حسین قراباغی رئیس کمیسیون برنامه بودجه،حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران: بازنشستگی ۴۵۵ نفر از افراد حائز شرایط در شهرداری در راستای چابک سازی به سرانجام رسید در راستای اقتصاد مقاومتی از هزینه کرد اضافی در شهرداری جلوگیری کردیم.
کد خبر: ۴۱۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 02 May 2017
مشورت، یکی از مسائل بسیار مهم در دین مبین اسلام است،به‌گونه‌ای که در جامعه اسلامی، رهبران به مشورت کردن با افراد باصلاحیت امر شده‌اند  و شورا یک اصل عقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است. 

به گزارش تابناک همدان در تقویم رسمی کشور ما ایران روز نهم اردیبهشت به‌عنوان روز شوراها یادشده است وبه همین مناسبت اعضای شورای اسلامی شهر همدان با حضور در جمع خبرنگاران این روز را گرامی داشتند. 

رییس شورای شهر همدان  در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تشکیل شوراها گفت: ۳۴۸ صحن رسمی و بالغ‌بر ۳ هزار و ۲۰۰ مصوبه عملکرد دوره چهارم شورای اسلامی همدان بوده است.

 رضا میرزایی بابیان اینکه شورای چهارم همدان از بهترین شوراها در داخل کشور است، افزود: شورا در این دوره عملکرد قابل قبولی با حضور اعضای توانمند داشته است و تمام‌کارهای صورت گرفته با همکاری همه اعضای شورا بوده است.

وی بابیان اینکه شوراها مظهر اراده مردم به شمار می‌روند، یادآور شد: هفت اصل قانون اساسی به امور شوراها می‌پردازد که نشان‌دهنده اهمیت شورا است.

میرزایی با تأکید بر اینکه همدان نیازمند مدیریت واحد شهری است، خاطرنشان ساخت: قانون مدیریت شهری به‌روز نیست و قوانین باید از ریشه اصلاح شود.

وی همچنین بابیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نخبگان جامعه و دانشگاهیان برای هم‌اندیشی با این شورا جلسه برگزار کرده‌اند، تصریح کرد: امروز عمده مباحث شهری در مرکز تحقیقات شورا مطرح است.

میرزایی بابیان اینکه توسعه مشارکت مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: امید می‌رود که با سازوکارهای مناسب، فرصت برای حضور و مشارکت مردم در امور بیش‌ازپیش فراهم شود.

در ادامه این نشست سخنگوی شورای شهر همدان نیز با اشاره به افزوده شدن روزانه ۳۰ دستگاه وسیله نقلیه به جمع خودروهای شهر همدان گفت: بنا بر آمار اقدامات ترافیکی موجب کاهش تصادفات در همدان شده است.

کامران گردان کاهش تصادفات را ناشی از اصلاح‌های هندسی نقاط حادثه‌خیز و پرترافیک شهر همدان دانست و گفت: ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز شهر همدان رفع مشکل شده است.

سخنگوی شورای شهر همدان دوره چهارم شورای شهر همدان عنوان کرد: در این دوره از فعالیت شورا ۳۱ دستگاه اتوبوس خریداری و ۴۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شد که با این اقدامات زمان انتظار و توقف مسافران ۶ دقیقه کاهش یافت.

گردان با اشاره به روند مصوبات کمیسیون خدمات شهری افزود: ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اجرایی شده و این  در حالی است که مشکل کمبود اعتبار در تمام کشور محسوس است.

در ادامه رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور اداری شورای شهر همدان نیز به عملکرد این کمیسیون پرداخت و گفت: بدنه شهرداری نیاز به چابک سازی دارد و خوشبختانه قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده است.

حسین قرا باغی بابیان اینکه پیگیری‌های شورای شهر دوره چهارم سبب شد ۲۲۰ نفر در سال ۹۳ بازنشسته شوند، افزود: همچنین سال ۹۴  تعداد ۱۵۵ نفر حکم بازنشستگی دریافت کرده و سال جاری نیز ۶۹ نفر حائز شرایط بازنشستگی اعلام‌شده‌اند که تعدادی از این افراد مشغول به‌کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ادامه فعالیت افراد بازنشسته در شهرداری همدان تخلف محسوب می‌شود، افزود: نیروهای بازنشسته در حوزه‌های اداری، خدماتی و سایر قسمت‌ها مشغول به‌کار هستند که برخی از آنها نزدیک به ۴۰ سال سابقه خدمت دارند.

قرا باغی بابیان اینکه نیازبه جوان‌سازی بدنه شهرداری مسئله‌ای است که کاملاً در شهرداری همدان مشهود است،عنوان کرد: بایدهرچه سریع‌تر با بازنشسته شدن کارمندان حائز شرایط، ظرفیت جدیدی برای ورود نیروهای جدید ایجاد شود.

وی در ادامه بابیان اینکه اتفاقات خوبی در بودجه‌ریزی سال ۹۶ صورت گرفته است، یادآور شد: یکی از مباحث تأکید شده بودجه ۹۶ این بوده که بودجه بر اساس عدالت کامل در مناطق چهارگانه شهری باشد و طرح‌ها و پروژه‌ها نیز یکسان و عادلانه تقسیم شود.

قرا باغی با تأکید بر اینکه سال ۹۶سالی است که تعرفه‌ها بعد از چند سال واقعی و قانونی می‌شود، گفت: بودجه واقعی بر اساس عملکردها مصوب خواهد شد ودر بحث حسابرسی‌ها بهترین عملکرد را داشته‌ایم.

در ادامه این نشست دیگر اعضای شورا نیز هرکدام در عرض سه دقیقه عملکرد چندساله خود را اعلام کردند و در پایان از پنج نفر از خبرنگاران فعال نیز تجلیل به عمل آمد.







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار