فرماندار شهرستان نهاوند گفت:کانديداها با رقابتهاي بي مورد باعث ايجاد بداخلاقيهاي تبليغاتي نشوند
کد خبر: ۴۲۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 12 May 2017
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: با توجه به آغاز زمان قانوني تبليغات شوراي شهر لازم است کانديداها با قوانين و مقررات آشنا شده و با اجراي قانون شور و نشاط انتخابات را بالا ببرند.

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند در جلسه توجیهی کاندیداهای شورای شهر نهاوند افزود: با توجه به گستردگي فضاي مجازي و ايجاد ارتباطات جديد شيوه تبليغات نيز تا حدودي تغيير يافته که در اين زمينه لازم است کانديداها به گونه اي عمل کنند که مرتکب تخلفات و کارهاي مغاير با قانون نشوند.

وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند بيشترين رد صلاحيت کانديداها صورت گرفته و تا کنون از مجموع 73 نفر داوطلب شورا 61 نفر تائيد شده اند و احتمالا چند نفر ديگر نيز تا فردا تائيد مي شوند که آگهي نهايي پس از قطعي شدن اسامي به اطلاع عموم خواهد رسيد.

وي افزود: متاسفانه برخي کانديداها از هفته هاي گذشته فعاليتهاي غيرقانوني تبليغات در فضاي مجازي را آغاز کرده اند که البته براي ادامه آن در زمان تبليغات لازم است مطابق قانون از طريق سامانه بيتاک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام به دريافت مجوز کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند ادامه داد: البته خوشبختانه تا کنون در فضاي مجازي و حقيقي تخريب وجود نداشته که اميدواريم تا پايان زمان قانوني انتخابات شاهد هيچگونه تخريب و تخلف که منجر به تشکيل پرونده باشد نباشيم.

وي بر رعايت قانون در همه مراحل تاکيد کرد و گفت: کانديداها نبايد با رقابتهاي بي مورد اين فضا را به هم بزنند و باعث ايجاد بد اخلاقيهاي تبليغاتي شوند.

حميدوند اضافه کرد: البته کساني که قانونمند باشند و حرکت سالمي را در چارچوب مقررات رقابتهاي انتخاباتي داشته باشند يقينا نام آنها در ذهن مردم و مجريان ثبت خواهد شد و در آينده به عنوان يک نقطه مثبت به آن توجه مي شود.

وي تصریح کرد: به منظور برگزاري انتخاباتي سالم تمامي مقدمات لازم انديشيده شده و با کساني که بخواهند تخلفي داشته باشند قطعا در چارچوب قانون با آنها برخورد خواهد شد.

رئيس حوزه انتخابيه شهرستان نهاوند افزود: خوشبختانه با برگزاري شيوه الکترونيکي انتخابات شوراي شهر ميزان تخلفات به ويژه در زمينه احتمال خريد و فروش راي به حداقل رسيده و سلامت آن بالا می رود.

وي درباره برگزاري انتخابات الکترونيکي نيز گفت: به منظور آشنايي مردم با اين شيوه و آموزش آنان مانور راي گيري انتخابات الکترونيک در مراکز و ادارات پرجمعيت برگزار شده و علاوه بر آن جلسات آموزشي براي قضات نيز برگزار شده است.

دادستان عمومي نهاوند نيز گفت: يکي از مسائل مهمي که با جديت از سوي دادستاني مورد رصد قرار مي گيرد بحث تخلفات انتخاباتي توسط کانديداها در قبل و حين زمان قانوني تبليغات است.

سعید احمدی فر افزود: متاسفانه تا قبل از شروع زمان قانوني تبليغات شوراها تخلفات متعددي در فضاي مجازي و فضاي واقعي صورت گرفته که مطابق با قانون تا کنون پرونده هايي براي متخلفين تشکيل شده است.

وی ادامه داد: قطعا در مهلت قانوني متخلفين چه در فضاي مجازي و چه در فضاي واقعي و حقيقي به دادسرا احضار خواهند شد و علت انجام تخلفات از آنان سوال خواهد شد.

وی خريد و فروش راي را از جمله تخلفات احتمالي برخي کانديداها ذکر کرد و گفت: در صورت مشاهده اين تخلف قطعا برخورد جدي با متخلفان انجام خواهد شد و در اين زمينه هيچ مماشاتي به عمل نخواهد آمد.

وي عنوان کرد: اگر اين خطا و تخلف از کسي سر بزند به عنوان يک مجرم شناخته شده و در دوره هاي بعدي نيز از انتخابات محروم خواهد شد.

دادستان عمومي نهاوند با توصيه به رعايت قانون از سوي کانديداها درزمان تبليغات گفت: کانديداها بايد از قانون مطلع باشند و تمامي مواد قانوني تبليغات را بدانند چرا که در صورت تخلف و مشاهده آن قطعا برخورد جدي صورت خواهد گرفت.

قابل ذکر است که مدت زمان آغاز فعاليتهاي تبليغاتي شوراهاي اسلامي شهر و روستاها از روز پنجشنبه 21 ارديبهشت ماه تا 24 ساعت قبل از شروع کار راي گيري خواهد بود.

درشهرستان نهاوند در مجموع 901 نفر براي عضويت در شوراهاي شهرو روستا اقدام به نام نويسي کردند که 73 نفر آنها مربوط به شوراي شهر نهاوند است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار