در تمام لحظات باقی‌مانده تا ۲۹ اردیبهشت حامیان هر کاندیدا سعی می‌کنند تا تصاویر، فایل سخنرانی و کلیپ استقبال از نامزدها را از طریق فضای مجازی تلگرام و دیگر فضاهای ممکن منتشر کنند و شاید تفاوت عمده تبلیغات سال جاری با دوره‌های قبل را باید در این دانست که فضای مجازی به کمک نامزدها آمده‌اند.
کد خبر: ۴۲۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 14 May 2017
تب داغ تبلیغات کاندیداهای انتخابات در همدان روزبه‌روز بیشتر می‌شود و رقابت برای تکیه بر کرسی‌های شورا نفس شهر را بریده است.

به گزارش مهر، این روزها نامزدهای انتخابات پیش رو برای عقب نماندن از رقیبان از هر شیوه‌ای برای جذب بیشتر آرا استفاده کرده و اغلب با حضور در مساجد و دیدار با مردم به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود می‌پردازند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی برخی کاندیداها با رعایت اخلاق انتخاباتی به‌صورت آرام و به‌دوراز تنش برای جلب‌توجه رأی‌دهندگان حرکت می‌کنند و برخی دیگر نیز با صرف هزینه‌های مالی از شام انتخاباتی گرفته تا دادن سیم‌کارت، اینترنت رایگان و غیره درصدد جمع‌آوری آراء هستند.

فضای مجازی به کمک نامزدها آمده‌

در تمام لحظات باقی‌مانده تا ۲۹ اردیبهشت حامیان هر کاندیدا سعی می‌کنند تا تصاویر، فایل سخنرانی و کلیپ استقبال از نامزدها را از طریق فضای مجازی تلگرام و دیگر فضاهای ممکن منتشر کنند و شاید تفاوت عمده تبلیغات سال جاری با دوره‌های قبل را باید در این دانست که فضای مجازی به کمک نامزدها آمده‌اند.

هرروز کاندیداها سعی می‌کنند با اقدامی جالب از دیگر رقبا سبقت بگیرند و از هر راهی که شده وارد شورا شوند به‌طوری‌که واقعیت این روزهای تبلیغات انتخاباتی در همدان این است که هر چه تبلیغات بیشتر باشد آرای بیشتر و شانس ورود به شورای شهر هم بیشتر خواهد بود.



گذشته از تبلیغات بی‌قیدوبند کاغذی در جای‌جای شهر همدان که این روزها موجب مخدوش شدن چهره شهر شده است برپایی تجمع‌ها در مقابل ستادهای انتخاباتی نیز جای تأمل دارد.

فراتر از تمام روش‌هایی که برای تبلیغات در شهر همدان به‌کاربرده می‌شود موضوعی که توجه شهروندان را به خود جلب کرده رعایت نکردن قانون از سوی برخی مدعیان آبادی شهر است چراکه باوجود تعیین مکان‌هایی برای تبلیغات شورای شهر برخی حامیان کاندیداها پایبند به قوانین نبوده و در هر مکانی که دستشان می‌رسد تبلیغات کاغذی خود را می‌چسبانند.

هرروز که پا به خیابانی از شهر می‌گذاریم با چهره‌ای جدید از شهر روبرو می‌شویم حامیان کاندیداها، شب‌هنگام و با استفاده از نردبان، کامیون و هر وسیله‌ای که در ارتفاع بتوان با آن کار کرد، عکس‌ کاندیداهای موردحمایت خود را به دیوار و درخت می‌چسبانند و هرروز که پا به خیابانی از شهر می‌گذاریم با چهره‌ای جدید از شهر روبرو می‌شویم.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای راهنما، صندوق‌های کمیته امداد، دیوار منازل مسکونی، میدان‌ها و جدول‌های کنار خیابان، تابلوهای پزشکان، از تبلیغات برخی کاندیداها در امان نبوده‌اند و این در حالی است که پس از انتخابات وقتی درودیوار شهر را نگاه می‌کنیم، چهره‌ای زخمی از شهر به ذهن متبادر می‌شود چراکه پوسترها کنده‌شده و آثار به‌جامانده از آن بر روی درودیوار نمایان است.

۱۰۰ نقطه شهر همدان برای تبلیغات کاندیداهای شورای شهر در نظر گرفته‌شده است

در همین خصوص مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه ۱۰۰ نقطه شهر همدان برای تبلیغات کاندیداهای شورای شهر در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: طبق دوره‌های گذشته، امسال دو انتخابات پیش رو است که دو آئین‌نامه متفاوت در بحث تبلیغاتی هم به لحاظ بازه زمانی و هم ابزار تبلیغی دارند.



وحید علی ضمیر بابیان اینکه تبلیغات ریاست جمهوری از ۶ اردیبهشت‌ماه آغازشده است، عنوان کرد: فضاهای محدودی برای ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری در سطح شهر پیش‌بینی‌شده که ۲۰ نقطه بود و استقبال آن‌چنانی نیز صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه تعدد کاندیداها در شورای شهر بیشتر است، عنوان کرد: از بامداد ۲۱ اردیبهشت تبلیغات کاندیداها آغازشده که باید در مکان‌های در نظر گرفته‌شده تبلیغ کنند.

بیش از ۴۰۰۰ مترمربع فضای تبلیغاتی در سطح شهر آماده شد

وی بابیان اینکه بیش از ۴۰۰۰ مترمربع فضای تبلیغاتی در سطح شهر آماده شد، گفت: در ایام انتخابات آسیب‌های جدی در بحث تبلیغاتی وجود دارد به‌طوری‌که جداره‌های شهری، درختان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای جهت‌نما در معرض آسیب قرار می‌گیرد و هزینه‌های بسیار زیادی به مدیریت شهری تحمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان افزود: متأسفانه کاندیداها گاهی ابزار تبلیغاتی خود را بر روی المان‌های شهری، سطل زباله و نیمکت‌ها نصب می‌کنند که مبلمان شهری دچار آسیب شده و چهره شهر را نازیبا می‌کند.



معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز عنوان کرد: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، آگهی‌ها و دیوارنویسی‌های غیرمجاز جرم محسوب می‌شود و در برابر قانون ارتکاب به جرم در این‌گونه موارد به‌نوعی نقض آشکار حقوق شهروندی است مگر در محل‌هایی که شهرداری برای نصب تراک های تبلیغاتی معین می‌کند.

هواداران کاندیداها باید نسبت به رعایت قانون توجه جدی داشته باشند

مجید درویشی بابیان اینکه هواداران کاندیداها باید نسبت به رعایت قانون مذکور توجه جدی داشته باشند، گفت: الصاق پوستر، برچسب‌های تبلیغاتی و دیوارنویسی بر روی دیوارهای سطح شهر توسط برخی طرفداران کاندیداها خلاف و تصرف در حق‌الناس است.

وی افزود: این‌گونه موارد علاوه بر آلودگی بصری و سیمای شهر، موجب تحمیل هزینه‌های سنگین پاک‌سازی و امحای تبلیغات برای شهرداری خواهد بود.

درویشی از کاندیداها و حامیان نامزدهای انتخاباتی درخواست کرد به‌منظور احترام به حقوق شهروندی و جلوگیری از آسیب به مبلمان شهری از نصب هرگونه تراک تبلیغاتی بر روی دیوارها و مبلمان شهری خودداری و برای معرفی خود از مکان‌های تعیین‌شده توسط شهرداری استفاده کنند.

با این تفاسیر حامیان کاندیداهای شوراها نباید این مطلب را فراموش کنند که زیاده‌روی طرفداران، گاهی شهر را زشت و شهر را به آواره‌ای به‌جامانده از هجومی سخت و غارتگر تهی از آرامش و زیبایی تبدیل می‌کند.

در این‌گونه تبلیغات تن لرزان دیوارهای شهر با پوسترهای کاندیدایی که برای آبادی می‌آید، می‌لرزد به‌طوری‌که تن‌پوشی از تظاهر بر روی دیوارهای خسته از بی ملامتی باقی خواهد ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار