مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از پرداخت بخشی از یارانه حمایتی کشمش برای باغداران خبرداد.
کد خبر: ۴۱۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 30 April 2017
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: بر اساس مصوبه دولت مبنی بر حمایت از باغداران انگور یارانه حمایتی کشمش برای باغداران در نظر گرفته شد که بخشی از این یارانه حمایتی روز گذشته پرداخت شد.

به گزارش تسنیم، رضا عباسی اظهار داشت: سال گذشته میزان تولیدات باغات انگور در سطح شهرستان ملایر افزایش قابل توجهی داشت که با توجه به افزایش عرضه کشمش قیمت این محصول کاهش یافت بر این اساس با مصوبه دولت مقرر شد مبلغی به عنوان یارانه حمایتی کشمش به باغداران پرداخت شود.

وی بیان کرد: با توجه به این مصوبه ابتدا پرداخت 200 تومان به ازای هر کیلو کشمش در دستور کار قرار داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته به 500 تومان افزایش یافت.

عباسی افزود: بیش از شش هزار باغدار در شهرستان ملایر مدارک خود را تکمیل کردند و مشمول دریافت یارانه شدند که بر این اساس مبلغ 141 میلیارد ریال به باغداران ملایری اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: با همت و پیگیری های مسئولان استانی از جمله استانداری، جهاد کشاورزی و بویژه نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته مبلغ 50 میلیارد ریال از مطالبات باغداران به حساب آنها واریز شد و برای پرداخت مطالبات باقی مانده اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان یادآور کرد: مدارک تحویل بیش از  28 هزار تن کشمش به کارخانجات، تعاونی ها و بخش خصوصی تکمیل شده است.

وی افزود: پرداخت یارانه حمایتی  به باغداران در راستای حمایت دولت از تولید و بخش کشاورزی انجام می‌گیرد و می‌تواند انگیزه مطلوبی به باغدارن برای ادامه تولید و افزایش بهره وری داشته باشد همچنین افزایش صادرات محصولات کشاورزی از جمله کشمش با توجه ویژه به برندسازی و بسته بندی ارزش افزوده بالایی برای کشور و استان همدان ایجاد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار