم فرشچیان بیش از دو میلیارد تومان در ساخت این خوابگاه کمک کردند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی همدان 530 میلیون تومان، مجمع خیرین سلامت کشور 150 میلیون تومان، خیران حوزه سلامت در همدان 234 میلیون تومان و شهرداری همدان در راستای تغییر کاربری زمین این پروژه مساعدت لازم را داشتند.

وی تصریح کرد: خوابگاه خیرساز دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی پزشکی به همت بنیاد فرشچیان به متراژ دو هزار و 800 مترمربع در پنج طبقه ساخته شده و در دو بلوک و 110 واحد یک خوابه و دو خوابه آماده‌سازی شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: فاز نخست این خوابگاه با ظرفیت 30 واحد آماده واگذاری به دانشجویان است و 80 واحد باقیمانده نیز به مرور با کمک خیران آماده بهره‌برداری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار