فرماندار ویژه ملایر ضعف موجود درقانون را علت فراوانی تعداد کاندیداهای شوراها عنوان کرد وگفت: بسیاری از افرادی که کاندیدای شورای شهر می‌شوند واجدشرایط عمومی هستند اما متأسفانه درشرایط قانونی، ویژگی‌های خصوصی که درتراز مردم و بیانگر رأی و تفکر مردم باشد، پیش‌بینی‌نشده است.
کد خبر: ۴۱۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 30 April 2017
فرماندار ویژه ملایر ضعف موجود در قانون و محدودیت‌های قانونی را علت فراوانی تعداد کاندیداهای شوراها عنوان کرد و در خصوص شرایط این افرادگفت: بسیاری از افرادی که کاندیدای شورای شهر می‌شوند واجد شرایط عمومی هستند اما متأسفانه در شرایط قانونی، ویژگی‌های خصوصی که در تراز مردم و بیانگر رأی و تفکر مردم باشد، پیش‌بینی‌نشده است.

به گزارشتابناک همدان ازملایر ؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر افزود: هم‌چنین منتخبین مردم باید زبان مردم، اهل فکر و خوش‌نام باشند به‌نحوی‌که مردم کارایی آنها را در عرصه‌های دیگر آزموده باشند و از تجربه‌ی مدیریتی، کار تیمی و موفقیت‌های ایشان بهره برده باشند تا بتوانند به آنها اعتماد کنند.

عبدالعظیم رضایی با اشاره به این‌که رأی نهایی از جانب مردم صادر می‌شود، ادامه داد: در برخی از شهرها تجربه‌ی چهار دوره‌ای که در شورای اسلامی داشتیم نشان می‌دهد که به علت ضعف فرهنگی در برخی مناطق، رأی‌دهندگان معیارهای تخصصی، مدیریتی، توانمندی و کارآمدی را در نظر نمی‌گیرند وگاهی متأسفانه بحث انتخابات به شکل انتخاب‌های قومی، فامیلی، گروهی و یا محلی درمی‌آید. 

وی خاطرنشان ساخت: البته از منظر قانون همه‌ی افراد حق‌دارند خود را در معرض رأی مردم قرار دهند اما مردم باید توجه بیشتری داشته باشند و با آگاهی بیشتری صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند. افرادی برای عضویت در شورا صلاحیت‌دارند که متعهد و اهل کار جمعی باشند و در تصمیم‌گیری‌ها، منافع شهر و عموم را به منافع شخصی ترجیح دهند.

فرماندار ویژه ملایر بومی بودن را از الزامات اولیه‌ی حضور در بین منتخبین مردم دانست و در خصوص تخصص اعضای شورای شهر عنوان کرد: مسائل مدیریت شهری فقط بحث ساخت‌وساز و عمران نیست و شامل مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز می‌شود. لذا انتظار می‌رود که عضو شورا در تمامی این عرصه‌ها توانایی تجزیه‌وتحلیل و تصمیم‌گیری را داشته باشد.

رضایی در خصوص سلامت برگزاری انتخابات پیش رو توضیح داد: کمیته‌ای برای پیشگیری از تخلفات به ریاست دادگستری فعال است که در خصوص هرگونه تخلف اجتماعی من‌جمله خرید آرا فعالیت می‌کند. البته فعالیت‌های این حوزه بیشتر به‌منظور پیشگیری از وقوع تخلف انجام می‌پذیرد و اگر جایی تشخیص داده شود که تخلفی در حال رخ دادن است، پس از ارائه‌ی تذکرات لازم، برخورد صورت خواهد گرفت. 

وی ضمن آن‌که بعد از تأیید نهایی کاندیداها، جلسات توجیهی به‌منظور اتمام‌حجت در خصوص رعایت اخلاق انتخابات و مسائل قانونی تبلیغات برای آنها برگزار می‌شود.

فرماندار ملایر در رابطه با برگزاری الکترونیکی انتخابات پیش رو با اشاره به این امر که این موضوع از گذشته در دستور کار وزارت کشور قرار داشته و در دقت و سرعت کار تأثیر بسزایی دارد، در خصوص ایمنی این سیستم توضیح داد: امکان انجام هیچ‌گونه دخل و تصرفی در این سیستم وجود ندارد و همین مسئله ضامن سلامت آن است. 

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه از طرفی ازآنجایی‌که زیرساخت‌های موردنیاز برای استفاده از این سیستم تاکنون موجود نبوده، نمی‌توانستیم در سطح کشور از آن استفاده کنیم یادآور شد اما همان‌طور که در انتخابات گذشته و در برخی شهرها از آن استفاده شد، در این دوره و برای استان همدان در انتخابات چهار شهر من‌جمله ملایر از سیستم الکترونیکی اخذ آرا استفاده می‌شود.

رضایی در رابطه با جزئیات سیستم الکترونیکی به‌کار گرفته‌شده در انتخابات پیش رو توضیح داد: تمامی مراحل به‌جز دو مرحله‌ی نهایی که شامل نگارش اسامی منتخبین و شمارش نهایی آرا است به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود. 

وی افزود: همچنین در این دستگاه عمل اخذ رأی و شمارش آنها با استفاده از نرم‌افزارهای تدارک دیده‌شده در امنیت کامل انجام می‌شود و برای تأمین امنیت آن، امکان دسترسی به آرا افراد در طول روز برگزاری انتخابات وجود ندارد و در صورت ایجاد هرگونه اختلالی در سیستم، امکان شمارش دستی آرا نیز وجود دارد.

در پایان، رضایی در خصوص عملکرد شورای فعلی اذعان داشت: ضمن ادای احترام به همه‌ی افراد شایسته‌ای که در شورا خدمت کرده‌اند، معتقدم که شورا از انسجام کافی برخوردار نبوده و در خصوص تصمیم‌گیری‌ها، منافع جمع به منافع شهر ترجیح داده‌شده و یا برخی تصمیم‌ها در ذیل منافع دیدگاه‌های فردی اتخاذشده‌اند. البته کارنامه‌ی شورا باید مورد قضاوت مردم واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار