رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد درباره کوچ زنبورداران به اسدآباد گفت: هرساله تعداد زیادی از کندو داران از شهرهای صحنه و کرمانشاه به اسدآباد وارد و مشکلات زیادی برای زنبورداران اسدآبادی ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ 25 April 2017
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: سال گذشته ۵۸ زنبوردار با ۱۰هزار و ۷۱۰ کندو از شهرهای صحنه، کنگاور و همدان در اسدآباد پذیرش شدند.

به گزارش مهر، سقراط بیرنگ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کوچ زنبورداران استان های همدان و کرمانشاه، اظهار داشت: شهرستان اسدآباد در غرب استان همدان واقع و دارای ۱۱۹ هزار و۶۰۰ هکتار وسعت است که از این میزان، ۵۳ هزار ۸۰۰ هکتار جزء منابع طبیعی و ۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

وی افزود: سطح کل اراضی آبی این شهرستان ۲۸ هزار هکتار و اراضی دیم ۲۲ هزار و۵۰۰ هکتار است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: مجموع تولید محصولات زراعی، دام و طیور در اسدآباد ۵۱۷ هزار و ۴۰۰ تن در سال است که ۹.۸ تولید استان همدان را تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: اسدآباد در کشت گندم، گوجه فرنگی، چغندر و تولید شیر رتبه های اول تا دوم استان را به خود اختصاص داده است.

بیرنگ تاکید کرد: در اسدآباد ۲۵۱ زنبوردار با ۱۱ هزار و ۵۰۶ کندوی مدرن برای ۲۹۸ اشتغال زایی داشته است.

وی درباره برداشت عسل نیز گفت: سالانه بین ۹۲تا ۱۱۴تن عسل از اراضی اسدآباد برداشت می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد درباره کوچ زنبورداران به اسدآباد گفت: هرساله تعداد زیادی از کندوداران از شهرهای صحنه وکرمانشاه به اسدآباد وارد و مشکلات زیادی برای زنبورداران اسدآبادی ایجاد می کنند.

وی عنوان کرد: زنبورداران برای کوچ باید ابتدا از جهاد کشاورزی شهر مقصد اجازه ورود دریافت و پس ازبررسی و معاینه زنبورها در مکان مشخص شده توسط جهاد کشاورزی مستقر شوند.

بیرنگ گفت: سال گذشته ۵۸ زنبوردار با ۱۰هزار و ۷۱۰ کندو از شهرهای صحنه، کنگاور و همدان در اسدآباد پذیرش شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار