الهی تبار بابیان اینکه نظام ۶-۳-۳ متناسب با ساختار مدارس نبود، افزود: پیش از برقراری این نظام باید زیرساخت‌هایی همچون آزمایشگاه‌ها فراهم می‌شد اما متأسفانه اکنون در تعدادی از مدارس تجهیزات آزمایشگاهی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۱۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 26 April 2017
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تأکید کرد: آموزش و پرورش برنامه عملیاتی خود را در زمینه تحقق شعار سال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» باید ارائه کند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار دوشنبه 4 اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان همدان، به ظرفیت‌های آموزش و پرورش در زمینه تحقق شعار سال اظهار کرد: در حوزه اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی، آموزش و پرورش با فرهنگ‌سازی مناسب تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از آموزشگاه‌های همدان برای نخستین‌بار در کشور اعلام کرده که هیچ‌گونه کالای خارجی خریداری نمی‌کند، همین امر موجب ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

الهی‌تبار با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش برنامه عملیاتی خود را در زمینه تحقق شعار سال باید ارائه کند، عنوان کرد: آموزش و پرورش با تربیت نیروی کارآمد و مهارت‌دیده سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی افزود: اشتغال تنها به مفهوم ایجاد شغل نیست بلکه آموزش و پرورش با مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان خود می‌تواند در تولیدات و اشتغال آینده تأثیرگذار باشد.

معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: 14.5 درصد اعتبارات آموزش و پرورش از محل اعتبارات استانی و 85.5 درصد از محل اعتبارات ملی است بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود در عرصه ملی بهره جست.

نظام 6-3-3 متناسب با ساختار مدارس نبود

الهی‌تبار با بیان اینکه نظام 6-3-3 متناسب با ساختار مدارس نبود، افزود: پیش از برقراری این نظام باید زیرساخت‌هایی همچون آزمایشگاه‌ها فراهم می‌شد اما متأسفانه اکنون در تعدادی از مدارس تجهیزات آزمایشگاهی وجود ندارد.

وی درباره چگونگی تأمین اعتبار لازم برای تعمیز، تجهیز و ساخت آزمایشگاه‌های مورد نیاز گفت: 50 درصد اعتبارات از ظرفیت‌های خیرین و مؤسسات غیردولتی شهرستان‌ها، 25 درصد از محل اعتبارات استانی و 25 درصد نیز از محل اعتبارات تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ویژه‌ای در زمینه تأمین اعتبارات برای آموزش و پرورش در استان وجود دارد، یادآور شد: وضعیت اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به سایر ارگان‌ها مطلوب‌تر است همچنین امسال اعتبارات تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس در شورای برنامه‌ریزی افزایش یافته است.

الهی‌تبار در بخش دیگری از سخنانش به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: این مراکز دانش‌آموز را به خلاقیت و تفکر وادار می‌کند بنابراین باید آموزش و پرورش در جهت تقویت و گسترش این مراکز گام بردارد.

وی با تأکید بر اینکه این مراکز نباید مختص به مناطق برخوردار باشند، افزود: باید این مراکز تقویت شوند تا فعالیت خوب و موثرتری داشته باشند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار