حجت‌الاسلام رئيسي در جمع مردم همدان:
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جوانان تحصیلکرده می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند، اضافه کرد: چرا باید جوان بعد از تحصیلات کار نداشته باشد؟ چرا باید کسی که مشغول کار در واحد تولیدی بوده بعد از سال‌ها بیکار شود؟ چرا باید فرزندی که خود بیکار است شاهد بیکاری پدر باشد؟
کد خبر: ۴۱۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 02 May 2017
كانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه اگر امروز دشمن نمي‌تواند به كشور چپ نگاه كند به خاطر مردم است ، گفت: آن چه سايه جنگ را از اين كشور كوتاه كرده است، حضور بصيرت‌آفرين مردم در صحنه است.
 
به گزارش تابناک همدان به نقل فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در جمع مردم همدان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم انقلابی و ولایی این دیار و تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: از همه اقشاری که در راستای تعیین سرنوشت آینده خود در این جمع حضور یافته‌اند و ابراز ارادت خالصانه هواداران نسبت به بنده، تشکر می‌کنم.

وی با درود به شهدای این دیار و بزرگان و علمای آن افزود: استان همدان دارای بزرگان بسیاری است که یکی از آنها سردار شهید همدانی است، آخرین حضور من در این دیار نیز مربوط به مراسم وداع با این شهید والامقام بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز برای ما پیشرفت کشور بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی امر بسیار بزرگی است، افزود: بسیجیان و رزمندگان و شهدای ما در این کشور بسیار افتخار آفریدند.

وی با بیان اینکه اگر امروز دشمن نمی‌تواند به کشور چپ نگاه کند به خاطر مردم است، گفت: آن چه سایه جنگ را از این کشور کوتاه کرده است، حضور بصیرت‌آفرین مردم در صحنه است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه بعد از 38 سال پیشرفت‌های بزرگی در کشور رخ داده و مردان و زنان بسیاری در این زمینه نقش‌آفرین شدند، اظهار داشت: وقتی به زندگی مردم نگاه می‌کنیم سخت غصه‌دار می‌شویم؛ آیا این شرایط در شأن زنان مردان و ملت بزرگ ایران است؟

وی با بیان اینکه می‌توان همان اراده‌ انقلابی که هشت سال دفاع مقدس را رقم زد، در مدیریت کشور به کار برد، گفت: بی‌تردید ثروت عظیمی در کشور داریم، کشور ما ثروتمند است و ذخایر و منابع در کشور بسیار است و باید با مدیریت صحیح از آنها بهره گرفت.

*چرا باید فرزندی که خود بیکار است شاهد بیکاری پدر باشد؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جوانان تحصیلکرده می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند، اضافه کرد: چرا باید جوان بعد از تحصیلات کار نداشته باشد؟ چرا باید کسی که مشغول کار در واحد تولیدی بوده بعد از سال‌ها بیکار شود؟ چرا باید فرزندی که خود بیکار است شاهد بیکاری پدر باشد؟

وی با طرح این سئوال که آیا باید در کشور چنین وضعیتی را شاهد باشیم؟ ضمن پاسخ به آن با بیان اینکه قاعدتاً نباید چنین باشد، اظهار کرد: برخی فقر مطلق دارند و برخی نیز زندگی خود را فقط با 45 هزار تومان می‌گذرانند!

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور داریم، افزود: این 11 میلیون دختر و پسر آماده ازدواج هستند و نیاز به تسهیلات دارند تا بتوانند زندگی خود را برپا کنند، نیازمند شغل در شأن و با کرامت هستند.

وی با طرح مجدد این سئوال که چرا باید شرایط کشور و وضعیت ما با این همه منابع و امکانات این گونه باشد؟ افزود: 500 هزار زوج جوان آماده دریافت تسهیلات 10 میلیونی هستند، اما چند نفر قانون را دور می‌زنند میلیاردها تومان تسهیلات دریافت می‌کنند که تسهیلاتی که به دو نفر از آنها داده می‌شود باعث می شود مشکل 500 هزار نفر حل شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسئله کشور ضعف مدیریت است افزود: در این چهار سال کشور 700 هزار میلیارد تومان جذب نقدینگی داشته است، ما قول دادیم هر سال یک میلیون شغل ایجاد شود که ایجاد هم خواهد شد؛ اگر نصف 700 هزار میلیارد تومان برای اشتغال کشور هزینه شود نصف مشکل اشتغال حل می‌شود.

*حمایت از افراد تنها با توجه به نگاه عدالت اجتماعی شدنی است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو نگاه در کشور وجود دارد، در تشریح آنها تصریح کرد: یکی نگاه معتقد به اعطای تسهیلات به افراد دارای سرمایه است تا محرومان پای سفره آنها باشند، نگاه دوم مبتنی بر عدالت اجتماعی است به طوری که تمام فرصت‌های کشور برای تمام مردم یکسان باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه شاید یک جوان در گوشه و کنار این کشور بتواند با اختراع و نوآوری خود کارآفرین شود که باید مورد حمایت قرار گیرد، گفت: حمایت از این فرد تنها با توجه به نگاه عدالت اجتماعی شدنی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه عدالت اجتماعی یعنی باید هر کس به حق خود برسد افزود: از سرمایه‌گذاری و کار افرینی باید حمایت کرد تا کشور رونق بگیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با همین بودجه کشور امکان دارد بودجه دهک‌های پایین افزایش سه برابری داشته باشد؛ البته در صورت مدیریت صحیح منابع.

وی با بیان اینکه به کسانی که درآمدهای بسیار و میلیاردی دارند، نمی‌گوییم چرا درآمد دارید اما می‌گوییم چرا مالیات نمی‌دهید؟ گفت: یک کارمند مالیات می‌دهد اما برخی از افراد دارای درآمدهای میلیاردی مالیات پرداخت نمی‌کنند.

*فرار مالیاتی در کشور بالاست

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی در کشور بالاست افزود: راهکار رفع این مشکل در آن است که یک سامانه جامع اطلاعات در کشور فعال شود که یک بخش آن در بانک، یک بخش در گمرکات و  یک سر آن بخش نظارتی است.

وی تحقق این مهم را زمینه‌ای برای شفافیت دانست و ادامه داد: اگر موفقیت حاصل شود این اقدام را در راستای شفافیت اقتصادی انجام می‌دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سال گذشته کلنگ‌زنی شهر زائر در مشهد زده شد و امسال روز ولادت امام مجتبی(ع) یک فاز برای افراد کم درآمد افتتاح می‌شود، افزود: مسکن‌سازی یکی از صنایعی است که بیشترین شغل را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه وقتی مسکن‌سازی در کشور باب شود هم مشکل افراد فاقد مسکن حل می‌شود و هم مشکل بیکاری حل خواهد شد، تصریح کرد: درآمد اتحادیه اروپا از اقتصاد دریا 50 درصد تولید ناخالص ملی است؛ ما 3 هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم اما درآمد ما دو درصد است، این موضوع مدیریت می‌خواهد؛ مشکل ما نداشتن منابع نیست بلکه ضعف مدیریت است.

*هیچ گونه فسادی در نظام اداری این کشوری که این همه شهید داده پذیرفتنی نیست

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه مردم به تیتر روزنامه‌ها نگاه می‌کنند و خبرهای فساد را می‌بییند، گفت: فساد در کشور فراجناحی شده است.

وی افزود: مردم تحمل شنیدن یک مورد فساد در نظام بانکی و اقتصادی کشور را ندارند، هیچ گونه فسادی در نظام اداری این کشوری که این همه شهید داده پذیرفتنی نیست، ما هم در مقابله با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولتی‌ها اعلام می‌کنند فساد هست، اما چه کسی باید مشکل را حل کند؟ گفت: مردم زمانی اعتماد می‌کنند که یک ساختار فسادزدا در گمرکات کشور و نظام مالیاتی و... ایجاد شود که در صورت تحقق این مهم دیگر از آنجا گزیده نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی اعلام می‌کند ما لیست مفسدان اقتصادی را فرستادیم دستگاه قضا می‌گوید ما لیستی دریافت نکردیم افزود: رئیس دولت باید نسبت به مبارزه با فساد از هرکسی مدعی‌تر باشد، روزنامه‌ها نباید مدعی‌تر باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در بخش بازرسی 10 سال حضور داشتم افزود: در برابر چشم مدیران تمام دستگاه را بازرسی کردیم؛ در مورد آسیب‌های بخش صنعت، معدن و نظام بانکی راهکار دادیم، در مورد آسیب‌شناسی مشکل نیست اما اراده برای آسیب‌زدایی وجود ندارد.

*نوبت حرف تمام شده است، امروز مردم اقدام و عمل می‌خواهند!

وی با بیان اینکه مسئله ما نوشتن حقوق شهروندی نیست بلکه نوبت اقدام و عمل است، تأکید کرد: نوبت حرف تمام شده است، امروز مردم اقدام و عمل می‌خواهند!

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حاشیه همدان 150 تا 300 هزار نفر وجود دارد نباید پدیده حاشیه شهری وجود داشته باشد، اگر در روستا رونق کار باشد در حاشیه شهر زندگی نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه تمام مردم احترام و کرامت دارند افزود: انشعابات آب، برق، گاز و مسائل مربوط به بهداشت و آموزش باید برای روستاها مثل شهرها ساماندهی شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی شهرها قابل ساماندهی است افزود: باید دید در کشور مشکل کمبود آب است یا مدیریت آب؟

وی با اشاره به اینکه مسئله ما در کشور مشکل مدیریت آب است افزود: سد ایجاد شده است، اما کانال‌کشی نشده است، اگر کانال‌کشی شود مشکل آب کشاورزی حل خواهد شد.

*آقایان اول دولت گفتند چرا باید کشور بازار کالاهای چینی شود اما در دولت خودشان هم همین وضعیت شد!

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آقایان اول دولت اعلام کردند چرا کشور باید بازار کالاهای چینی شود افزود: میزان واردات کالای چینی در این دولت سالانه 5 میلیارد دلار بوده است اما باید دید چرا در این سه سال، در هر سال 10 میلیارد دلار کالای چینی وارد کشور شده است؟!

وی با اشاره به اینکه در کشور 41 درصد کشاورزان و صنعتگران تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند، تصریح کرد: معلمان وام می‌خواهند، صندوق فرهنگیان هم اعتبار دارد اما یک معلم نمی‌تواند وام بگیرد در حالی که جریانی ثروت فرهنگیان را به یغما می‌برد.

*آیا باید چهار سال کشور را معطل بگذاریم که کدام شرکتی مشکل ما را حل کند؟

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مسئله مدیریت باید در کشور حل شود، افزود: اگر مدیریت قوی، جهادی و انقلابی در کشور باشد، همه گره‌ها گشوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که کشور به برکت حضور مردم در صحنه، به برکت کشاورزی کشاورزان، به برکت معلمی معلمان و ... نباید مشکل زیادی داشته باشد، ادامه داد: تحریم می‌تواند تبدیل به یک فرصت برای کشور شود در صورتی که به جای نگاه به دستان بیگانه که چه زمانی بخواهد مشکل کشور را حل کند، به توانایی ملت ایمان داشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بیگانگان برای هیچ کشوری گره‌گشایی نکردند، بیان کرد: آیا باید چهار سال کشور را معطل بگذاریم که کدام شرکتی مشکل ما را حل کند؟

وی با اشاره به اینکه امام(ره) جوانان را باور داشتند، افزود: امام(ره) به جوانان اعتماد کردند چراکه هرکجا به نیرو‌های انقلابی و کارآمد اعتماد شد، ضرر نکردیم که هیچ، پیشرفت هم کردیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه معتقدیم بعد از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی وجود چهره فقر در کشور زیبنده نیست، تصریح کرد: بیکاری نباید دغدغه یک جوان تحصیل‌کرده و زن و مرد آماده به کار باشد.

*با نمایش و رونمایی از یک نوشته حق شهروندی ادا نمی‌شود

وی در رابطه با جایگاه اجتماعی زنان با بیان اینکه ما به زنان حق ندادیم بلکه خدا حق داده است، افزود: انقلاب اسلامی خانم‌ها را در عرصه‌های اجتماعی با حفظ کرامت حاضر کرده است که این اقدام کار یک یا دو دولت نیست، حقی است که خدا به بانوان داده است نه حقی که در قالب حق شهروندی داده شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حق شهروندی یعنی کسی با رشوه مواجه نشود، حق شهروندی یعنی کسی برای انتقاد از عملکرد با مشکل برخورد نکند، این مسائل به عمل نیاز دارد با نمایش و رونمایی از یک نوشته حق شهروندی ادا نمی‌شود.

*باید دوران حرف‌درمانی تمام شود

وی با بیان اینکه باید در عمل و اجرا کار کرد؛ به نحوی که از زنان رفع محرومیت منزلتی شود، افزود: باید از بسیاری زنان که اهل تولید هستند، حمایت شود، در مورد زنان خانه‌دار نیز بیمه آنها تاکنون اجرایی نشده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه کشور ما مشکل برنامه نویسی، قانون نویسی و رونمایی کردن از قانون ندارد، افزود: مشکل کشور عبارت از نبود مدیریت؛ باید دوران حرف‌درمانی تمام شود و دوران اقدام و عمل برسد.

وی با اشاره به اینکه برای شخص بنده به عنوان طلبه دلچسب‌ترین شغل خادمی امام رضا(ع) است، افزود: ثواب دنیا و آخرت در این خدمت است، بنده در عرصه انتخابات برای هوا و هوس نیامده‌ام بلکه آمده‎ام گرهی از زندگی مردم بگشایم، آمده‌ام که مدافعان حرم که امنیت می آفرینند با آرامش ماموریت خود را انجام دهند، آمده‌ام بیکار خجالت نکشد، آمده‌ام پیچ و خم اداری و فساد مردم را رنج ندهد، آمده‌ام در کشور فساد وجود نداشته باشد و آمده‌ام آسیب‌های اجتماعی خانواده شهدا را رنج ندهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولتی که شعار خود را کار قرار داده یعنی خود باید با تمام وجود کابینه و مدیران اهل کار داشته باشند، افزود: کار کردن با تاجر بودن سازگاری ندارد، کسی که در میدان کار می‌آید باید با تمام وجود، فکر و ذکر او ایجاد کردن کار و کار کردن باشد.

وی ادامه داد: دولت باید اهل کرامت باشد، کرامت به یک خانواده شهید، ایثارگر، جوان تحصیل کرده، دختر، پسر، کرامت ارتباط دولت با ملت، را داشته باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه اعضای کابینه‌ام یا باید در دولت باشند یا در بخش خصوصی، اظهار داشت:  باید به فکر کار بود و ایجاد شغل برای مردم.

وی با اشاره به اینکه تمام هدف ما این است که رقیب دولت چهار سال عملکرد خود اوست، ادامه داد: من به عنوان کسی که در نظام احساس مسؤولیت می‌کند، اجازه نمی‌دهم هیچ قرار‌دادی بدون در نظر گرفتن کرامت مردم و کشور امضا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار