فرماندار نهاوند در جمع کاندیداها گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان قانونی تبلیغات شورای شهر لازم است که کاندیداها با قوانین و مقررات آشنا شده و با اجرای قانون شور و نشاط انتخابات را بالا ببرند .
کد خبر: ۴۲۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 12 May 2017
در آستانه آغاز فعالیتهای تبلیغاتی شوراهای اسلامی شهر نهاوند نشست توجیهی کاندیداها با فرماندار و مسئولان قضایی این شهرستان عصر چهارشنبه در محل فرمانداری برگزار شد .
نشست توجیهی کاندیداهای شورای شهر نهاوند برگزار شد

به گزارش ایرنا، فرماندار نهاوند در جمع کاندیداها گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان قانونی تبلیغات شورای شهر لازم است که کاندیداها با قوانین و مقررات آشنا شده و با اجرای قانون شور و نشاط انتخابات را بالا ببرند .

کریم حمیدوند افزود: با توجه به گستردگی فضای مجازی و ایجاد ارتباطات جدید ، شیوه تبلیغات نیز تا حدودی تغییر یافته که در این زمینه لازم است کاندیداها به گونه ای عمل کنند که مرتکب تخلفات و کارهای مغایر با قانون نشوند .

وی گفت: در شهرستان نهاوند بیشترین رد صلاحیت کاندیداها صورت گرفته و تا کنون از مجموع 73 نفر داوطلب شورا 61 نفر تائید شده اند و احتمالا چند نفر دیگر نیز تا فردا تائید می شوند که آگهی نهایی پس از قطعی شدن اسامی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: برخی کاندیداها از هفته های گذشته فعالیتهای غیر قانونی تبلیغات در فضای مجازی را آغاز نموده که البته برای ادامه آن در زمان تبلیغات لازم است مطابق قانون از طریق سامانه بیتاک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به دریافت مجوز نمایند .

فرماندار نهاوند اظهار کرد: البته تا کنون در فضای مجازی و حقیقی تخریب وجود نداشته که امیدواریم تا پایان زمان قانونی انتخابات شاهد هیچگونه تخریب و تخلف که منجر به تشکیل پرونده باشد نباشیم.

وی بر رعایت قانون در همه مراحل تاکید کرد و گفت: کاندیداها نباید با رقابتهای بی مورد این فضا را به هم بزنند و باعث ایجاد بد اخلاقیهای تبلیغاتی شوند .

حمیدوند افزود: البته کسانی که قانونمند باشند و حرکت سالمی را در چارچوب مقررات رقابتهای انتخاباتی داشته باشند نام آنها در ذهن مردم و مجریان ثبت خواهد شد و در آینده به عنوان یک نقطه مثبت به آن توجه می شود .
وی تصریح کرد: به منظور برگزاری انتخاباتی سالم تمامی مقدمات لازم اندیشیده شده و با کسانی که بخواهند تخلفی داشته باشند در چارچوب قانون با آنها برخورد خواهد شد .

فرماندار نهاوند افزود: با برگزاری شیوه الکترونیکی انتخابات شورای شهر میزان تخلفات به ویژه در زمینه احتمال خرید و فروش رای به حداقل رسیده و سلامت آن بالا میرود .

وی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز گفت: به منظور آشنایی مردم با این شیوه و آموزش آنان مانور رای گیری انتخابات الکترونیک در مراکز و ادارات پرجمعیت برگزار شده و علاوه بر آن جلسات آموزشی برای قضات نیز برگزار شده است .

در این مراسم دادستان عمومی نهاوند نیز گفت: یکی از مسائل مهمی که با جدیت از سوی دادستانی مورد رصد قرار می گیرد بحث تخلفات انتخاباتی توسط کاندیداها در قبل و حین زمان قانونی تبلیغات می باشد .

سعید احمدی فر افزود: تا قبل از شروع زمان قانونی تبلیغات شوراها تخلفات متعددی در فضای مجازی و فضای واقعی صورت گرفته که مطابق با قانون تا کنون پرونده هایی برای متخلفین تشکیل شده است .

وی اظهار کرد: در مهلت قانونی، متخلفان چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی و حقیقی به دادسرا احضار و علت انجام تخلفات از آنان سوال خواهد شد .

وی خرید و فروش رای را از جمله تخلفات احتمالی برخی کاندیداها ذکر کرد و گفت: در صورت مشاهده این تخلف برخورد جدی با متخلفان انجام خواهد شد و در این زمینه هیچ مماشاتی به عمل نخواهد آمد .

وی گفت: اگر این خطا و تخلف از کسی سر بزند به عنوان یک مجرم شناخته شده و در دوره های بعدی نیز از انتخابات محروم خواهد شد .

احمدی فر با توصیه به رعایت قانون از سوی کاندیداها درزمان تبلیغات گفت: کاندیداها باید از قانون مطلع باشند و تمامی مواد قانونی تبلیغات را بدانند زیرا در صورت تخلف و مشاهده آن برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مدت زمان آغاز فعالیتهای تبلیغاتی شوراهای اسلامی شهر و روستاها از روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه تا 24 ساعت قبل از شروع کار رای گیری خواهد بود.

در شهرستان نهاوند 901 نفر برای عضویت در شوراهای شهرو روستا اقدام به نام نویسی نمودند که 73 نفر آنها مربوط به شورای شهر نهاوند می باشند .

پنجمین دوره انتخابات شور اهای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار