توصیفیان گفت: در راستای طرح صیانت از نیروی کار نیز ۱۲۰۸ رأی سازشی داشتیم که کارگران مجدداً در محل کار حاضر شدند و با کارفرما سازش کردند، ۱۸ هزار و ۴۸۲ نفر ساعت نیز آموزش تخصصی ایمنی و بهداشت‌کار انجام‌گرفته بوده که باعث کاهش حوادث ناشی از کارشده است.
کد خبر: ۴۱۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 28 April 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سهم صادرات تعاونی‌های همدان ۹۶ هزار و ۳۶۵ دلار افزایش یافت .

به گزارش تسنیم، احمد توصیفیان در دیدار کارگران باامام جمعه همدان اظهار داشت: کارگران چه زمان قبل از انقلاب، جنگ و یا حال همیشه در میدان خدمت بودند و امنیت اقتصادی، کار و تولید را حفظ کردند.

 توصیفیان بیان کرد: با فرهنگ‌سازی در حوزه کارآفرینی و ترغیب فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد خلاق و مبتکر برای کارآفرینی و ورود به فضای کسب و کار و ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به آنان می‌توان انتظار تداوم و افزایش کارآفرینی در جامعه را داشت.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تلاش و جهاد مردم دفاع بود اما امروز لبیک به ندای مقام معظم رهبری در باب اقتصاد، تولید و اشتغال جهاد است، گفت: کارآفرینان با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی، نقش موثری در توسعه و سازندگی کشور ایفا می‌کنند.

توصیفیان توسعه کارآفرینی را از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور با جلوگیری از واردات بی‌رویه برای مردم باورپذیر می‌شود و در این راستا باید کالاهای تولید داخل با کیفیت و بهره‌وری بالا عرضه شود.

وی مطرح کرد: سال گذشته 62 کارگروه اشتغال، 123 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مراجعه حضوری با مدیران مرتبط، پرداخت 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای رونق تولید و اشتغال در این حوزه انجام گرفته است.

توصیفیان با بیان اینکه بیش از 10 هزار شغل و بیمه شده جدید ایجاد شده است، گفت: 97 درصد تعاونی‌های مساکن مهر تحویل داده شده و تنها دو پروژه باقی مانده که به طور جدی پیگیری امیدواریم امسال تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: افزایش سهم صادرات تعاونی‌ها را به میزان 96 هزار و 365 دلار در سال گذشته داشتیم ضمن اینکه پارسال 80 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان تشکیل شده که 1500 نفر از اعضای این تشکل‌ها مورد آموزش قرار گرفتند.

توصیفیان بیان کرد: در راستای طرح صیانت از نیروی کار نیز 1208 رأی سازشی داشتیم که کارگران مجددا در محل کار حاضر شدند و با کارفرما سازش کردند، 18 هزار و 482 نفر ساعت نیز آموزش تخصصی ایمنی و بهداشت کار انجام گرفته بوده که باعث کاهش حوادث ناشی از کار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: 10 هزار و 353 مورد بازرسی از کارگاه‌ها را در سال گذشته در مجموعه اداره تعاون انجام گرفت، ضمن اینکه برای نخستین بار مرکز سنجش سلامت کارگران در استان ایجاد شده که در ایام دهه فجر افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار