وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی
ربیعی بابیان اینکه دولت روی درمان و بیمه برنامه‌ریزی کرد و اگر کسی امروز بیمارستان می‌رود دل‌شوره ندارد و مریض را نمی‌گذارد و فرار کند، گفت: برنامه بیمه فراگیر اجتماعی تدوین‌شده است و هر ایرانی می‌تواند یک دفترچه بازنشستگی داشته باشد.
کد خبر: ۴۱۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 26 April 2017
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری رمز پیشرفت و تعالی جامعه است، گفت: تورم امروز به معنی این است که کالاها را کمتر گران می خریم.

به گزارشتابناک همدان به نقل ازمهر خبرنگار، علی ربیعی در همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در همدان که در تالار معلم همدان برگزار شد؛ با بیان اینکه پیامبران، امامان، امام خمینی(ره)وشهدا ازمامی‌خواستند که مردم درآرامش وآسایش باشند، گفت: مسئولیت‌پذیری رمز پیشرفت و تعالی جامعه است.

وی با بیان اینکه خداوند همه پیامبران را برای متعالی شدن انسان ها فرستاد، گفت: اگر به دنبال خوشبختی جامعه هستم باید هر روز از خود بپرسیم که چه مسئولیتی در قبال جامعه داریم.

ربیعی تاکید کرد: در جامعه هر انسانی در قبال خانواده، ملت و رهبری و افرادی که در راه ایران اسلامی جان خود را فدا کرده اند، مسئول است.

ربیعی با بیان اینکه همه به دنبال آنیم که تصمیم بگیریم و مسئولانه اقدام کنیم، گفت: تصمیم‌گیری وقتی مشکل می‌شود که خود را نسبت به آینده و نسل آینده مسئول بدانیم و تصمیمی بگیریم اما همراهی مجموعه را نداشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه استاندار همدان فردی شریف، کوشا و سالم است که در زمان رای گیری برای استانداری وی در دولت، مطمئن بودم که کار استان با آرامش پیش خواهد رفت، گفت: متعالی شدن انسان ها آرزوی انسان ها بوده است و همه مسئول هستیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم جامعه ما خوشبخت شود باید مسئولیت های خود را تکرار و مسئولانه در کنار هم زندگی کنیم، گفت: دولت دکتر روحانی دولتی مسئول است.

وی با بیان اینکه سخت است تصمیمی گرفته شود که تصمیم گیرنده خود را در ازای نسل بعدی و نسلهای بعدی مسئول بداند و از تصمیماتی که تنها امروزی ها را خوشحال کند، پرهیز کند، گفت: برخی سخنان امروز که یارانه ۲۵۰ هزار تومانی یا پول به بیکار می دهیم، مسئولانه نیست.

ربیعی گفت: باید پول را به کارفرما داد و فرد را حمایت کرد تا سر کار برود که این طرح به زودی اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه ای که پول، پول بیاورد وافراد با رانت، ثروتمند شوند، مرهون کار و کارگر نیست، گفت: جامعه تولید محور مرهون کار و کارگر است.

تورم امروز به معنی این است که کالاها را کمتر گران می خریم

وی با تاکید بر اینکه باید زندگی ایرانی را در ابعاد مختلف ارتقا دهیم و جامعه ای تولید محور داشته باشیم و به گونه ای پرشتاب کار کنیم تا جامعه را در ۵ تا ده سال آینده ارتقا دهیم و جامعه ای شاد و پیشرو داشته باشیم، گفت: با عقلانیت، سختکوشی و مدارا و کنار هم کار کردن و نهراسیدن از دشمنان جهتی است که باید به سمت آن حرکت کنیم تا بتوانیم در برابر فرزندان مسئولانه پاسخگو باشیم.

وی گفت: باید کرامت را برگردانیم و موفق شده ایم در این ۴ سال زیرساخت های جهش را فراهم کنیم.

ربیعی با بیان اینکه در اقتصاد کوچک نمی توانیم مردم را رشد دهیم و باید اقتصاد را گسترش دهیم، گفت: هر دوره تاریخی اثر خود را می گذارد کمااینکه ونزوئلا شرایطی شبیه ایران داشت، آنها با ۶۰۰ درصد تورم حرکت می کنند و ما در ایران تورم را کنترل کرده ایم.

وی با بیان اینکه کیفیت رشد اقتصادی در سال ۹۶ ارتقا خواهد یافت، گفت: کار بزرگ دیگری که انجام شد پیش بینی کردن اقتصاد کشور بود.

ربیعی عنوان کرد: تورم امروز به معنی این است که کالاها را کمتر گران می خریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بابیان اینکه یک برنامه اشتغال منسجم را در کشور اجرا می کنیم، گفت: در یک دوره طولانی اقتصاد کشور را کوچک کرده ایم و این باعث شده رشد اقتصادی خود را نشان ندهد.

ربیعی بابیان اینکه بیکاری تلنبار شده و نیروی کار با تاخیر به مراکز آموزشی رفتند که اینها با عقلانیت تدبیر می شود، گفت: ما نیازمند این هستیم که سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم و آنانی که منصفانه می گویند، بگویند اگر این دولت نبود وضعیت به چه شکلی بود.

در همدان از برنامه اشتغال وزارتخانه رونمایی می کنم

وی با بیان اینکه در همدان از برنامه اشتغال وزارتخانه رونمایی می کنم، گفت: یک برنامه کوتاه مدت برای مشاغل داریم و برنامه دیگری داریم تا از یارانه به سمت کارانه حرکت کنیم و در برنامه دیگر حق بیمه افراد بخصوص جوانان و زنان را پرداخت می کنیم تا افراد مشغول کار شوند.

ربیعی با بیان اینکه در برنامه ای دیگر آموزش در محیط کار را داریم، گفت: در برنامه ای دیگر، اشتغال فراگیر را در هر استان دنبال می کنیم و حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اینگونه مشاغل در نظر گرفته شده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بابیان اینکه «اشتغال فراگیر ضد فقر، اشتغال توانمندساز» عنوان برنامه های ما برای اشتغال است، گفت: حدود ۶۷ درصد قدرت خرید بازنشستگان در برخی سال ها کاهش یافته است که باید آن را جبران کنیم که البته مسیر طولانی است.

وی با بیان اینکه زمانی یک مریضی یک خانواده را فقیر می کرد، گفت: ارزش دفترچه روستایی و عشایری را ۵۰۰ درصد افزایش داده ایم و تا پایان فصل اول ۹۶ نمی گذارم هیچ کارگر ساختمانی بدون دفترچه باقی بماند.

ربیعی با بیان اینکه دولت روی درمان و بیمه برنامه ریزی کرد و اگر کسی امروز بیمارستان می رود دلشوره ندارد و مریض را نمی گذارد و فرار کند، گفت: برنامه بیمه فراگیر اجتماعی تدوین شده است و هر ایرانی می تواند یک دفترچه بازنشستگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جهت گیری درست بوده و کارهای خوبی شده است، گفت: آنها که مسکن مهر گرفته اند عزیز ماهستند و باید آنها را حمایت کنیم اما امیدوارم بتوانیم عقلانیت، تدبیر و مدارای بزرگ و شجاعت را برای استقلال کشور به عنوان یک مشی ادامه دهیم.

دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در جشن شکرگزاری سلامت گفت: من یکی از عزیزانم را یعنی همسرم را به خاطر سرطان از دست دادم، 10 سال پیش زمانی که در شرایط سخت شغلی قرار داشتم، متوجه شدیم که همسرم مبتلا به سرطان است، تلاش‌های زیادی کردم تا همسرم درمان شود به طوری که تمام زندگیم را فروختم و حدود نود میلیون تومان برای درمان هزینه کردم اما متاسفانه همسرم را از دست دادم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار